ik hoop dat iemand me kan helpen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door keano, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Mijn zoontje van 2 jaar en 3 maanden doet als hij s'middags te bed gaat zelf zijn broekje uit en dan zijn romper los en dan zijn luier uit...Natuurlijk heel goed van hem alleen gaat hij dan plassen en roept mij dan..ik heb de slaapzak maar weer aan gedaan, alleen wil ik dat hij s'middags weer gaat slapen zonder slaapzak als voorheen.
    Mijn vraag is heeft iemand dit ook mee gemaakt en wat heb je eraan gedaan?Zou hij klaar zijn voor het potje?De afgelopen 2 dagen heeft hij het ook gedaan maar was zijn luier droog(die langs het bed lag) en ook het bedje was droog..maar net ging het helaas weer mis..
    ik hoop dat iemand een tip heeft
    Alvast bedankt:D

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Jeetje wat lastig. Het zou wel een teken kunnen zijn van zindelijk worden. Waarom wil je liever niet dat hij in een slaapzak slaapt dan s'middags?

3. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    helmond
    Mijn zoontje heeft altijd alleen s'nachts in zijn slaapzak geslapen..en wilde eigenlijk in de zomer de slaapzak s'nachts ook uit te laten..maar als hij die aan wil mag hij dat begrijp me niet verkeerd:)en ik doe nu s'middags alleen de slaapzak aan omdat hij die "nog"niet uit krijgt:D

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heel herkenbaar. Hier was vooraf laten plassen op het potje en daarna een luierbroekje aan de oplossing. En zolang hij een slaapzak aan wil, waarom niet? Dan heb je het probleem niet. En het is voor je zoontje ook vervelend. Ik denk wel dat hij aan zindelijkheidstraining toe is als ik het zo lees. Droog zijn na een middagslaap is één van de tekenen.

5. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    helmond
    Dank je wel voor je reactie.. wij dachten zelf ook al dat hij toe is aan het potje..Maar hoe kan ik het het beste aan pakken het potje?

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb een boekje gebruikt: Potty Training in one week van Gina Ford. (jammer genoeg alleen in het Engels te verkrijgen bij Bol.com)
    Je moet echt kiezen om voor zindelijkheid te gaan en het niet half-half doen. Luier uit (niet tijdens slaapjes) en niet meer aan doen. Regelmatig op het potje zetten (potje gewoon in de kamer waar je kindje is). Hou een emmertje met sop bij de hand en veel schone kleren. Trek je kindje heel makkelijke kleren aan (liefst wat hij zelf kan uittrekken). Eerste 1-2 dagen veel op het potje zetten, de dagen erna op vaste tijden op het potje (bijvoorbeeld voor het eten, voor het slapen, voor het weggaan) en heel veel helpen herinneren. Wij zijn drie dagen 'binnen' gebleven en de 4e dag pas even een boorschapje gaan doen.
    De eerst tijd moet je je instellen op veel ongelukjes maar na een week ging het bij zoonlief meestal goed en na een week of 4 durfde ik hem wel echt zindelijk te noemen. Hij was toen net 2 jaar geworden.

7. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    helmond
    Dank je wel...ik ga er mee aan de slag en hoop dat het lukt maar dat zal wel!!

Deel Deze Pagina