kusje op de mond?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby001, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Vreemden kussen ze niet, vrienden van ons geven hun een kus op de wang en soms kussen de kinderen hun zomaar op de wang, dit doen ze gewoon uit hun zelf zonder dat wij ze dat gezegd hebben

Opa en oma ( schoonouders) kussen ze vaak op de mond, oma wat minder want die rookt en dat vinden ze niet fijn,

Opa en oma ( mijn ouders) kussen ze vaak op de wang die roken allebei en ook dat vinden ze niet fijn.

Mijn zoon van 7 kust verder voor zover ik weet niet,

Mijn dochter van 5 zegt op school weleens kusjes op de wang te krijgen van twee jongetjes en zij geeft soms een klein kusje op de wang Aan die jongetjes

Mijn dochter van 2 geeft de leidster op de peuterspeelzaal heel soms een kusje

En mijn zoon van 4 maand doet nog helemaal niets ;) wij laten anderen inprincipe niet bij de kinderen op de mond kussen, wij laten het naarmate ze ouder worden aan de kinderen over en natuurlijk ze mensen die willen kussen, ik ga er ook vanuit de leidster zelf als ze al kusjes geeft dit bij de kinderen op de wang doen en hierdoor zal ze weten dat de leidster dus graag kusjes op de wang heeft ipv op de mond,

Net als dat ze weten dat de regels bij een ander anders is als thuis weten ze ook snel genoeg hoe het met kusjes zit ;)

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik doe het wel en mijn man ook en haar zusje mag ook.
    Andere mensen of familie niet. Enkel in wang.
    We doen het omdat we dat erg leuk vinden en ze geniet ervan. Ik kus ook mijn man en minn oudste dochter op mond vind het probleem niet of zo

Mijn oudste kust wel op de mond andere als ik vraag "kusje geven" of zo ze snapt het verschil mond/wang niet. Ze heeft vriendje van bijna 4 en kussen ook in mind elkaar erg schattig;)

3. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ja ik kus mijn meiden op hun mond en hun vader doet dat ook.
    Nee ze (de oudste) kust andere niet op hun mond maar op hun wang.
    Ik ben dit ook van huis uit gewend, kus mijn ouders ook nog steeds op hun mond.

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Vol op de mond. Zo fijn dat het mondje tegenwoordig dicht is en ik een echt kusje terug krijg 😂

Mijn zoon draait echter ook heel vaak zijn wang toe. Dat lijkt instinctief te gaan, prima!

5. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Eh...is het raar dat ik hier nog nooit over nagedacht heb?
    Ik kus mijn dochtertje zeker op de mond en eigenlijk geen idee of opa/oma, ooms/tantes dat ook doen.
    Vanaf welke leeftijd letten jullie hier op?

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier ook gewoon op de mond dat doe ik bij familie en vrienden ook. Mijn oudste kust alleen mij en zijn vader nog op de mond. Opa's en oma's geeft hij een hand. de middelste heeft een aantal die ze nog kust. de jongste is weten echte kuskont voor ons maar voor andere niet..

Een kus geven Is hun eigen keuze. Ze moeten een hand geven maar wat ze daarna doen Is hun keuze

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Automatisch voornamelijk op het voorhoofd. Maar ook op de wang. Ik heb niks tegen mensen die binnen het gezin een kus op de mond geven. Maar dat zit niet in mijn automatisme.

8. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Soms een kusje op de mond, meestal op de wang of voorhoofd. Ik vind het wel iets alleen voor ouders. Als anderen het bij mijn kind zouden doen zou ik er niet blij mee zijn.

9. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Ik geef meestal een kusje op de wang ik weet eigenlijk niet waarom, ik krijg ze wel op de mond terug, mijn man doet hetzelfde.
    De enige die verder kussen zijn de opa en oma's, volgens mij wel op de mond.
    Zl is enorm eenkennig dus verder wordt niemand gekust. (Behalve de hond)

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit inderdaad.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.286
    23.407
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik geef kusjes op dr wang of voorhoofd. Zo'n natte kledder op mn mond, nee dank je :D Vriend kust moeder op zn mond, vind dat zoiets raars. Voel me er ongemakkelijk bij. Waarsch omdat ik het zelf niet gewend ben.

12. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom niet uit een kusserig en knuffelig gezin, maar kus mijn dochter op mond, voorhoofd, wang, buik, voet, hand. Haha. Heerlijk. Ze geeft ook kusjes terug op mijn mond met een dikke mmmmwaaaah erbij. Ze is nu 14 maanden. Haar vader krijgt ook dikke mondzoenen van haar. En ze wijst ook nog heel directief met haar vingertje wanneer zij vindt dat wij moeten zoenen.

Anderen op de mond zoenen vind ik niet nodig. Maar het kan wel gebeuren. Ze moet niet zo heel veel hebben van contact met anderen, dus ze gaat echt niet uit haarzelf kusjes uitdelen.

Ik heb er wel echt een hekel aan als anderen als ze nog iets groter is gaan bedelen om een kusje. Zo van 'krijgt oma nog een kus'. Ja, doei. Als mijn kind dat niet wil, dan hoeft dat dus echt niet. Ik vind het sowieso minder prettig als anderen (ook haar opa en oma) haar heel overdreven kusjes geven en knuffelen.

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.208
    4.512
    113
    ja hoor gewoon een kus op de mond (en voorhoofd, in de haartjes, op de buik, onder de voeten)! geef mn moeder ook nog steeds een kus op dr mond, mn vader dan weer niet.

hier krijgen directe familie, dus oma's en opa's (tante en oom soms) ook nog wel een kus en de rest een high five!

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook gewoon een kusje op z'n mond hoor. En sinds kort weet hij precies hoe het moet en komt dan al met getuitte lipjes op me af lopen.
    Hier krijgen papa, opa's en oma's en tantes ook een kusje op de mond.
    Dit komt vanuit hemzelf en wordt niet opgedrongen door familie, dat zou ik niet accepteren. Zolang zoontje het toelaat en zelf het initiatief neemt vind ik het prima.
    Ik link het totaal niet met verliefdheid e.d.

15. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hier krijgt ze gewoon een kus op de mond, vind het zo raar dat dit alleen bij verliefdheid zou moeten horen. Dan ben ik wel uberverliefd op mn kind (dat sowieso ;)). Ik heb dit vanuit huis geleerd en geef mijn vader nog steeds een kus op zijn mond.
    Ze mag bekenden een kus geven (opa en oma, ooms en tantes) en de rest kan ze gewoon een handje geven als ze die ziet.

16. Wij zoenen elkaar ook gewoon op de mond hoor.. Ik mijn moeder en zusje etc. ook trouwens. Ze leren vanzelf dat dat niet iets is wat je bij iedereen doet. Dat is met op de wang zoenen toch niet anders? Dat doe ik ook niet bij vreemden..

17. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Mijn dochter eet mij soms bijna helemaal op, dus ik haar ook.

Ze geeft de gastouder ook een kus op de mond (nadat de gastouder bij voorbaat mijn mening hierover heeft gevraagd). Maar de band tussen mijn dochter en de gastouder is wel een exceptionele. Die is zo gek met haar alsof het haar eigen dochter is! Vind ik alleen maar mooi.

Als ze later wat meer snapt van 'kusjes geven' zal ze zelf wel bepalen wat ze wel of niet wil. Vreemden hoeven überhaupt niet bij haar gezicht in de buurt te komen van me. Dus die kan ze ook niet kussen.

Papa en mama krijgen de meeste, dikste en natste kusjes op de mond en ik vind het heerlijk!

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Heerlijk! Zeker weten dat ze kusjes op de mond krijgen. En een dikke knuffel er bij!
    Maar alleen de 2 jongste kinderts.
    De oudste die heeft dat nooit gewild. Dus dan niet :)

De link met verliefdheid ontgaat me echt helemaal totaal:(

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik kus mijn oudste wel op haar mond. Ze doet dit verder niet bij anderen.
    De jongste kus ik op zijn wang anders zit ik onder de kwijl, koekresten, fruithap etc haha dus dat probeer ik te vermijden :p

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Op de mond kussen is hier exclusief voor geliefden, dus dat doen we niet bij onze kleine.

Deel Deze Pagina