Kus jij je kind op de mond?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MaMa, 20 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kus je je kind op de mond?

1. Nee

2. Ja

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    We geven onze dochter ook wel een kusje op de mond. Ze is drie en doet dat uit haar zelf. Prima. Ik wil niet dat anderen haar op de mond zoenen ook al is dat familie. Een kusje op het wang volstaat. Vroeger deed ik bij mijn moeder ook altijd een kusje op de mond. En als ze het niet meer wil, is dat ook helemaal prima.

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij kussen ook op de mond. Volgens mij kussen mijn zoons mijn moeder wel, maar de rest niet op de mond. Ik kus mijn moeder ook wel eens op de mond.
    Ze kussen zeker niet iedereen op de mond. Ik kus mijn neefjes en nichtjes ook niet op de mond, gewoon een dikke pakkerd op de wang bij de kleintjes en een knuffel bij de grotere. Mijn oudste is naar meer mensen knuffelig en kusserig dan de jongste. Heel verschillend karakter. Mijn jongste is naar ons wel heel knuffelig en kusserig, maar minder naar ooms en tantes.

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij kussen onze dochter op de mond, wangen en voorhoofd. Mijn ouders doen dat ook wel. Mijn schoonmoeder ook maar mijn schoonvader alleen op de wang en voorhoofd.

Mijn man moest er aan wennen die kreeg wel kusjes van zijn moeder als klein kind maar later niet meer, hij vond het een beetje apart dat mijn broer en ik dat nog deden, inmiddels weet hij niet beter en geeft zelfs mijn moeder een zoen. De eerste keer dat onze dochter mijn schoonmoeder een kusje gaf was ze ook verbaasd maar inmiddels is ze dolgelukkig met alle kusjes en knuffels.

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wat een leuke foto! :D

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ja gewoon op z'n mond. Ik doe dat ook bij mijn nichtjes en neefjes en soms ook bij m'n zus.
    Maar niet bij mijn ouders en schoonouders.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ja. Dl geeft hele natte zoenen, vol op de mond. Geen ontkomen aan.
    Ik heb verder 1 vriendinnetje die dat ook doet, zelf kus ik alleen op de wang en ben lijdzaam slachtoffer.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja, net als opa's en oma's, ooms, tantes, neefjes en nichten.
    Is voor ons heel normaal. Ook mijn beste vriendin geef ik een kus op de mond, ik vind het een uiting van intimiteit.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    eigenlijk meer omdat mijn mannetje het de normaalste zaak vond. ik voelde me altijd heel raar om mijn ouders een knuffel te geven.. kus geef ik nooit... eerste echte keren dat ik mijn moeder geknuffeld heb uit mezelf toen ze onwijs verdrietig was en op haar sterfbed en dat voelde heel gek... o_O vond dat toen ook raar als mensen een kus op de mond gaven, maar er is helemaal niets geks aan als ik erover nadacht :)

9. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.128
    406
    83
    Met open mond en lekkere snotneus komt hij op me af rennen, met een beetje mazzel ontwijk ik een kopstoot en voor ik het weet wordt ik ondergekwijld:D

Van tevoren leek me dat erg vies, maar nu hou ik van die kusjes. Hij zoent ook echt niet iedereen. En ik merk dat overige familie zelf hun wang aanbiedt dus dat lost zich vanzelf op.. Toen ik klein was kuste ik mijn ouders ook op de mond, later werd dat de wang en nu helemaal niet meer eigenlijk..

10. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Meestal op de wang, soms geeft mijn dochter wel eens een kus op de mond, maar bij mij gaat het automatisch naar de wang. Ze heeft zulke lekkere zachtjes wangetjes :D

11. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ja, op de mond. Heeeeerlijk vinden we dat :D. Baby nog niet hoor. Voorlopig alleen op d'r lekkere hamsterwangetjes :).

Overige familie mag het doen met op de wang kussen. Vind het geen fris idee dat iedereen onze dochter op de mond kust. Dat proberen we haar nu ook een beetje te leren. Laatst wilde opa haar op de mond kussen, toen zei ze uit zichzelf: 'nee opa, op de wang ;)'. Hihi.

12. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Nooit maar dan ook nooit over nagedacht. Sta er ook echt van te kijken dat mensen het bewust niet doen. Maar ieder zijn ding.

Maar hier word op de mond gekust, ook mijn vader en moeder kus ik nog steeds op de mond!

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ja ik dus ook echt nooit over nagedacht dat mensen dat "vreemd" vinden ;)

14. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ik kus zelfs mijn ouders en broers en zus nog op de mond :D

Maar zoontje nog niet, vind ik nog niet hygiënisch, en hij doet zijn mond ook wagenwijd open dan :)

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb nog geen kinderen en sowieso geen partner. Maar als ze nog heel klein zijn vind ik het bij mezelf niet erg, maar bij niemand anders nee! Ik zie het wel eens op tv bij begroeten van familieleden dat men op elkaars mond kust bij begroeten. Ik vind dat not done. Ik vind vies/ranzig! En ik vind zulk intiem gedrag alleen iets voor je partner. Een kus op de wang prima of een knuffel.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mwah. Ik neem zelf niet het initiatief om onze kinderen op de mond te zoenen. Maar als zij het eens bij mij doen, laat ik het wel gewoon toe.

17. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Heel vreemd dit, eerlijk gezegd vind ik dit zelfs abnormaal. Oké ieder zijn ding. Maar vies/ranzig???

18. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ja nu nog wel, nu ze nog een baby is. Ik denk naarmate ze ouder is dat ik hier mee ophoud.

Een jaar geleden kuste mijn schoonmoeder mijn vriend nog op de mond, dat vond ik zo raar en ik voelde me er heel ongemakkelijk bij. Ik kus die mond! Ik heb het met mijn vriend besproken en gelukkig was hij het wel met mij eens.

Ik vind het tot op een zekere leeftijd ok.

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Maar wat vind je er vies en ranzig aan dan? Ik vind het nogal een uitspraak nl.
    Dat iemand het van huis uit niet gewend is en het niet doet of zich er niet prettig bij voelt kan. Moet je het vooral ook gewoon niet doen, maar vies en ranzig?

Mijn ouders/familie kus ik niet op de mond. Ben ik niet gewend denk ik.
    Maar mijn kinderen kus ik wel op de mond en dat mogen ze doen zolang het voor hun goed voelt. Ik associeer het als een sterke band hebben met iemand.
    Zie er dus ook echt niks sexueels, raars, vies of onhygiënisch aan.

20. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    offtopic: wat een geweldig Quote heb je in je onderschrift!!

OT: wat je zegt over vies/ranzig.....ik weet niet waar die chick dat vandaag heeft.....misschien daarom geen relatie :p

Deel Deze Pagina