Hoihoi! Ik wil eigenlijk beginnen met hardlopen. Nu moet ik net op de tijden die "start to run" hanteert (hier in de buurt)werken dus ik kan daar niet mee beginnen. Wie heeft tips voor me? Ik heb namelijk totally, zero, nul komma nul conditie.. Dus 10 min. wordt al lastig! Bedankt alvast!
Ik ben gewoon begonnen. Eerst een klein rondje en als het niet meer ging, ging ik lopen. Ik kon wel in 2 maanden tijd genoeg conditie opbouwen om de Dam tot Damloop te lopen. En goede schoenen is erg belangrijk zodat je niks beschadigd.
http://geblogselte.blogspot.com/2008/03 ... -keer.html Kun je op je mp3 zetten, en dan de lessen volgen. Heb ze zelf ook eens gedownload van een andere site, denk dat het dezelfde zijn.
Ik heb via -start to run- (moet je maar ff googelen) mijn conditie op weten te bouwen... tis echt heel leuk je download een aantal lessen (ik mee 23) en bij elke les krijg je leuke muziek te horen (moet je wel mp3 speler/ipod hebben)...eerst ga je bijv 3 minuten wandelen (opwarmen) en dan heb je een rustig muziekje...dan ga je 3 minuten hardlopen en heb je een lekker motiverend muziekje....je wordt tussendoor ook een beetje aangemoedigd van nog maar zolang rennen.....aan t eind van de lessen kan je 5 km lopen aan 1 stuk door..... en daarna kan je met de lessen van 10 km beginnen... tis mij zeer goed bevallen (hoewel ik wel moet zeggen dat ik soms ff een lesje oversloeg omdat het wel erg rustig opbouwschema was; maar heb ook redelijk goed conditie)
ben nu trouwens ook ermee gestopt al een poosje...en zou echt dolgraag weer willen beginnnen nu ik weer wat puf heb....maar aangezien ik dus echt 4 maanden niks gedaan heb en zwange rben vraag ik me af of dit ok is ....heeft iemand enig idee?
Ik ken iemand die met 7 maanden nog liep te hardlopen.. maar je moet even op de zoekfunctie intikken hier! Er zijn wel meer topics over!
Hee leuk man! Ook nog in het vlaams! Maarre, hoe vaak in de week moet je hardlopen dan? Want dit gaat over 10 weken en dan kun je 5 km hardlopen. Maar hoevaak in de week moet je dan?
Op deze link vind je ook nog wat intervalmixen: http://www.djsteveboy.com/intervals.html Van beginner tot 10km. Verder kun je ook kijken op www.hardloopschema.nl. Ik denk erover om ook te beginnen, alleen is de omgeving hier weinig pittoresk om doorheen te rennen (ik woon op zo'n leuke Vinex-locatie). Daarnaast zie ik mezelf ook nog niet 's avonds in m'n upje door donkere steegjes rennen Denk dat ik lid ga worden van de sportschool hier en dan het schema op de loopband ga doen... niet helemaal hetzelfde, maar toch beter iets dan niets.
Ik ken een programma dat begint met 1 minuut hardlopen en 1 minuut wandelen, dan weer 1 minuut hardlopen en weer 1 minuut wandelen. Dat de eerste weken zo doen. Verder kun je dat opbouwen naar meer hardlopen en minder wandelen tussendoor.
Oh wat heerlijk,een topic over mijn verslaving ik ben afgelopen april begonnen,ook met start to run schema,had 0,0 conditie. Je begint dan bv met 1 min rennen en 6 min wandelen,en dat 3 x of zo.En op die manier bouw je het op.Je gaat steeds meer rennen en minder wandelen. Inmiddels kan ik zonder problemen een half uur hardlopen(ong.4 km) Afgelopen zondag heb ik mn eerste wedstrijd gelopen,wat een kick!Ik heb me nu alweer aangemeld voor 3 wedstrijden,deze maand,dec+jan. Ben echt een endorfinejunkie geworden door deze hobby!
start to run ging voor mij nog net wat te snel ik begon met 5 km te wandellen..zo'n 3 keer per week of vaker. toen snelwandellen en toen steeds meer joggen/hardlopen. bijv 2 min lopen 2 min rennen,opgevoel opbouwen,en dan een keertje een lesje start to run er tussendoor,desnoods in herhaling. loop normaal 5 km in 40 min nu,en daar ben ik heel blij mee
@chillin; ik was ook helemaal verslaafd eraan vond het vreselijk als ik een dagje moest uitstellen later in de week; heb idd ook 1x wedstrijd gelopen en dat gaf zooooon kick; ik snap je helemaal....alleen erna totaal geen tijd gehad (door verkoop van ons huis) en nu wil ik weer zooooooooooooooooooo graag....!
je kunt ook kijken op www.hardloopschema.nl Daar kun je ook je eigen schema maken (moet je wel eerst even aanmelden). Ik heb het ook geprobeerd vond er allen niks aan.
oh,gelukkig,ben dus niet de enige.. ja,ik baal ook als ik moet uitstellen.tel nu alweer af naar 25 okt,dan is mn volgende wedstrijd>5 km door het VU medisch centrum! Maar je bent zwanger,hou je het dan ook op een laag pitje?