Kusjes geven op de mond door opa's en oma's?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elegance, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kusjes geven op de mond van een dreumes van 13 maanden vind ik

  1. heel normaal, als opa's en oma's dat doen heb ik daar heen moeite mee.

  2. dat niet kunnen, op de wang heb ik er geen problemen mee.

  3. dat nu nog normaal, tot het kind het beter begrijpt en dan overgaat in kusjes op de wang.

  4. Anders nl, ik zal het toelichten in een post ;)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Elegance

    Elegance VIP lid

    13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik vraag het me gewoon af. Mijn man denkt er anders over dan ik en mijn vriendinnen denken er ook allemaal verschillend over.. maar ondanks dat, gebeurd het bij niemand die ik ken, dat opa's en oma's hun kleinkind op de mond kussen..

    Ik weet het, misschien een bizar onderwerp, maar ik heb mijn opa's en oma's nooit op de mond gekust en vind het maar een raar idee dat de mijne en souders dat wel doen bij ons jochie... die net 13 maanden is en net sinds vorige week af en toe een kusje geeft..

    Dus ik dacht, moet ik er nu al iets van zeggen, of juist niet.. ik weet dat als ik overtuigd van mezelf zou zijn dat ik het niet wil, ik er zeker iets van zou zeggen. maar nu hang ik een beetje tussen er wel of niets van zeggen in.. of vanaf wanneer, als hij kusjes geven beter begrijpt of proberen de knop om te draaien en het ook normaal te gaan vinden....

    Ben benieuwd hoe jullie erover denken!
     
  2. pinguin

    pinguin Bekend lid

    8 apr 2011
    974
    0
    0
    somewhere
    ik zou het heel normaal vinden.
    onze dochter is nog maar 2 maand maar als zij kusjes gaat geven, zal ik het geen probleen vinden als ze oma op de mond kust!
    baby van mijn vriendin is nu 13 maand en die geeft ook kusjes op de mond!
    (of iemand moet al koortslip ofzo heben, dan helemaal geen kusjes natuurlijk!)
     
  3. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb precies hetzelfde dilemma. Ik geef haar ook wel gewoon een kus op haar mond, maar van buitenstaanders hebben we haar ook geleerd om op de wang een kusje te geven. Mijn moeder geef haar nog wel eens een 'schattig' kusje op d'r mondje, maar dat vind ik nog wel kunnen. Maar mijn schoonvader... Die geeft haar echt een hele dikke kus... Ik ben geneigd om er binnenkort eens wat van te zeggen, zo van: 'Julia, geef opa maar een kusje, op z'n wang.' Dan snapt hij de hint wel ;)
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij m'n vaders kant van de familie was het wat normale - bij m'n moeders kant minder.
    Bij m'n man's familie is het wat normaler (oma van m'n vriend vooral) en ik vind het nu ook niet zo.
    Maar ik trek er dus niet te veel aan. Nu ze groter is en zelf kan bepalen wat ze wel of niet wil, vind ik dat wel fijn ;) .
    En als ze helemaal geen kusje wil geven, óók goed - maar dan wel een handje, gewoon uit beleefdheid dan in elk geval.
     
  5. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze dreumes van 25 maanden geeft alleeen maar kusjes op de mond, ook aan anderen dan opa of oma. Heb er geen problemen mee.
     
  6. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik kus zelf mijn opa en oma gewoon op de mond mijn nicht etc ook

    hier mag de persoon die de kus krijgt van fynn zelf bepalen mond of wang.

    zijn oom wil geen kus op de mond nou dat op de wang
    zijn andere oom en de opa en oma's krigen gewoon een kus op de mond.

    verder hebben we een poos terug een feestje gehad en daar kregen alle bekenden een kus ja daar mogen ze het ook zelf bepalen.

    ook zijn beste vriendje krijgt gewoon een kus op de mond.

    ik zie daar geen probleem in.

    als hij ouder is en hij wil het niet ook prima
     
  7. Leonizzie

    Leonizzie Fanatiek lid

    8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik snap het probleem niet zo eigenlijk. Kusjes geven moeten ze leren en dat doen ze dan gewoon op hun ongedwongen manier dat kan op de wang en soms ook op de mond. Vanzelf maken ze daar onderscheid in. Ik zou daar nu echt niet wakker van liggen, wat maakt het uit? Dat gaat van zelf weer over tot iets wat "wij" maatschappelijk geaccepteerd vinden...
     
  8. daydreamer

    daydreamer Niet meer actief

    Tsja.. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden.. Ook niet eerder aan gedacht.
    Zie toch vooral dat m'n ouders en schoonouders Levi een kus op de wang geven, of een dikke knuffel.
    En misschien doen ze het ook weleens op z'n mond. Weet het niet eens.. Maar bij hun zou ik het niet erg vinden, hoor. Daar denk ik niks bij in ieder geval.

    Moet wel zeggen.. Zoontje van m'n zusje (net 2 jaar) geeft ons nu ook steeds een kusje, bij binnenkomst of als hij weggaat. Die krijg ik altijd vol op m'n mond. Hihi! De lieverd.. Ach, zolang het maar bekend is, denk ik..
     
  9. Elegance

    Elegance VIP lid

    13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Daar gaat het toch om, wat vind de meerderheid.. En je legt het precies uit zoals ik het bedoel dus je snapt het wel, alleen het is geen probleem, maar een vraag.
     
