Aandacht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Sinds een poosje heeft mijn dochter de vervelende gewoonte om, als ze haar zin niet krijgt of eventjes geen aandacht, te roepen dat ze pijn heeft.
    Vooral in het openbaar is dit erg vervelend, zo komt het net over alsof ze mishandeld wordt. Van decweek ook weer, lekker met de tuindeuren wagenwijd open en maar schreeuwen dat ze pijn heeft. :):x
    Heb al meerdere keren aangegeven dat ze dit niet moet doen, maar het werkt niet.
    Is dit herkenbaar en hoe zouden jullie hiermee omgaan?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    negeren! want als ze hiermee aandacht wilt, moet ze dat absoluut niet krijgen. in welke vorm dan ook.
    of gewoon zeggen dat jij ook pijn hebt en laat je enkel of zo zien. kijk, hier vresselijk pijn, auw auw. enzovoort. ze snapt wel dat het een grapje is en snapt ook wel dat het heel raar is om over pijn te klagen wanneer je dat niet hebt.

3. misa

misa Niet meer actief

Negeren nadat je hebt uitgelegd dat ze alleen met je kan praten als ze netjes praat ivm zo loopt te gillen.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Idd negeren. Mijn dochter schreeuwde altijd dat ik haar kneep of sloeg, na een paar weken hield ze er weer mee op.

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Negeren. Maar oef, kan me voorstellen dat het best gênant is ;)

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik leg het ook uit en vervolgens negeer ik het (zoveel mogelijk).
    Ik moet dus gewoon een lange adem hebben haha.

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Compleet negeren.
    Dan is de lol er snel af!

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn dochter doet iets soortgelijks, waarbij ze bestaande pijn ( een minuscuul sneetje in haar vinger, klein blauw plekje op haa knie, etc.) zwaaaaaar overdrijft. Wat ik dan doe is er 100% in meegaan compleet met ach en wee, eindigend met de conclusie dat ze iets leuks wat we zouden gaan doen, wat zij wilde doen, etc. nu maar beter even kunnen laten nu ze zo'n pijn heeft. Wisenwaarachtig verdwijnt de pijn dan gelijk als sneeuw voor de zon en is het meteen "het valt eigenlijk best wel mee hoor mama" of "nu gaat het wel weer". ;) Werkt hier als een tierelier :).

9. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63

herkenbaar! ik zeg altijd iets van O jee we bellen een ambulance!!! En over is het

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg dan idd ook dat zijn been/arm/vinger helaas niet meer te redden is en dat hij maar even een schaar moet gaan halen zodat we hem eraf kunnen knippen. :D
    Gek genoeg is hij het daar nooit mee eens ;)

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha, nou idd. Dochter heeft dat ook een tijdje gedaan, kleinzerig. Ik: OOOOOOO NEEEEEEE WAAAAT VERSCHRIKKELIJKKKKKK...!!!
    Nouuuuuuuw, mamaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

12. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Haha herkenbaar allemaal!
    Ik roep dan maar ''je voet eraf?Of zit ie er nog aan?'' Jaaa piept ze dan, nou dan valt het vast mee. EN dan gaat ze weer verder.
    Heb zo vaak geprobeerd om dan tegen haar te praten en dingen uit te leggen maar dan begon ze alleen maar harder te gillen omdat ze dan als nog haar zin niet kreeg.

Deel Deze Pagina