Hoi, een vraagje; Mijn dochter is ruim 7 weekjes en ik geef volledige borstvoeding. Meestal 5 voedingen op een dag met in de nacht 8 tot 10 uur tussen de voedingen(luxe hoor!) Moet ik elke ochtend met dezelfde borst beginnen of ga ik dan door met om-en-om? Ik vraag dit omdat ik vaak erg moet nadenken welke kant aan de beurt is en het me handig lijkt om daar een patroon in te hebben. Overigens kolf ik elke ochtend de andere borst ook(omdat ze 1 keer per 14 dagen bij oma speelt, nog meer luxe) En nog een vraagje; de melk die ik gister gekolft heb, kan ik die samen met de melk van vandaag invriezen? Nadat het uiteraard allebei afgekoeld is in de koelkast? Dit omdat 1 kolfbeurt niet voldoende voor een flesje levert. Alvast heel erg bedankt
In principe voed je echt om en om, in de ochtend maakt het in jouw geval niet heel erg veel uit omdat je toch de andere ook kolft. Je kan eventueel voor de nacht dan iets om doen/aan doen om te onthouden welke borst aan de beurt is (elastiekje om de pols, leuke boobytag). Voeding binnen 24 uur invriezen: mijn voorkeur zou het dan ook hebben om dan maar 2x 1/2 voeding in te vriezen (zet even datum en hoeveelheid op een stickertje) En....vertel niet teveel door dat ze zo heerlijk lang slaapt haha (maar geniet er wel van)