kijk ik vanmorgen ff bij Eef naar binnen.. tref ik haar zo'n 10cm hoger aan dan waar ik haar neer had gelegd... steenkoude handjes, knuffel in de armpjes en madam sliep heerlijk... vannacht gaat ze weer de trappelzak in, maar ik vind het best knap van haar, vooral omdat ze in een spreidbroekje zit... doen die van jullie dat ook? en helpt een trappelzak er tegen of vind ik haar morgen met haar hoofd tegen de rand aan?? x
Mijn zoontje kruipt ook omhoog in zijn bedje. Wij leggen hem redelijk strak in zijn dekentje (want voor de rest vind ie niets lekker over hem heen) en alsnog kruipt ie omhoog en ligt ook wat schuiner in bed. Soms ligt ie zo schuin dat ie met zijn hoofdje tegen de spijlen aan ligt.
Hier was het rond die leeftijd weer over toen het bedje aan het hoofdeind wat omhoog ging ivm spugen. Dat was dus wel een handige bijkomstigheid. Maar idd, knap dat je kindje dat met spreidbroek ook kan!
Die van ons deed dat ook met een week of 6 al. Zijn toen idd maar een slaapzak gaan gebruiken en dan gebeurd het niet meer. En zonder wel, maar niet iedere keer... Dus je zou het kunnen proberen....
slaapzak hielp hier wel.. Eventjes.. Na een week of 2 had hij de slaapzak wel door, en lag hij nog net zo dwars als daarvoor. Soms zelfs overdwars tegen het hoofdeinde aan. Maar hij sliep verder wel goed, dus nooit druk om gemaakt.
Onze kleine meid begon daar met een paar dagen oud al mee, zelfs toen ze ingebakerd lag. En nu met 6 maanden in haar slaapzakje doet ze het nog steeds. Is gewoon een erg sterk en beweegelijk typje blijkbaar.
Ilana gaat ´s nachts haar hele bed rond en word ook vaak met hoofd richting voeteneinde wakker.. Laken strak instoppen helpt niet en ze wurmt zich steeds uit de slaapzak. Gelukkig is het hier niet koud ´s nachts en heeft ze zo´n pakje aan met lange mouwen.
Oh ja, Vicky ging al vroeg het hele bedje door. Je staat de eerste paar keer wel eventjes raar te kijken, want je had haar toch goed ingestopt? Ze blijft nu pas sinds een paar dagen beter onder haar dekentjes liggen want het wordt wat frisser op de slaapkamers.
Best knap met spreidbroekje hoor Bewegelijk typetje blijkbaar. Hoop voor je dat t met slaapzak wat minder is.
Mijn dochtertje begon omhoog te kruipen rond 3 maanden. Vanaf die tijd ben ik haar ook in een slaapzak gaan leggen. Ze is er niet rustiger op gaan slapen want nu ligt ze vaak met haar hoofd bij het voeteneind. Slaapzak is wel de beste oplossing want dan weet je in ieder geval dat ze het niet koud krijgt 's nachts
Hier hielp de slaapzak heel even tegen dat gekruip het bed door, maar wij troffen Thirza echt in de meest onmogelijke houdingen weer aan... Ondersteboven in bed, benen (met precies passende slaapzak en al) tussen de spijlen door... van alles. We zijn toen dus maar een slaapzak gaan gebruiken, want anders lag ze echt steenkoud te worden.
mijn zoontje vind ik ook elke ochtend hoog in zijn bed! bijna tegen de hoofdsteun op! en ook hij heeft een spreidbroekje! en een lange pjama aan, ja, hij krijgt wel alleen koude handjes en voetjes.. slaapzak past niet..