kusjes op de mond

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door aukie, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    mama, papa en broertje op de mond.

Rest op de wang.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Soms op de mond maar liever niet. Isabella wil het bij mij wel. Dat mag dan wel.

Verder niemand op de mond. Dat doe ik alleen bij mijn man.

3. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Iedereen op de wang. Bij een baby vind ik het onhandig, die tuit de lippen niet, en later is het gewoonte om op de wang te kussen:)

4. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Wij kussen binnen het gezin gewoon op de mond. Er zal ooit een tijd komen wanneer mijn zoontje dit niet meer wil, dit heb ik vroeger ook bij mijn ouders gehad.

5. adi

adi Niet meer actief

Hier ook binnen ons gezin op de mond, de rest niet.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter begon zelf met op de mond kussen, omdat ze mij en mijn man dat zag doen. Op de wang kussen vindt ze nu maar gek. Mijn ouders vinden het raar om op de mond te kussen (elkaar wel hoor :D ) dus die draaien hun wang snel naar mn dochter als ze ze wil zoenen. Soms wel sneu voor mn dochter maar ik snap mn ouders goed. Mijn schoonouders geven mijn dochter nooit een kus (thank god), roken heel veel en zijn niet echt frisse mensen..

7. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik geef mijn kleine ook gewoon een zoen op de mond. Alleen wil ik het van anderen niet hebben. Ik doe het zelf ook niet bij een ander kind. Ik vind het niet fris. Ik geef altijd een zoen net naast de mond dan of op de wang.

8. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wij geven ons meisje veel kusjes, maar niet op de mond. Ze geeft ook niemand anders een kus. (hebben we haar niet geleerd) Als grootouders die behoefte hebben doen ze het ook op de wang, maar meestal geven zij een knuffel. Ik vind dat ons meisje haar eigen grenzen aan moet kunnen geven en voor ons gevoel gaat dat zo heel goed :)

9. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier kiest ons zoontje er meestal voor om op de mond te zoenen bij ons en z'n zusje. Voor de rest is hij niet zo zoenerig en dan meestal op de wang. Hij mag zelf bepalen.
    Mijn dochter zoen ik op d'r wang of in d'r nek. Op deze leeftijd wordt het anders echt zo'n koezoen. Vindt zij prachtig, maar daar zit ik zelf niet zo op te wachten haha.

Verder hou ik er absoluut niet van dat 'verplichte' zoenen bij familie en vrienden voor de kinderen. Hij geeft het zelf wel aan en nee=nee.
    Zelf ben ik wel heel zoenerig, vriendlief veel minder

Gr Heel76

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter is een enorme klefbek en soms komt ze echt met open mond (hard lachend) op me af om te knuffelen en mijn gezicht onder te kwijlen! Ik vind dat wel een beetje ver gaan en dan laat ik dr alleen op mijn wang kwijlen, hihi. Verder mag ze ons gewoon kusjes op de mond geven als ze wil. Familie vind ik ook geen probleem.

Daar buiten vind ik t wel wat prettiger als ze mensen op de wang zoent. Over t algemeen doen mensen dat toch wel. En anders vind ik t ook geen drama, alleen bij vreemden natuurlijk.

We genieten er nog maar van dat ze zoveel wil knuffelen en kusjes geven :D

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Alleen papa, mama en zoon zoenen elkaar op de mond.

Maar ik geef mijn zoontje net zo lief een kus op zijn voorhoofd.;)

12. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    alleen z'n eigen papa en mama op de mond, de rest niet. ook geen opa en oma.

13. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    heb er niet zo'n problemen mee, alleen het moet geen verplichting worden vind ik, als zij het niet wil dan doet ze het niet. ze kust vaak wel de leidsters van het kdv op de mond en ook haar vriendinnetjes, en ons natuurlijk. Ik vind het allemaal prima zolang zij dat ook vind!

14. Only me

Only me Niet meer actief

Ik en mijn vriend zoenen ons kind op de mond, de rest van de familie en vrienden niet. Dit vinden wij ook meer dan normaal om dat niet te doen...

15. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    ik zoen mijn zoontje ook op de mond en hij doet dat bij veel van de familie leden alleen bij fam die de wang toedraaien. Ik zoen mijn vader en moeder nu zelfs nog op de mond. en met mijn beste vriendin doe ik dat ook als we mekaar zien en als we afscheid nemen.
    Mijn zoontje zoent ook mijn beste vriendin en haar vriend op de mond. ik let wel op als mensen blaar hebben dan zeg ik geef maar handje maar anders doet hij automatisch al zoenen haha

Deel Deze Pagina