dochter 9mnd drinkt slecht

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Napoleon, Aug 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Mijn dochter van 9 maand drinkt momenteel erg slecht. Gisteren had ze zelfs maar 200ml op...

We beginnen de dag met een papfles van 180cc water en 6 schepjes opvolgmelk 2 en dan pap. Maar daarna wil ze vaak heel lang niks drinken, alleen heel soms een slokje uit een beker van mijn drinken. soms wil ze pas tegen 4 uur weer wat drinken en als ze dan gedronken heeft neemt ze ook geen avondfles. We hebben al verschillende tuitbekers geprobeerd maar die wil ze niet, rietje ook niet en alleen heel soms uit een beker. sap uit een fles wil ze ook niet. Ik heb al verschillende soorten drinken aangeboden maar ze wil het allemaal niet of maar 1 slokje om de 2e uit te sputteren maar meestal weigert ze gewoon.

Vandaag had ze vanmorgen een papfles en vanmiddag om 1500 een gewone fles opvolgmelk. Bij het fruiteten nog drinken geprobeerd en bij het broodeten ook maar geen resultaat. Ze eet gelukkig wel goed. Ik geef ook wel eens extra fruit aan het eind van de middag als ze niet heeft gedronken.

Maar goed, gisteren 200ml totaal, eergisteren 300ml en vandaag 400. Lijkt mij veel te weinig...

Heb je tips om haar aan het drinken te krijgen?

Ze slaapt momenteel ook slecht trouwens, snachts heel goed maar overdag te weinig, ze heeft energie over maar ik verwacht dat dat beter zal gaan wanneer ze eenmaal tijgert

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,
    Je hebt al heel veel geprobeerd om je dochtertje aan het drinken te krijgen. Je kunt haar het beste het drinken aan blijven bieden op de momenten dat je zelf (of de andere kinderen) ook wat drinkt.
    Groetjes, Petra

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    dat werkt ook niet, ze drinkt nu alleen nog 's ochtends een fles van 200cc opvolgmelk maar de rest van de dag weigert ze al het drinken.
    wat hebben we geprobeerd:
    drinken uit een tuitbeker, rietjesbeker, gewone beker, fles
    laten drinken als wij ook drinken
    drinken laten staan zodat ze kan drinken als ze wil
    drinken verdunnen met water, of juist niet
    drinken verwarmen
    in een compleet rustige kamer drinken, in het donker drinken.

We zijn er niet teveel mee bezig en leggen er verder ook geen druk op.

Vanmorgen bij het uit bed halen had ze maar een heel klein iniminiplasje die ontzettend sterk rook. Voorheen was haar nachtluier altijd heel zwaar en vol.
    Ze is wel vrolijk speelt enz maar ik vraag me af hoe lang dat zo zal zijn. Ze zweet ook nog eens veel....

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Vervelend dat ze weinig wil drinken. Wel goed dat jullie er niet teveel druk op leggen. Het kan iets tijdelijks zijn.
    Misschien kun je meer in de eerste fles opvolgmelk doen, bijvoorbeeld 210 ml water en 7 schepjes melkpoeder. Je dochter krijgt ook vocht binnen via vaste voeding. Je zou wat water of opvolgmelk aan de fruithap en groentehap/warme maaltijd kunnen toevoegen. Mocht dit niet werken dan zou ik ook even overleggen met het consultatiebureau.

Succes.
    Groeten, astrid

Share This Page