Hahaha dat deed dochter ook toen ze jonger was. We hebben toen inderdaad wel duidelijk gemaakt dat , dat niet hoort. Was echt een fase
Mondkussen van mijn jongste zijn zooo lief, ik smelt iedere keer weer! Hier hadden we ook de tong-fase, haha, vanzelf over gegaan
Ja hoor, ik ben dol op dikke smakkerds. Ook bij mn neefjes en de dochter van onze vrienden (trouwen maar 1 van de 2 dichters, de ander is niet knuffelig dus dan geef ik gewoon een aai over dr bol). Doen anderen net zo goed bij mijn kinderen, kan er geen seconde van wakker liggen.
Mijn kinderen zijn al 6 en 4, wij kussen ze op de mond en zij ons ook, maar ze hebben dat nog nooit bij een ander gedaan (behalve elkaar) dat gaat automatisch goed.
Wij geven elkaar wel kusjes op de mond. Van huis uit ben ik dat niet gewend (er werd sowieso niet gekust of geknuffeld). Ik vind er niets raars aan maar ik wil niet dat hij dit bij anderen doet. Zoontje geeft opa en oma keurig kusjes op de wang en verder wil hij niemand kussen dus dat is makkelijk.
Vaak een kus op de wang. Op de mond heeel soms. Vanuit huis deden wij dat ook niet. Bij vriend wel. Niet dat ik het raar vind hoor. Hier nog geen kus fase trouwens
Ik denk dat hier vooral het verschil in zit. Sommige mensen zien elke aanraking van 2 monden als een teken van verliefdheid [misschien ook als teken van seksualiteit?]. De anderen zien dat absoluut niet zo. Voor mij is een kus op de mond een teken van genegenheid, niet meer en niet minder. Ik kus mijn ouders op de mond, mijn goede vrienden, mijn kinderen, mijn tante enz. Met mijn man tongzoen ik, dat vind ik intiem en voorbehouden voor geliefden. onze kinderen kussen ons op de mond, elkaar en de familie. De rest van 'buitenwereld' vanuit zichzelf niet.
Wij kussen onze kinderen ook op de mond, vind daar niks geks aan. De opa's en oma's kussen ze ook op de mond en verder kussen ze niemand. Ik ben wel verbaasd hoeveel volwassenen hun ouders en andere volwassenen op de mond kussen.... Moet er zelf om eerlijk te zijn niet aan denken....
Ik geef mijn zoontje gewoon een kus op de mond. Het liefste de hele dag door! Mijn moeder krijgt ook altijd een kus op haar mond en mijn beste vriendin ook. Mijn vader niet omdat hij hier zelf niet van houdt. Ook prima! Zelf geef ik mijn ouders een kus op de wang, zo ben ik ook opgegroeid.
Wij geven in de vriendengroep [als sinds de studententijd] drie kussen aan elkaar: wang, wang, lippen. Al 15 jaar inmiddels
Nee doen wij niet. Doe ik ook niet met mn ouders. Wij associëren het ook met verliefdheid. Iets wat je alleen met je partner doet. Ook wat de hygiëne betreft vinden wij het niet kunnen.
Hier ook een kus op de mond Inderdaad van huis uit zo gewend. Mn man moest er bij onze dochter eerst wel aan wennen trouwens, maar hij kreeg thuis überhaupt geen kusjes of knuffels..wat ik dan weer heel raar vind. Ze geeft anderen overigens geen kusje, altijd een high five of een handje.
Mijn kindje gaat een beetje door een onstuimige periode. Heeft even niet zo goed door wat pijn doet en wat zachtjes doen is. Die pakt nu alletwee mijn oren vast en valt mijn mond dan bijna met de hare aan. Lief bedoeld, maar wel een beetje onhandig in de uitvoering. Haha.
Zeker weten geef ik mijn kinderen kusjes op de mond. Ik vind het zelfs een beetje "raar" om hier te lezen dat er zo veel zijn die dat niet doen... En ivm hygiene niet op de mond kussen? Waarom is dat een reden om het niet te doen? Wil geen oordeel vellen hoor, ben gewoon benieuwd
Uit gewoonte geef k ook een kusje naast dr mondje of op de wang. Weet eigenlijk niet waarom ik het niet op de mond doe, tis meer een gewoonte dat k naast dr mond een kusje geef...