  10. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik ben zelf niet zo'n kusserig type, kus zelf echt niet zomaar iemand op de mond (mijn man uitgezonderd) en eigenlijk onze familie ook niet zo dus het zal hier geen probleem zijn..
     
  11. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Nee, ik hou daar zelf al niet van en bij mijn dochtertje wil ik het helemaal niet hebben. Wij kussen haar zelf ook niet op de mond, mijn ouders kusten mij ook alleen op de wang. Dus het is hier sowieso niet aan de orde :).
     
  12. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Mijn zoontjes moeten dat helemaal zelf weten, ik heb daar echt geen moeite mee. Mijn zoontjes geven heel veel mensen een kus op de mond, familie,leidster kdv. Hun 2 favoriete buurkinderen en hun ouders. Het maakt mij echt niks uit,denk dat ze er vanzelf wel mee ophouden als ze wat groter zijn.
     
  13. guppekop

    guppekop VIP lid

    28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik vind het ranzig!
    doe het zelf ook niet, zelfs bij wim heb ik er soms moeite mee...
     
  14. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief


    Persoonlijk geef ik jou gelijk.

    En persoonlijk ben ik ook geen type die mensen op de mond zoend nooit gedaan ook en zal dat ook nooit meer gaan doen ook.

    Me kinderen doe ik wel een droge kus op de mond geven.

    En ze hoeven van mij dat ook niet van andere te krijgen ik gruwel er van waarom weet ik niet.

    Mijn ouders zijn zelf geen type mensen die ook dat doen dus ik hoef er niet bang voor te zijn.

    Van de week de leidster op het kdv deed het wel bij mijn dochterje en heb er niks van gezegt maar gebeurt het nog eens dan zal ik zeggen dat ik het liever op de wang heb.

    Ik heb het altijd vies gevonden waarom weet ik ook niet maar dat is gewoon zo.

    :)
     
  15. linda26

    linda26 Bekend lid

    11 dec 2007
    760
    0
    16
    Ik ben er ook niet weg van maar toch gebeurd het erg vaak, en echt door iedereen. Maar ik wil nou ook weer niet een paar keer per week tegen iedereen gaan "zeuren" dat het niet mag. Tenzij hij het zelf niet wil natuurlijk, dan zal mama welleens in de bres springen! :p
    Maar hij doet het zelf automatisch. Ik vind het nog irritanter dat mensen vaak zeggen:" toe geef nou eens een kus" Dan zeg ik dus, hij wil niet geef maar een handje.
     
  16. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Het kan wel maar als ik naar mezelf kijk deed ik het vroeger al niet en nu ook niet. Vind het te intiem om iemand naast mijn partner en kind te zoenen op de mond. Uk mag het later zelf kiezen maar ik vermoed dat het ook een beetje nadoen van de ouders is ... zal eens opletten als mijn partner zijn ouders begroet ... heb eigenlijk geen idee of het na de hug ook nog gezoend wordt!
     
  17. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    dit hadmijn verhaaltje kunnen zijn.... vind t echt verschikkelijk!! helemaal me s moeder die vraagt echt om de 5 minuten een kus dan zeg ik ook van laat m nu maar lekker spelen!

    hij heeft nu een klein wondje op zn lipje wat wel voor zweertje kan doorgaan, mooi moment om tegen iedereen te zeggen dat t door het gezoen komt en dat ik het niet meer wil hebben :D
     
  18. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    Wij kussen de kids op de mond,

    opa's en oma's inprincipe niet....

    als zoonlief zelf op de mond wil kussen bij opa of oma vind ik het wel prima, dan is het immers zijn eigen keus.
     
  19. Tamaraliza

    Tamaraliza Niet meer actief

    Ik vind het raar dat er mensen zijn die het vies vinden om hun kind een kus te geven! Het is je kind. Een kus is voor mij het tonen van je liefde. Aan je man, je kind, je ouders, opa & oma.
    Ik gaf mijn ouders, ooms, tante's, opa's, oma's ook altijd een kus. Blijkbaar heeft het dus ook echt te maken met je opvoeding. Liza is nog te klein, maar mijn neefje van 2 geeft ons (mijn vriend en mij) altijd een kus op de mond als hij (of wij) naar huis gaat. En dit doet hij ook bij ooms, tante's, opa's, oma's en papa en mama!
     
  20. Leonizzie

    Leonizzie Fanatiek lid

    8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ja maar omdat je in het begin stuk wel aangeeft het raar te vinden en of je er iets aan moet doen, zag ik het toch als iets wat jij een "moeilijkheid/probleempje" vind.
    Ik snap sowieso niet dat mensen het op de mond kussen gek/raar of wat dan ook vinden. Mijn neefjes deden dat altijd volop wanneer ze mij zagen en nu is de oudste 7 en dan veranderd dat, want nu is hij stoer :) Behalve wanneer er niet teveel mensen zijn en geen vriendjes, dan klimt hij ineens bij me op schoot om eens heerlijk in me te kruipen en te knuffelen. En dan zegt hij; Ik wil je! Watvoor hem betekent ik wil jou, gewoon lichamelijk even liefde en knuffelen.
     

Deel Deze Pagina