Kusjes geven aan de baby

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Floddertje, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    kusje op het hoofdje of wang prima
    maar niet op de mond hoor!
    ben nu al een leeuwin voor mijn buik laat staan als die kleine er uit is.

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Even terugkomen op mn eerdere bericht.. ik vind een kusje echt niet erg (van oma's en opa's dan) maar ze hoeven Sasha echt niet helemaal 'af te lebberen'

Was afgelopen zaterdag bij mijn ouders en mijn broertje is helemaal leip van Sasha. De hele tijd die vinger over haar wangetje. Dus deed ik het maar bij hem terug. Hij is er meteen mee opgehouden, irritant hé?

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Mee eens!
    Kan het niet beter zeggen! hihi
    En ik denk dat het voor het kind ook prettig is dat het voelt dat er zoveel mensen zijn die van hem houden.
    Door het knuffelen en kusjes geven, voelt zo'n kind zich geliefd, geborgen en vertrouwd. (ik zeg niet dat kinderen waarbij het niet mag, zich niet zo voelen hoor!)
    Kusjes op de mond hoeft idd nou ook weer niet! ;) Alleen papa en mama mogen dit!

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

nou die van mij worden wat afgekust (op wang of voorhoofd/hoofd) helemaal geweldig toch mijn moeder doet heel vaak met nagéamo in zijn nekje pruttelen vind hij geweldig nou leuk toch, ik snap het probleem niet zo, vind het jaloerse van MIJN kind niet een leuke eigenschap van mensen daarentegen ontneem je je ouders/schoonouders de kans om liefde te tonen voor hun kleinkind want een kleinkindje is ook een deel van je eigen ouders ze hebben hetzelfde bloed, het zou toch jammer zijn als oma en opa hun liefde niet mogen tonen, en wat als het kleintje ouder is en wilt oma of opa een kusje geven mag het dan ook niet dan zullen oma en opa moeten zeggen sorry ik geef je wel een handje :rolleyes: :(

nee hier mogen mijn vrienden en familie lekker knuffelen en kusjes geven geen probleem en op het mondje vind ik niet eens een discusie want ik zoen ook geen andere mensen familie/vrienden op de mond dus bij een kleintje mag dat ook niet

groetjes nathalie

5. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik heb nog geen ervaring met de kleine, maar ik kan me niet voorstellen dat de kleine straks niet heel veel gezoend en geknuffeld wordt.
    Ik ben niet dol op mijn schoonouders en zal daar wel wat meer moeite mee hebben, maar dat is iets persoonlijks. Onze baby zal daar geen last van hebben en dat zal ik zeker proberen te scheiden.
    Zodra de baby last heeft, zal ik er wat van zeggen.

Wel grappig, als ik zo de berichten lees, dat het in veel gevallen over de schoonfamilie gaat ;) .

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    denk dat ik het net als jou zie knuffels en kusjes enz enz oke
    maar inderdaad niet op t mondje
    doe ik zelf ook inderdaad bij niemand.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op de mond zou ik ook niet zo fijn vinden, denk ik, maar verder vind ik het dan wel raar als je het raar vindt dat opa's en oma's hun kleinkind zoenen... Lijkt mij de normaalste zaak van de wereld! Denk persoonlijk dat je ofwel je hormonen wat in bedwang moet houden dan, of eens na moet denken waarom je het zo vervelend vindt, (wat er dieper onbewust achter zit)....
    En: als het niet fris is als je (schoon)ouders je kind zoenen, moet je het zelf ook niet doen, want het kan niet waar zijn dat het van de een wel fris is en van de ander niet... Tenzij iemand echt slechte persoonlijke hygiene heeft. Of zoals mijn schoonouders en mijn vader: die roken, dus die hoeven echt niet vlak na een sigaret met de kleine te gaan staan knuffelen: mogen ze eerst ff uitstinken, :)

8. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik mag er niet aan denken dat mn schoonmoeder mn kind kust op de mond! Ieeew! Mn moeder mag dat wel, maar zij? No way! Ze stinkt uren id wind naar sigaretten dus echt niet dat ze met die lippen mijn prinsesje kust hoor!

