Boeken voor peuter over dood

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door bellebelle, 3 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bellebelle

26 apr 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedendag

Onze oudste dochter is na een ziekbed van negen maanden overleden. Nu mochten wij ons gelukkig prijzen dat wij daarna nog een keer papa en mama mochten worden. Nu begint de jongste in de leeftijd van vragen te komen. Ze kijkt in het fotoalbum maar heeft nog niet echt besef van het begrip zus en dat ze er niet meer in dit leven is. Nu ben ik op zoek naar boeken die haar en ons kunnen helpen het begrijpbaar te maken zonder angst voor de dood. Ik kijk uit naar jullie reacties!:)

2. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik weet helaas geen titels, maar ik ben ook wel benieuwd of er zulke boeken zijn. Want onze dochter lijkt het half te begrijpen dat haar zusje er niet meer is, maar zo'n boek geeft misschien wat extra duidelijkheid idd.

In Amerika zijn er volgens mij heel veel van zulke boeken...maarja, nu nog in het NL's ;)

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Wij gebruiken op het KDV dan het boekje van kikker... Heel duidelijk en op een mooie manier, zonder er echt doekjes om te winden wordt er speels uitgelegd wat de dood is

https://m.bol.com/nl/p/kikker-en-het-vogeltje/666824748/

Op YouTube staat er ook een filmpje van trouwens

4. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Misschien zou je op lieve-engeltjes kunnen kijken daar staan veel tips.

5. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Ik heb het prentenboek Kindje in de wolken gekocht. Het boek Bedje in de wolken is volgens mij ook mooi en heel toepasselijk is het boek Mijn zusje is een sterretje. Hopelijk heb je hier iets aan! En fijn dat jullie nog een dochter hebben mogen krijgen na het grote verdriet, en dat jullie haar ook vertellen dat ze een grote zus heeft. Gaan wij ook doen bij onze zoon. Liefs Bee

6. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik heb idd ook twee overleden kindjes en twee kindjes bij ons en ik lees vaak kikker en het vogeltje voor .

Heel veel sterkte met jullie verlies

7. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik heb eventueel het boek 'mijn zusje is een sterretje' voor je?

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook wel een boekje voor je, weet even niet hoe het heet maar t is zo geschreven dat God er een aandeel in heeft. Was niet wat ik zocht en zou graag iemand er een plezier mee doen.

9. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Ik denk dat ik die van kikker ga bestellen!
    Thanx voor de tips

10. bellebelle

26 apr 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties, ik heb wel belangstelling voor het boekje mijn zusje is een sterretje.

Deel Deze Pagina