Wij geven onze meiden ook altijd kusjes op de mond, hebben daar geen problemen mee. Laatst gaf ik mijn dochtertje (16 weken) een kus op haar mond kwam ze met haar tongetje op mijn lippen sabbelen! Vind ik schatig!! Ze ontdekken zelf alles met hun mond dus dan ook mijn lippen! Maar je moet doen waar je je goed bij voelt! Als dat kusjes op de wangetjes zijn is dat toch ook goed.
Hier ook kusjes op de mond, Nana geeft ook zelf kusjes en doet dit ook op de mond. Ook bij opa en oma en haar ooms en tantes..ik heb er geen problemen mee. Ben het gewend krijg van mijn familie ook altijd een dikke smakkerd op de mond. Trouwens van goede vriendinnen ook hahaha volgens mij ben ik zelf wel een echt zoenerd Gisteren hadden we verjaardag van mijn neefje die is een paar maanden ouder dan Nana die zoenen elkaar ook altijd lekker op de mond
Bedankt voor jullie reacties allemaal . Ik zie dat de meesten er geen probleem mee hebben om op de mond te kussen en zoals bij alle zaken die je kind betreffen doet iedereen natuurlijk lekker datgene waar je je goed bij voelt. Isademi: jij bent de enige die herhaaldelijk (daarmee bedoel ik bij verschillende topics) haar mening geeft en alles wat daarvan afwijkt als 'raar', 'vreemd' of 'verkeerd' bestempelt. Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van.
Schoonmoeder heeft er ook wel eens een handje van om hem op zijn mond te kussen wat ik echt te vies vind aangezien ze rookt. Wij kussen Levi eigenlijk nooit op zijn mond, zeker niet nu zijn kiezen doorkomen en je er gelijk een lading speeksel bij krijgt.
dan lees je mijn reacties toch niet, ik vind het het raar als je je eigen kindje niet op de mond "durft" te kussen dat mag ik zeggen, is een vrij land en vrij forum als je daar niet tegen kan moet je niet op een forum zitten. Misschien voel je je aangesproken dit is gewoon wat IK vind dat zegt nergens dat het ook ZO IS.. (zit een groot verschil tussen)
Wij kussen onze dochter ook gewoon op de mond, maar het is ook een echte kroelerd.Als ze bij iemand op schoot zit, krijgt diegene meteen een kusje en dan roept ze er zelf ; aaaah , achteraan. Kijk zolang ze het niet bij de postbode doet, bij wijze van spreken, vind ik alles goed.
Wat grappig, door dit topic realiseer ik me dat ik mijn zoontje eigenlijk nooit op zijn mond kus. Mijn vriend en onze families doen dat ook niet bij hem. Geen idee waarom...voor mezelf zou de reden kunnen zijn dat ik zijn mondje onbewust bacterie-vrij wil houden of zo...maar dat slaat ook nergens op, want hij ligt de hele dag op de grond van alles in zijn mond te stoppen Maar goed, hier dus ook overal kusjes, behalve op de mond.
@ Isademi: Ik lees jouw reacties juist wel en daarom zeg ik het. Natuurlijk mag jij alles vinden wat je vindt, en alles zeggen wat je wilt op een publiek forum. En precies omdat ik dat ook mag geef ik aan dat jij altijd een oordeel aan je mening koppelt en ik daar moe van word. Ik herrinner me topics over geld geven op een verjaardag, kinderen 's nachts wel of niet laten huilen (jij noemde het een kwestie van opvoeden), borstvoeding, je hebt in al die topics een oordeel uitgesproken. Zo zeer, dat het mij gewoon opvalt en ik post helemaal niet veel op dit forum. Maar be my guest, en voel je vooral niet geremd.
hier geen kusjes op de mond, maar niet bewsut of zo, ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan, wel ben ik 1 keer heel boos geworden op een wildvreemde vrouw die het speentje van mijn dochtertje van de grond pakte, in HAAR mond stopte en die toen in mijn dochtertje haar mondje wou stoppen, ik pakte die speen gelukkig net op tijd af!
Ik kus mijn meisje niet op haar mond, puur omdat ik me er zelf niet prettig bij voel. Ik zou het ook echt niet leuk vinden als mijn ouders dat zouden doen. Misschien ben ik wel ontzettend preuts.. Maar ik wil echt niet dat als ze straks een dreumes is, iedereen op de mond zoent (bah..)
Hier wel kusjes op de mond hoor... soms heeft Fenne zelfs een 'kusjes-aanval' en geeft ze me zo 10 kusjes achter elkaar hihi... papa geeft ook gewoon kusjes op dr mond en opa's, oma's, ooms, tantes, vrienden, vriendinnen, nichtje en andere kindjes doe dit ook bij haar... heb er nooit over nagedacht of ik dit oke vind, het gaat gewoon vanzelf... als ze het niet leuk zou vinden dan zou ze het niet doen hoor... Ik kus mijn nichtje, kindjes van vrienden ook nog wel eens op de mond eigenlijk... als ze het zelf niet willen dan natuurlijk niet... gaat ook vanzelf...
esmee geeft ons ook ineens een kusjes-aanval ...! wel 6 x achter elkaar , heerlijk zo'n vrij doos !!!! vindt het 'raar' als ouders hun kinderen niet op de mond kust..
Ik ben er ook zelf niet mee opgevoed en in onze familie wordt het helemaal niet gedaan. Ik geef Julia de hele dag knuffels en kusjes, maar niet echt op haar mond. Ik vind dat ook meer iets, nou ja, voor later zeg maar. Mijn ouders gaven elkaar een kus op de mond, maar verder in het gezin niet. Voor mij is dat dus iets wat niet bij kinderen hoort. Ik heb er verder niet veel problemen mee ofzo, maar ik denk dat ons meisje er ook niet mee op zal groeien en gewoon kusjes zal geven op je wang, voorhoofd, of in je nek
wij kussen onze kleine meid ook niet op de mond... voelt voor mij ook onprettig. wil ook niet dat iemand anders dat zou doen. ikzelf vind kussen op de mond iets voor partners zoals ik mijn vriend een kus geef dus... maar dit is natuurlijk voor iedereen anders. ik denk dat het er ook mee te maken heeft of je dat zelf van huis uit hebt meegekregen.. maar wij knuffelen veel en geven ook veel kusjes.. maar alleen niet op de mond
Ik kus ook gewoon op de mond hoor, geen problemen mee. Ik vind het juist wel grappig, want die smurf van ons doet zijn mond dus open zodra hij iets op zijn lippen voelt. Ik kus mijn eigen ouders ook gewoon op de mond trouwens. Met mijn man kus ik weer heel anders.
Ik geef Milan wel kusjes op z'n mond, maar mijn vriend doet dit niet. Ik vind dat je als ouder zelf moet kijken wat jij (en je kindje natuurlijk) prettig vindt. Ik wil trouwens niet hebben dat mijn schoonouders Milan op z'n mond kussen, want dat zijn allebei stevige rokers. Mijn ouders zelf doen het ook niet.