Kus jij je kind op de mond?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MaMa, 20 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kus je je kind op de mond?

1. Nee

2. Ja

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Die reacties komen voort op iemand die het niet deed en het seksueel noemde geloof ik hoor.

En waarom zou het als het bij mij en mijn man, ook meteen bij iedereen mogen?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    #142 Hopmarjanneke, 21 sep 2015
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
    Ja, wij kussen onze kinderen, partner en mijn ouders op de mond. En nee... :D geen tong er bij, gewoon met gesloten mond :D
    Bij mijn ouders is het wang, wang, mond.
    Onze kinderen kussen mijn ouders en zusje ook op de mond, maar mijn zwager wil dat zelf liever niet, dus onderhand weten de meisjes dat ze hem op de wang moeten kussen.

En daar komt bij de kinderen weten inmiddels wel of ze iemand op de mond kunnen kussen (evt tantes van mijn partners zijde) of dat ze ze evt een kusje op de wang geven, zoals bijv bij één van de juffen.

3. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Wat vinden jullie dan van deze foto?

Bijgevoegde bestanden:

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb het gevoel dat sommigen intiem en sexueel een beetje met elkaar verwarren.

Ja, een kus op de mond vind ik een intiem iets, en hoeft mijn kind ook niet te doen bij wie hij/zij dat niet wil. En ik leer ze ook waar het wel en niet passend is. Er zijn grenzen, en die zal ik proberen uit te leggen.
    Het is een teken van genegenheid. Maar zeker niet sexueel!

Ook vraag ik me af waarom sommigen hier aangeven dat ze dat nooit zouden doen, maar nog geen kindjes hebben? Wat maakt het dat je nu al weet dat je het geen prettige manier van contact hebben vind? (Een open vraag, en geen verwijt!)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Dat laatste vroeg ik mij inderdaad ook af. Het is denk ik heel lastig om uitspraken te doen over wat je wel en niet vindt kunnen als je zelf nog geen kindje hebt. Je kunt je dan (en dit is echt niet lullig bedoelt hoor dames) nog niet voorstellen hoe het is.

6. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik geef mijn zoon kusjes op zijn mond, maar ook andere plekken zoals zijn wang, hoofd, neus, voet of hand. Wat dat betreft ben ik een enorme kuskont. Mijn zoontje vind het grappig ofzo om zijn mond open te doen als ik hem kusjes op zijn mond geef (waarschijnlijk omdat ik dan kusjes geef met geluid en daarna moet hij lachen :D

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ja en wij gaan ook saampies heerlijk in bad!!

8. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ik douche ook met alle twee de jongens. Geweldig vinden ze dat

9. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Wij geven ook geen kusjes op de mond, dat is voor de partner later.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je nu geen kusjes op de mond kan geven? Later ga je ook niet met je kinderen in bad of onder de douche (maar doen ze dat maar lekker met hun partner ;)), nu kan dat toch wel prima?

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Het duurt nog zeker 12/13 jaar voor het zover is lijkt mij. Dan kun je nu toch gewoon een kusje geven. Dat blijven ze ook echt niet altijd doen waarschijnlijk. Mijn oudste is net 8, hij wil dat niet meer. Prima. Zijn mond is wel weer schoon voor hij een eventuele partner tegenkomt hoor.

12. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ik ben 28 en geef mn moeder van 59 nog steeds een kus op dr mond..

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik ben 30 en geef zowel mijn vader, moeder, zusje, zwager een kus op de mond!!

En later voor je partner vind ik ook onzin!!! kussen met de tong is voor partners :p

14. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik geef mijn ouders nog steeds een kus op de mond. Ik vind het zelf zo vreselijk formeel om mijn eigen ouders 3 zoenen op de wang te geven.

Onze kinderen geef ik een kusje op de mond. Onze jongste zit in de fase dat hij met open mond zoent, heerlijk zo'n kwijlkusje.

De kinderen bepalen zelf hoe ze opa en oma begroeten/gedag zeggen. Soms een knuffel, soms een kusje op de mond.

Deze kusjes zijn niet te vergelijken met hoe ik mijn vriend zoen, dat is echt een heel ander soort zoen ;)

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik vroeger nooit met mijn ouders mijn moeder wel met mijn oma en nog steeds vond dat altijd maar raar
    Mijn zoon is een echte kusser die pakt je bij je oren en dan zo'n heerlijke natte snottebellen zoen op je mond eerst was het wel wennen omdat ik dat niet gewend was nu vind ik het normaal
    Deed hij ook bij grootouders maat op verzoek van mijn man hebben we daar aangegeven dat niet meer te willen (je wisselt toch een hoop virussen uit op die manier) hij kreeg elke griep mee

16. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Dit net zo ook niet vanuit huis meegekregen maar vond dat babybad zo onhandig dus overheen gezet en meegenomen onder de douche en nu is het nog steeds praktischer komt vast vanzelf een moment dat het wel awkward wordt en hij alleen gaat douchen

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Ik voel me er zelf onprettig bij als de kinderen mij op de mond kussen, dus ik leer ze dat papa/mama elkaar op de mond kussen en kindjes op de wangen. Ik ken verder niemand die het wel doet overigens, behalve dan dat ik het op school plein wel eens zie. In mijn (schoon)familie wordt het ook niet gedaan.

Het lijkt me een kwestie van wat je gewend bent. Ik heb niet sterk een idee van 'dat hoort niet', het is meer dat IK het niet fijn vind. Als iemand anders dat wel vindt, vooral lekker doen.

18. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik bedoelde niet volwassenen onderling ;) die moeten doen wat ze willen. Ik bedoelde wanneer je je kind veel andere volwassenen laat zoenen..

19. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik denk inderdaad dat dat het is Kache.
    Daarbij hoop ik daarmee straks makkelijk uit te kunnen leggen dat andere/vreemde mensen je daar geen kusjes horen te geven. Daarnaast zie ik de noodzaak niet een kusje op haar wangetje, neusje of voorhoofd is ook lief.

Douchen vind ik geen bezwaar dat doet ze zowel met mij als mijn man.

20. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb twee stiefkindjes, jongste was twee maanden toen ik in het leven van mijn man kwam. Van hun kreeg ik ook altijd kusjes op mijn mond. Nogmaals, ik ben absoluut niet tegen kusjes tussen ouders en kinderen. Ik vind het alleen verschrikkelijk als ik zie dat de kinderen daardoor ook andere volwassenen op de mond zoenen. Dat vind ik, onder andere ivm hygiëne, geen fijn idee.

Zo een kleintje ziet op een gegeven moment zonder grenzen geen verschil meer, ik kan nog nachtmerries krijgen van mijn nichtje van 2 (die ook iedereen op de mond mocht zoenen) die ineens de nieuwe vriend van haar tante vol op zijn mond zoent. Die kerel had een mega open koortslip!

Deel Deze Pagina