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat is ook mijn grootste bezwaar, mijn schoonouders roken allebei, dus ik vind het gewoon niet zo fris als ze Milan willen zoenen. Mijn ouders roken niet en daardoor heb ik daar wat minder moeite mee.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik vond het in het begin ook heel erg moeilijk. ik kon mn schoonmoeder op een bepaald moment wel wurgen. het was tijd voor alyssa dr fles en ze pakte haar zo uit de box,ging haar verschonen en toen ik met de fles kwam pakte ze zo de fles uit mn handen en ging alyssa de fles geven. ik heb het op dat moment toe gelaten omdat ik het voor alyssa niet goed vond om dr weer over te nemen en de fles te gaan geven terwijl ik boos was. later ben ik er heel duidelijk over geweest. als je dr wilt pakken of knuffelen dan vraag je dat eerst. luiers verschonen en de fles geven doe je alleen als je op moet passen of als wij het vragen. ze was redelijk onder de indruk en nu ruim 5maanden later houden mn schoonouders zich er nog steeds aan.

wat kusjes geven betreft. opa`s en oma`s (en andere goede bekende) mogen het wel, mensen waar we niet zoveel mee hebben hoeven het niet te proberen.

liefs doris

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi doris

sorry heb even deze reactie van jou gequote want dit klinkt toch zooooo uit de hoogte (denk trouwens niet dat het ook zo bedoelt was) dat ik er écht van schrik gewoon, luiers verschonen of oppaken doe je alleen als wij er om vragen of als je oppast dus wanneer het jou uitkomt mag/moet je schoonmoeder allerlei dingen doen maar als jij er bent moet alles gevraagd of gezegd worden want dan is oma niet goed genoeg of wat is de achterliggende gedachte daarbij, bedoel snap dat je misschien liever zelf de fles had gegeven maar dan had je ook kunnen zeggen nee sorry geef haar maar aan mij ik geef deze fles klinkt een stuk prettiger als jij doet iets als ik het zeg en anders niet :rolleyes: je had dit misschien ook anders gezien, jij was bezig met de fles maken oma pakte alvast de kleine uit de box zodat jij rustig een fles kon maken (ik had de fles dus weer afgepakt en gezegd ik doe het zelf wel even maar bedankt)

zowel mijn ouders als mijn schoonouders pakken lekker de kleine op en verschonen hem mocht dat nodig zijn en zelfs een fles word hier door neefjes nichtjes tantes en ooms opa en oma gegeven, ik ben écht van mening dat een kindje groeit in zijn/haar zelfvertrouwen als het voelt dat het gelieft is door iedereen en wel of geen goede band met ouders/schoonouders is eigenlijk niet van belang mijn schoonouders hoeven niet van mij te houden als ze maar van mijn kind houden.

groetjes nathalie ;)

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Nathalie: ik vind daar wel twee dingen bij meetellen: in de eerste plaats hoe oud je kindje is. In die eerste tijd kan wisseling tussen veel mensen bij sommige kindjes erg slecht uitpakken en hebben ze echt die moeder/vader-binding nodig, (blij dat ik BV ga geven, zit ik niet met dat probleem dat een ander mij het voeden uit handen gaat nemen, :)). Kijk, er zijn kindjes die er erg van genieten, van alle aandacht, maar er zijn er ook die daar heel onrustig van worden....

In de tweede plaats: ik ben het helemaal met dorisn eens dat het niet normaal is als een ander in jouw huis zomaar de zorg voor je kind overneemt. Zoals zij het beschreef, nam schoonmoeder het echt over. Als je nu in een sfeer zit van gezellig samen bezig zijn, is het nog wat anders, maar ik zou het toch wel heel normaal vinden als iemand dan vraagt: Zal ik ff... (luier verschonen, fles geven)? En ik zou hetzelfde gereageerd hebben als dorisn: het op dat moment terwille van je kindje maar ff laten, maar er wel op terugkomen en duidelijke grenzen stellen.

De ex-schoonmoeder van mijn man had die neiging ook, die rukte zijn dochter gewoon uit zijn handen, (dus: zonder ook maar iets te zeggen of te vragen). Dat zou niemand bij mij hoeven proberen!

