Speelgoed kind 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kramertje, 21 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    In december wordt ons zoontje 2 jaar, komt Sinterklaas langs en ook nog eens de kerstman. Wij zijn ons dus alvast aan het oriënteren voor leuke cadeautjes.

Wat is leuk speelgoed voor een kindje van 2??

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Houten treinbaan, loopfiets, grote auto's van bijvoorbeeld de brandweer of ambulance, evt van playmobil. Paw patrol oid speelgoed. Iets voor in bad? Een step met twee voorwielen, duplo, puzzelstukken om op de grond een weg te bouwen, autogarage, zo'n tekenbord waarop je weer kunt wegvegen, een nep telefoon, muziekinstrumenten.

Ik denk dat hiervan mijn bijna 3 jarige het meest mee gespeeld heeft het afgelopen jaar. Ohja, en een keukentje en toebehoren niet te vergeten!

Toevoeging: en klei en kinetisch zand. Evt ook speelrijst.

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Speelgoed dat je eventueel kunt uitbreiden.

Een houten treinset, bijvoorbeeld van Brio.
    Keukentje met toebehoren.
    Winkeltje met toebehoren.
    Een houten knikkerbaan, bijvoorbeeld van Haba.

Verder:
    - een voorleesboek
    - een pop met potje
    - het eerste boomgaardspel (van Haba). Sowieso heeft Haba mooie spellen voor peuters.
    - knutselspullen: klei, krijtjes, vingerverf, enz.
    - theeservies (leuk met of zonder keuken)
    - een houten of stevige kartonnen puzzel of een vloerpuzzel

Genoeg leuks voor die leeftijd.

4. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Idd speelgoed dat je kunt uitbreiden!

Duplo is hier een hit. Puzzeltjes, sensory play (speelrijst, zand etc). Speelgoed keuken, auto’s..

Jongste krijgt nu met zijn verjaardag (ook rond Sinterklaas) een houten treinbaan van opa en oma, en van ons connetix. Dat kun je ook goed uitbreiden en speelt de oudste ook mee.

5. WWJD

WWJD Niet meer actief

Loopfiets

1.2.3 playmobil

Duplo

Stapeltoren

Smartmaxx

6. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    De kinderen hier tussen de 1,5 en 3 spelen graag met:
    1. Duplo hoe meer hoe beter (heb heel veel)
    2. Houten treinbaan: de jongsten rijden vooral, de oudsten bouwen de baan
    3. Keukentje met keuken spullen, ze koken ook vaak met duplo
    4. Poppen/kinderelwagen/flesje. Ook de jongens spelen er graag mee
    5. Een autoracebaantoren kan je bovenaan van die miniauto's opzetten en die racen naar beneden. Ze spelen er vaak mee, maar wel altijd maar even
    6. Een bak met speelrijst (zelf maken ipv kopen) met lepels/bakjes/duplo mits hij niet meer alles opeet. Hier eet de jongste alles op, maar degene er net boven allang niet meer.
    7. Knutselspullen: verf/stiften/krijtjes/stickers/gekleurd papier/
    8. Loopfiets met 3 is makkelijk met 2 wordt leuk vanaf ca 2,5 maar de 3 wiel versie pakken ze ook nog steeds.
    9. Keukentje buiten om te kliederen
    10. Watertafel voor in de zomer

7. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Dank alvast voor de inspiratie.
    Een keukentje met gerei heeft hij al (kreeg hij toevallig vorige week van de buurvrouw, daar speelde het kleinkind niet meer mee). Ook heeft hij al een watertafel, wobbel en fiestje (doet hij nog niets mee).

Speelt heel veel moet Toet Toet auto's en Mega Blocks.
    Knutselen heeft hij (nog) geen interesse in, zo af en toe zet ik hem achter een verftafel, maar na een paar minuten is hij daar wel klaar mee.

Speelrijst vind ik ook leuk, maar hij doet nog wel veel in zijn mond, dus daar wacht ik nog even mee. Kinetisch zand ga ik op het lijstje zetten.

Vind zelf ook Connetix enorm lijk, is dat al iets voor een 2 jarig? Bouwen met duplo, megablocks en dat soort dingen vind hij super leuk en ka hij ook goed.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Quadro klimrek doet het ook erg goedbij ons (en bij zusje ook). Afgelopen zomer waren die van 13 en 12 er ook nog mee bezig

9. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    - Fiets met zijwielen. (Jongste was hier direct mee weg op zijn 2e verj.)
    - Duplo
    - Werkbank
    - Bal
    - Glijbaan
    - Slee
    - Kinderschaar

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.267
    113
    Haba spelletje
    Keukenspullen mixer, houten spullen etc
    Smart game
    Houten puzzel
    Smart max
    Duplo
    Voorlees boek
    Verkleed kleding

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.544
    113
    Vrouw
    - Duplo sets
    - houten treinbaan
    - spelletjes (ik leer kleuren & vormen en vishengel spel zijn hier favoriet)
    - Little People speelhuis is hier ook een succes

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Hier een kleine man die net ietsjes eerder 2 wordt. Bij de lidl hebben ze fantastische treintjes die zelf rijden over een houten treinbaan heen. Vriendin van me had ze, R is helemaal in love met die dingen.

Voetbal doet t hier ook erg goed en alles wat op auto's lijkt.De vtech toetoets zijn wel uit de gratie, meneer is van de diecast metalen autootjes. Goddank kwam dat bij de kringloop vandaan want dat is geen goedkoop spul.

Dus die sjouwt in de rondte met wat hotwheels die niet te veel frutsels bevatten die los kunnen raken. Zn sandalen zijn gebombardeerd tot garages. Want waarom zou je een daadwerkelijk garage gebruiken o_O

Houten pinpuzzel met auto's doet t ook goed.

Loopfiets is erg leuk, maar zn puky (2 wielen) is nog wat te spannend, terwijl zoontje van vriendin en zn nichtje die nauwelijks ouder zijn en vrolijk voorbij scheuren. Voor hem ligt t niveau nog op een lage loopauto met 4 wielen. Held op sokken.

Deel Deze Pagina