Klopt het 2de verhaal komt uit een documentaire, het meisje heeft haar vader beschuldigd van misbruik, het kind was duidelijk niet hellemaal 100% maar haar familie ook niet.... was nogal een verknipte thuis situatie erg triest.... Het eerste wicht is gewoon een typisch amerikaans dom wicht! Maar de ouders zullen vast niet meer verstand hebben, ze heeft van iemand dat gedrag aangeleerd en thuis word het vast getolereerd.
Die meiden uit het 1e en 3e filmpje zijn gewoon strontverwend. Ik was al dolblij dat ik een scooter, rijlessen voor de auto, én mijn rijbewijs van mijn ouders heb gekregen. Ik voelde me al een verwend nest Maar dat meisje uit het 2e filmpje, die heeft idd echt dringend hulp nodig. Het is ook geen Nederlands meisje volgens mij. Ik vraag me wel heel erg af wat ze gezegd/gedaan zou hebben waarvoor die vader in de bak belandde?
Ze had haar vader beschuldigd van sexueel misbruik Jusi, en meerdere mensen om haar heen. Later ook een jongen die in dat zelfde tehuis als haar gevestigd was, later bleek dat de jongen niets had gedaan maar inmiddels wel was overgeplaatst.... allemaal de schuld van dat meisje.... zo onschuldig is ze dus niet, maar tja dat leert ze van iemand niet waar?
nee van mij ook niet jeetje wees blij dat je wat krijgt wat een rotmens ze is echt ondankbaar zeg pffff
Wat de auotfilmpjes betreft.... TYPISCH AMERIKAANS! Is gewoon hilarisch en wat dat betreft hebben de ouders t zelf verpest! En van rijk zijn wordt je gelukkig? En dat van dat meisje met die taal, ook al ben je verknipt is t nog niet goed te praten wat ze allemaal doet en zegt En die vrouw ging indedaad mee in een discussie wat ze niet had moeten doen. Ze stotterde erzelfs bij en was erg emotioneel. Ik denk ook inderdaad dat dit iets is om te leren omgaan met... En ik vermoed dat t moeilijk gaat worden voor dat meisje om haar nog sociaal tee krijgen en ergens te kunnen plaatsen
Lekker makkelijk en kortzichtig geredeneerd. Ik neem aan dat jij en je familie nog nooit met een erg trauma in aanraking zijn geweest. Anders doe je er niet zo makkelijk over. Ik hoop voor je dat jij of je kind dat nooit mee zal maken.
Voor mij geloof ik dat er met dat meisje nog best wat te beginnen valt hoor. En ze weet gewoon niet wat ze zegt, het is haar manier van overleven, ze kan niet anders. Die andere twee zijn gewoon stom verwend, maar dat meisje niet, da's echt een ander verhaal.
Vergis je niet heb al heel wat meegemaakt en er zijn zat kinderen die t meegemaakt hebben die wel 'normaal' kunnen doen. En wat ik bedoel is simpel, tegenwoordig denkt een ieder dat ze geen hulp nodig hebben en laten t dan zover komen.. Ik vind dat t niet goed te praten is, wat heel veel mensen wel doen zo van t is zielig etc. etc. Er zijn zoveel kinderen die vreselijke dingen hebben meegemaakt en niet verhalen op gaan hangen dat ze misbruikt zijn door hun vader en anderen! T is misschien in dit geval wel kort door de bocht maar t helpt haar niet en niemand niet als mensen haar zielig gaan vinden en t gedrag goedkeuren. Want dat is wsl wat haar ouders hebben gedaan en gevoeld en zie nu!
@Minime, ik weet of je bedoeld dat ik het ook goedkeur, maar dat is niet zo. Ik keur het niet goed, maar snap wel zo ongeveer hoe zoiets kan komen. Er is idd hulp nodig, dat is zeker. Haar gedrag is niet goed te praten, maar er is wel een andere oorzaak dan verwend zijn, denk ik. En die oorzaak is niet mis, zo te zien, nou, dan vind ik dat meisje best zielig, maar ze moet wel leren dat 't anders moet.
Ho, sorry maar ik vind niet dat zij verwend is, dat is dan helemaal verkeerd overgekomen. Wat ik meer bedoel (en dan niet specifieke mensen) is dat mensen dan zeggen dat t mag omdat ze 'zielig' is. Ik vind dat t gedrag wel 'te begrijpen' is. Maar inderdaad wat jij zegt de oorzaak is wsl niet mis (ik weet t niet want ik heb t niet gezien) maar met trauma's moet je gelijk handelen en niet 'verwennen' (niet letterlijk nemen graag) door haar maar haar zin te geven in wat zij allemaal wil zeg maar. Je hoort haar ook zeggen, tis mij leven etc. Dus begrijp me niet verkeerd t is 'zielig' maar als we haar daardoor haar 'zin' geven en meegaand zijn is t zieliger dan dat wij 'hard opstellen' (niet te natuurlijk) en zeggen tis niet leuk wat je heb meegemaakt, maar je gedrag is daardoor niet tolerabel zeg maar ***zucht*** ik kan me ook altijd moeilijk verwoorden maar ik bedoel t goed hoor Hopelijk is nu de lucht geklaard
ik zou ook pislink worden als ik een rode Saab Cabrio zou krijgen, daar wil je toch ook niet in gezien worden...in een RODE...?
Ik heb een vriendin die uit een vrij rijke familie komt. Als zij iets wilde hebben, kleren, cd of wat dan ook, dan moest ze er gewoon voor sparen van d'r ouders! Hetzelfde gold voor haar twee jongere zusjes. Ik weet ook nog dat haar 2de zusje een keer thuis kwam met een slecht rapport, zij heeft toen 6 weken lang, 6 dagen per week, 8 uur per dag moeten staan afwassen in de keuken van hun restaurant! Nu nog! Ze zijn inmiddels volwassen vrouwen maar ze moeten allemaal werken en hun eigen centjes verdienen. Mijn vriendin wilde laatst een huis kopen en moest een hypotheek aanvragen. Ze moest echter 30% zelf inleggen en aangezien ze net een jaar klaar is met school heeft ze nog helemaal geen spaargeld. Maar echt niet dat haar ouders haar het geld ervoor wilden geven. Hun reactie was 'Meis, je bent nog jong, werk, spaar en koop dan een huis'. Later zei haar vader tegen mij 'Als ze eenmaal die 30% bij elkaar heeft gespaard, wil ik haar best wel helpen met de rest van het geld. Maar ze moet eerst leren dat je in het leven moet werken. En als je dan na een paar jaar zwoegen, in je eigen betaalde huisje zit, dan geniet je er 10x meer van als wanneer je het gewoon in je schoot geworpen krijgt!. Ik stond echt perplex maar dankzij die opvoeding hebben ze nu wel 3 leuke meiden die zo ontzettend lief zijn!
Nummer 1 en nummer 3: Maar meer door die ouders. Wat ben ik blij dat ik blij met met een krekkemige daihatsu cuore die ik mag lenen.. Ow wat hebben die ouders te kort geschoten in de opvoeding. en meisje nr 2: Ook wel erg maar ze is door omstandigheden zo, een zwaar getraumatiseerd kind.. En ik heb "ergere" dingen gezien, een videoband voor een opleiding: die jongen had iemand neergestoken want hij vroeg een man om geld en die man gaf geen geld dus stak hij hem maar neer: Tsjah dan had hij mij maar geen geld moeten geven! Die jongen had totaal geen geweten.. Maar wat ben ik blij met mijn ouders als ik die 2 verwende nesten zie! *edit spelfout*