Pijnlijke zwellingen, erythema nodosum?

Discussie in 'De lounge' gestart door liefwolkje, 26 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefwolkje

liefwolkje Actief lid

1 nov 2016
    402
    359
    63
    Hallo allemaal,
    3 weken geleden ontdekte ik een klein pijnlijk bultje op mijn been. Ik dacht dat dit een blauwe plek zou worden maar dat gebeurde niet. Nu 3 weken later is het een behoorlijke pijnlijke (kleurloze) bult. Ook heb ik 4 andere kleine pijnlijke bultjes (zelfde als de grote bult in het begin eruit zag) op mijn onderbenen en onderarm. Ik ben hiermee naar de dokter geweest en hij denkt dat het erythema nodosum is. Hij heeft voor de zekerheid ook bloed afgenomen om te testen maar dat zag er allemaal goed uit. Ik heb opgezocht hoe en wat de klachten zijn bij erythema nodosum en ik kom er niet helemaal uit. De enige overeenkomst is namelijk dat er een aantal zwellingen zijn. Ze zijn verder niet rood, ik heb geen koorts, geen infectie en niet ziek geweest. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoelang duurde het voordat het wegtrok? Wat kan ik evt doen om het genezingsproces te bevorderen?

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja ik heb het vroeger gehad. Op mijn beide onderbenen en het was ook rood. Uiteindelijk zou het ontstaan kunnen zijn door de ziekte van pfeiffer. Maar nu nog veel jaren later blijkt dat ik de ziekte van crohn heb en het wordt volgens mij ook vaker gezien bij auto immuunstoornis.

Het duurde bij mij wel een paar weken / maanden voordat het helemaal weg was.

Volgens mij kun je het proces niet echt versnellen, ik droeg toen steunkousen en dat gaf mij wat verlichting maar weet niet of daardoor het herstel sneller ging.

Deel Deze Pagina