Hallo verloskundige, Gisteren heb ik mijn termijn echo gehad. Daarbij ontdekte de echoscopiste dat ik een cyste had in mijn linker eierstok. Dit was ontstaan door het gele lichaam (corpus luteum). Het was 5 cm bij 5a6 cm. Ze zei me geen zorgen te maken, maar ze zou het wel aan mijn vk doorbellen. Ik ben toch even op het internet aan het zoeken geweest. En ik kan er niet zoveel over vinden. Alleen dat het soms vanzelf slinkt of dat er dan een operatie aan te pas moet komen. Nu heb ik af en toe een doffe pijn in mijn onderbuik. Aan de linkerkant. Wat kan ik nu precies verwachten? Moet ik gewoon mijn vk opbellen met de vraag?
Hallo, Cystes in de eierstok komen veelvuldig voor en ruimt je lichaam over het algemeen vanzelf op. Meestal worden ze wel vervolgd met echoscopisch onderzoek om te kijken of ze groter/kleiner worden. Als de cyste blijft groeien kan het inderdaad zijn dat ze hem operatief gaan verwijderen. Maar gelukkig zijn dat uitzonderingen op de regel. Als je pijnklachten krijgt, zou ik even contact opnemen met je verloskundige zodat er mogelijk wat eerder naar gekeken kan worden. Groetjes Gea