Delen wij dezelfde SM? En niet alleen in de puberteit, dat doet ze nog regelmatig en dan staat ze met getuite lippen klaar. Ja, ik vind het vreemd, heb ook niet echt dat mijn man zich daarbij erg op zijn gemak voelt, maar goed, het is een volwassen vent, dan moet hij dat ook maar gewoon zeggen. Ik zoen mijn ouders nooit op de mond, niemand niet, alleen man of kinderen. Wat mijn kinderen doen, moeten ze zelf weten, maar ze zijn absoluut niet verplicht op de mond te zoenen.
Ik kus mijn zoons ook altijd op de mond. De jongste wil dat ik het ook doe en zegt altijd mama kussie op de lipjes. Als ik dat niet zou doen heb ik echt ruzie met hem. Verder kus ik alleen mijn man op zijn mond en andere netjes op de wang alleen bij verjaardagen ed!
Mijn dochtertje kus ik gewoon op de mond,en mijn ouders en broertje geven haar ook een kusje op haar mond,maar als ze dat niet wilt,hoeft het niet!
Wij zoenen Mike op zijn mond. Hij is ook heel erg van het kusjes geven, geeft bijvoorbeeld ook de leidsters op de creche en de buurvrouw een kus. Maar hij moet niet, mag ook een handje of knuffel geven. Als hij maar wel netjes dag zegt. Dat vind ik wel belangrijk.
het liefst iedereen op de wang! ik vind het zelf vies om iedereen op de mond te zoenen, zelfs bij wim hou ik er niet altijd van. Maar ik denk dat ik het aan daniel zelf overlaat wat hij gaat doen, want wim is daar wel weer makkelijker in
Mijn zoon is vrij om aan te geven wie hij wel of niet en op welke manier wil zoenen. Over het algemeen zoent hij de meeste mensen die ons na staan (mijn ouders en schoonouders, goede vrienden) graag en meestal ook op de mond. Op het KDV zoent hij zijn vaste leidsters ook op de mond en de kindjes die hij leuk vindt ook. Als hij niet op de mond wil zoenen, maar wel gezoend wil worden, dan doet hij zijn hoofd naar beneden, zodat je een kus op zijn voorhoofd kan geven Briljant! Ik dring er wel op aan, bij mijn man, maar ook bij familie, dat hij niet gedwongen wordt te zoenen met wie dan ook. Als hij zelf wil: prima. Zo niet, ook goed! Ik wil hem idd niet opzadelen met trauma's van oma's of tantes die per se zo'n gore natte klapzoen moesten geven. Ik kom wel uit een zoen-familie. Zoen mijn ouders en mijn oma ook op de mond (heb dat een poosje niet gedaan als puber, maar later toch ineens weer wel). Verdere familie en vrienden gewoon de standaard 3 zoenen op de wangen. Vind ik zat
Onze meiden mogen iedereen gewoon op de mond kussen.Doen ze bij ons ook en we hebben er geen problemen mee.
Ik en mijn man zoenen mijn zoon ook gewoon op de mond. Deed ik ook altijd bij mijn ouders tot een bepaalde leeftijd. Toen wilde ik het niet meer en zoende ik ze op de wang. Mijn zoon mag zelf aangeven tot wanneer hij het prettig vindt. Maar hij is nog zo klein dat hij nu iedereen een kus op dat deel van het gezicht geeft wat dicht bij zijn mond is.
Mijn kids zoen ik lekker op de wang soms mondje maar voor de rest zoen ik de rest op hun wang. Moet zeggen vind het zo goor om iemand op zijn mond te moeten zoenen jakkes. Als andere het bij mijn kinderen zouden doen zou ik ze mooi zeggen dat ik dat niet wil hebben bah. Ze hoeven van mij mij niet te zoenen op me mond en andere al helemaal niet bahhhh.
Ik kus mijn zoontje op de mond of wang, maar mijn schoonmoeder vindt dat maar raar....oma/opa kust hij ook op de mond of wang...verder meestal op de wang.
Kusjes bij pa, ma en opa en oma en ooms/ tantes vind ik vrij normaal,..of die nu op de mond of wang zijn, maar daar ligt dan bij mij ook de grens,.....bij derde zeg ik, wanneer mijn zoon een kus wil geven, geef maar een kusje op de wang,....of een handje. Verder sluit ik me helemaal aan bij MvS,....vooral niks dwingen en forseren
haha jij vindt het wel echt vies he? goor, jakkes, bah... bahhhh Bedoel je nou dat je het ook zo vies vindt van je eigen kids? Wat is daar vies aan?
ik geef mijn dochters ook een kusje op hun mond... bij hun papa doen ze dat ook... broertje en grote zus ook... en bij elkaar als zusjes natuurlijk.. op de psz heeft ze nu na 1 jaar een hele goede band met de 2 lieve juffen en soms wanneer ze dat uit zichzelf doen zoent ze hun ook op de mond om gedag te zeggen.... vind dat prima hoor.. sta er immers zelf bij... maar bij vreemden of vage kennissen wil ik dat niet hebben en dan geeft ze ook netjes een handje... bij familie die ze vaak zien doen ze dat ook wanneer ze dat zelf willen... als er iemand steeds vraagt kusje? dan doen ze het toch niet
Me kids kus ik wel op het mondje maar de rest van de wereld niet haha. Zelfs vriendlief zelder tot nooit heb er nou eenmaal nooit van gehouden als kind al niet dus nog eens hier jakkes hihih.
Hier wisselt, de ene keer op haar mondje, dan op haar wang, voorhoofd. Maar net wat ze wil Ik ben haar wel aan het leren dat ze bij andere mensen als papa en mama haar hoofdje moet draaien zodat ze haar wang kussen. Vind het niet nodig dat jan en alleman haar op d'r mondje kust, sommige mensen vind ik smerig. Dus dan maar gewoon alle 'vreemden' op de wang kussen. Ze draait tegenwoordig netjes haar wang naar mensen toe die een kusje vragen
Onze zoon kust ook iedereen gewoon op de mond. Zijn neefje (3 jaar) wil nou geen kusjes meer op de mond, want die gaan toch weg met het drinken . Volgens mij komt het allemaal wel met de leeftijd, dat ze het gewoon niet meer willen.