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

kusjes geven ok, maar alleen op de wang! Als mensen net gerookt hebben, mogen ze echt niet kussen! of het nou mijn vriend is, moeder of schoonvader!

14. Alita

Alita Niet meer actief

Ik snap niet waar jullie je druk over maken, als je het nu over vreemde mensen zou hebben die zomaar je kind kussen enzo maar je schoonouders?!
    Het is niet goed als ze zomaar dingen gaan doen zonder dat jij dat wilt dat snap ik, maar er zijn toch grenzen?
    Je ouders en schoonouders moeten accepteren hoe jij je kind wilt verzorgen opvoeden en zo dat vindt ik ook hier denk ik ook vaker over na maar niet over kusjes. Sorry maar ik snap het niet!

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

de moeder/vader binding komt zowiezo wel tot stand neem aan dat schoonouders/ouders niet eenmaal 24 u per dag aanwezig zullen zijn dus de uren dat de opa's en oma's er niet zijn is de binding voor mama en papa meer dan genoeg ik persoonlijk snap het hele probleem niet, kijk inderdaad als je borstvoeding geeft is het weer anders je kan moeilijk je borsten even afstaan :D, ik vind het overigens wel een verschil tussen rukte kindje uit de handen als heeft de kleine uit de box gepakt in dat geval had doris gewoon kunnen zeggen dat ze de fles zelf gaf maar zo een botte reactie had niet gehoeven daar blijf ik bij, met kleinkinderen is het altijd een beetje geven en nemen omdat opa en oma de kleine ook vaak écht zien als een deel van hun ze zien daar hun eigen kinderen in terug de liefde is er opslag door daar een muur voor te zetten kun je opa en oma heel erg kwetsen en dit alleen omdat ze van je kindje houden, maar zouden zijzelf afstand nemen of geen aandacht schenken aan het kindje dan hebben ze het ook verkeerd gedaan

groetjes nathalie

16. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

24 sep 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Volgens mij is dit heel normaal als moeder zijnde. :)
    Ik ben zelf in mei bevallen...7 weken te vroeg. mijn zoontje heeft 2 dagen op nicu gelegen, gelukkig moest iedereen zijn of haar handen ontsmetten en en waren ik en mike's papa de enigen die hem mochten vast houden.
    Na 2 dagen is hij per ambulance naar een ander ziekenhuis overgebracht, wij mochten er later met eigen vervoer achteraan.
    kan me nog goed herinneren wat voor gevoel me bekroop toen me moeder belde en zei dat zij al bij hem waren in het ziekenhuis. Hoezo durven zij daar eerder te zijn dan ik? ik ben zijn moeder..zij moeten weg! :evil:
    Dat gevoel is een tijdje blijven hangen... Ik heb een foto waarop mijn moeder hem voor het eerst vast houdt, waar ik dan naast sta...nou de foto zegt genoeg.
    Dit rare gevoel en gedrag heeft gelukkig niet erg lang geduurd. mike is inmiddels 4 maand en familie en vrienden mogen hem lekker knuffelen en kusjes geven (ik hou wel goed in de gaten of de handen schoon zijn!)
    Hij wordt platgeknuffeld en geniet er met volle tuigen van. :D

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Met mijn ouders zou ik daar geen moeite mee hebben, met mijn broer en schoonvader wel, omdat ze roken. Ik vind het al vreselijk om mijn schoonvader en zijn vriendin 3 zoenen te geven, brrr ze stinken onwijs naar rook en ze hebben ook van die vieze gele nicotinevingers. Ik zie er echt tegenop dat hun mijn kleine vast gaan houden. Ik hoop dat wij een beetje een potige kraamhulp krijgen, die ze een beetje in de smiezen kan houden en er ook meteen wat van zegt als ze de beeb willen pakken zonder hun handen te wassen.

18. ProudMum

Ben jij niet potig genoeg om het zelf te zeggen dan?

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Van mij nemen ze het niet aan ;)

20. ProudMum

je moet gewoon duidelijk zijn;

kleine vast houden? eerst handen wassen!

Deel Deze Pagina