Zoontje en ik geven elkaar wel eens een duckfacekus zoals hij dat noemt M'n zus en ik geven elkaar wel eens een kus op de mond en met een goeie vriend is de derde kus er ook eentje op de mond, verder niet denk ik...hoeft van mij ook niet maar heb er zeker geen "brrrrrr" gevoelens bij
Oudste dochter ging een paar weken terug ineens haar filmkussen op mij oefenen ofzo, hahaha keek ze me dromerig aan, hoofd beetje schuin, ogen dicht, en dan zo'n lange kus op mn mond Nou, dat voelde ook heel raar. Terwijl we wel altijd "gewoon" op de mond kussen. Dus dat heb ik heel gauw afgekapt. Gezegd dat ze die maar voor haar vriendje bewaart, en ik liever een moeder-dochter kus wil Dus zelfde kind, zelfde mond, maar de manier waarop maakt nogal uit. Dus kan goed zijn dat jij ooit die schattige kinderkusjes ook totaal niet meer linkt aan het verliefd gevoel, omdat het zo anders is.
Haha inderdaad.. Mn man kus op ik een heel andere manier dan mn kids, andere kids en vrienden/familie.
Hier wordt niet op de mond gekust, bij niemand, ook niet onze kids. Wij vragen onze zoontje van 19 maanden soms zelfs om toestemming ‘mag ik een kusje? Mag mama jou een kusje geven?’. Naarmate hij ouder wordt zullen we ook altijd toestemming vragen om een kus. Ik wil dat ze van huis uit meekrijgen dat ze zelf toestemming moeten geven als iemand lichaamlijk contact wilt.
Ik vind op de mond kussen te intiem. Ik heb het al veel vaker gezegd in topics met hetzelfde onderwerp over de jaren heen. De mond is een erogene zone. Hoe je een kus ook bedoelt...ik vind dat je dit gewoon niet bij kinderen hoort te doen.
Je moet het uiteraard helemaal zelf weten, maar je rug, voeten, buik en oorlellen zijn ook erogene zones. Kus je ze ook niet op hun buik of rug bijvoorbeeld?
Nee hier word dat niet gedaan. Zoontje wil dit zelf ook niet en vind dat prima. Ik kus ook niemand op zn mond behalve mijn man. Hou daar niet zo van
Dit dus. Wij vragen ook altijd eerst toestemming aan ons zoontje. Ik wil hem graag leren dat zijn lichaam alleen van hem is en dat hij beslist wat wel en niet mag. Ik vind het verder niet raar of vies als anderen hun kinderen wel op de mond kussen hoor. Ieder zijn eigen keuze.
Nee eigenlijk niet nee. Ik zou niet weten waarom? Misschien een baby wel... Wij zijn meer van de knuffels denk ik. Of gewoon bij elkaar zitten. Ik knijp graag zacht in wangetjes. Of aai over de bol. Lieve woorden. Dat meer. Niet kusserig. Maar mijn man en ik zijn dus samen wel weer heel kusserig. ha ha. Dus dit.
En voor mij is dit dan weer een hele bijzondere gedachtengang die ik zelf ook echt niet begrijpen kan omdat ik er zo anders in sta.
Ik vraag mijn kinderen meestal om toestemming, maar kus wel op de mond. Dat zijn twee verschillende discussies. Ik leer ze constant dat je alleen gekust of geknuffeld wordt en geeft als beide partijen zich daar goed bij voelen. Ze mogen dus ook hun zusje of broer niet zomaar knuffelen of kussen. Maar als beide partijen het fijn vinden mag het ook op de mond.
Dat probeer ik mijn kinderen ook te leren. Zo wil mijn zoon het liefst de hele dag knuffelen met zijn zusje en geeft zij liever de hele dag zoenen aan haar broer waardoor ik vaak moet zeggen, niet doen ... wil dat nu niet. Hij/zij zegt nee en nee is nee.
Dit doet me ook denken aan sommige stammen in Afrika waarbij de moeder het eten voorkauwt en het papje dan via een 'kus' aan het kind geeft, tot ongeveer peuterleeftijd. Kan dat dan wel?
Tja toch mijn mening. Mijn dochter kust niet erg droog ofzo. Ik vind het raar klinken dat het liefdevol ofzo is op de mond kussen. Op de wang is net zo fijn. Ik lees dat schoonvaders het ook doen, nou sorry hoor daar pas ik echt voor.
Ik denk dat ik je gevoel ergens wel snap. Ik denk namelijk dat ik dezelfde associatie heb als ik zie dat peuters (en ouder) borstvoeding krijgen en dat vinden anderen weer volkomen normaal.
Hier kussen wij de kinderen op de mond, en de kinderen hun opa en oma ook. Zie niet in wat er raar aan is. Naast de vele knuffels en aaien over hun bol is dit ook een manier voor ons om liefde te tonen.
Alleen mijn kinderen en mij moeder vaak. Heel heel soms mijn vader, maar dat is in bepaalde situaties. Ernstig verdriet ofzo.