kunststof raamkozijn beveiligen?

Discussie in 'De lounge' gestart door zwaaistaart, 12 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Wij hebben gisteren nieuwe kozijnen laten plaatsen op de bovenverdieping.
    Er zaten metalen schuiframen die zeer moeilijk open konden, dus kids kregen deze echt niet open.

Nu kunststof kozijnen geplaatst met kiepkantel ramen die naar binnen open draaien.
    De kinderen zijn 6 en bijna 8 maar merk dat ik het toch wel spannend vind. Ramen kunnen heel soepel open gemaakt worden.
    Uiteraard hebben we ze uitgelegd dat ze dat niet mogen zonder ons erbij maar ja, het blijven kinderen he.

Heeft iemand een tip hoe we kunnen zorgen dat we ze wel kunnen gebruiken maar niet zo ver open kunnen dat het gevaarlijk is?

2. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.896
    3.080
    113
    Wij hebben er sloten op zitten.

De sleutels liggen op een vaste plek voor geval van nood.

De sloten zitten op/in de handel. Kan ze dus ook in kiepstand opslot zetten.

3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Bij ons gaat het raam alleen open met een sleuteltje en het sleuteltje leg ik dan boven op de kledingkast.

CD3672F5-BDA8-4085-9B08-8283D082418F.jpeg

4. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Hmmm ja dat zou een oplossing kunnen zijn! Ik ga informeren of ze er andere handgrepen met slotje op kunnen zetten. Iemand Nog andere ideeën?

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.603
    4.454
    113
    Vrouw
    Wij hebben horren. Zo is het ook meteen minder aantrekkelijk/makkelijk om uit het raam te leunen. Sleuteltje hebben we ook maar gebruiken we (nog) niet.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.971
    15.012
    113
    De netste optie is handgrepen met sloten.

Je kan wel een schuif er opzetten met montagekit maar knapper wordt t er niet van. Op net nieuwe kozijnen moet je dat niet willen.

Alternatievere hoek is een roede ophangen (hier hebben we naar binnendraaiende ramen overigens).

G komt er met dr vingers niet aan overigens, er zijn voor dora explorer kennelijk ook grenzen. :roflmao: Net als elektra (bedoeld ze stekkers en stopcontacten mee), komt ze ook niet aan.

7. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier ook horren! En bij alle ramen zitten jaloezieën die eerst omhoog moeten voordat ze de ramen eventueel open kunnen doen. Dus dat lukt ze tot nu toe niet, en ze hebben er ook weinig interesse in!

8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Wij hebben op alle ramen de slotjes zitten. Daardoor kun je ze zowel in de kantelstand en in de dichte stand op slot doen en de sleutel wegleggen. We hebben overigens ook overal horren en daar moet ik altijd best even m'n best voor doen om hem eruit te halen (als de glazenwasser komt bijvoorbeeld :roflmao:) dus dat was vroeger voor de kinderen ook nog een extra rem.

9. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Ah dat is goed ok te horen .de horren komen nog. Ik ga meteen informeren wanneer die ongeveer komen.

10. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Vandaag kwamen ze de horren gelukkig al brengen! Dus nu ben ik er weer gerust op

Krv vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina