Kutzooi!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door DragonBerry, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Hoe gaat het nu met jullie, nacht goed doorgekomen?

2. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Aanleggen zoveel mogelijk en een kwestie van doorzetten je kindje is nog maar een week oud dus moet de borstvoeding nog echt goed op gang komen

3. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    De borstvoeding was juist heel erg goed op gang, het liep er vanzelf al wel uit! Was er ook zo blij mee dat het zo goed ging, totdat ik gister ineens merkte dat het allemaal verdwenen was... Was dus echt over de zeik omdat ik juist geen fv wil geven als ik zelf voeding heb....
    Vannacht heeft ze toch 2 keer een flesje gehad omdat er gewoon niet voldoende uit kwam, hebben beide een heerlijke nacht gehad en net heeft ze weer uit de borst gedronken en zoals altijd zat haar mondje weer vol met melk! Ze ligt nu ook weer heerlijk te slapen, nu hopen dat de andere borst het ook weer doet of gaat doen.

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Je zit tegen de regeldagen in. Je kindje gaat meer verlangen en jouw lichaam moet daar op ingespeeld raken. Dit komt zeker goed, maar wel een paar belangrijke dingen:

- Honger = aanleggen, hoe vaak ook! Aan borstvoeden zit geen max.
    - Kunstvoeding zo min mogelijk, en altijd ná de borstvoeding
    - Speen naar containerland!
    - Extra stimulans, na het drinken 10 minuutjes nakolven enkele keren per dag
    - Warme thee, warme melk
    - Venkelthee is productieverhogend
    - Rust en geen stres

Succes!

5. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    wissel je de borsten af of geef je nu 1 borst per keer? Je zou dan ook kunnen beginnen met 1 borst en dan eindigen met een beetje van de 2e om de productie op peil te houden. Ik heb de fout gemaakt de eerste 12 weken 1 borst aan te bieden met als gevolg dat op 12 weken de productie dusdanig afgenomen was dat mijn dochter niet genoeg had. Daarna dus wel 2 borsten/voeding aangeboden en toen was het probleem weer opgelost :)

6. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Vaak komt ze na een kwartier ofzo nog even en dan neemt ze wat uit de andere borst...
    Heb haar nu ook bij mij in bed liggen zodat ik haar meteen kan aanleggen als ze wil drinken...

7. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Succes meid, het is moeilijk en hard werken in t begin. Ik heb ondanks dat t m'n 3e x bv geven is 4x hulp aan n lactatiekundige gevraagd ook hier op t bv forum, dat geeft een steuntje in de goede richting.

Rust, voldoende drinken en veel aanleggen, liefst met zo min mogelijk kleding dat stimuleerd de tsr.
    Mooi gezicht hè al ze d'r mondje vol van je melk heeft ;)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Melk kan nooit van de ene op de andere dag op zijn.
    Je zit nu in de periode dat je regeldagen kunt verwachten, dan komt ze extra vaak. In zo'n periode liever niets rekken met speentje of pink.
    Mocht je nou weer een keer het idee hebben dat er niets uitkomt, vraag dan de huisarts om synocinonspray, dan spuit de melk er uit!

9. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    De hoeveelheid melk die je hebt veranderd niet zomaar, maar de behoefte van je kind wel. Tijdens zo'n regeldagen heb je wel het gevoel dat je te weinig melk hebt, maar dat komt omdat je kindje er zo voor zorgt dat je meer melk gaat aanmaken om aan een grotere behoefte te voorzien. Die gedachte heeft mij altijd die dagen door geholpen. Ook als ik kolf en er komt weinig uit herinner ik mezelf dat het voor een goed doel is: ook al komt er niets uit, de borst wordt wel gestimuleerd.

10. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is niet bij iedereen het geval.

@ TS, idd vaak aanleggen en dan heb je een goede kans dat het goed komt

11. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hey meis ik had bij jay helemaal niets en op advies van de kraamzorg zeiden ze dat ik elke dag moes maseren.. aan het einde van de week had ik paar druppels... maar daarna ook neit meer...

12. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Nu gaat het wel weer goed.....
    Maar heb ook gigantisch last an de hormonen en emoties en zie het dus af en toe met voeden helemaal niet meer zitten, maar als ze dan weer drinkt en lekker ligt word ik weer wat vrolijker!

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    #33 Emmarijn, 27 sep 2012
    Laatst bewerkt: 27 sep 2012
    Ik heb niet alle reacties gelezen, maar je zit midden in je regeldagen! Niet stressen, gewoon veel aanleggen! Dan is het het snelst voorbij en kun je weer lekker genieten!

Het helpt als je je wat verdiept in borstvoeding en regeldagen...

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kont goed! Je doet 't super hoor!!

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat niet? Dat melk niet op kan zijn? Nee, echt, melk kan NIET van de ene op de andere dag op zijn. Dat is onmogelijk.

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik denk dat het ging om de synocinonspray.

17. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Toch drinkt maegan voor mijn gevoel niet ineens veel meer.....
    Toen straks heeft ze heel lang bij een vriend van ons liggen slapen, denk wel 3,5 uur...... Daarna heb ik haar pas gevoed, ga haar er niet speciaal voor wakker maken...
    En nu ligt ze alweer een tijdje rond te kijken met de hik..... Maar het blijft een mooi rustig tevreden meisje, nu mams nog hoewel het nu wel weer even goed gaat

18. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat van die spray de melk eruit schiet. Hier hielp het namelijk absoluut niet.

19. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Fijn dat het voor nu weer goed gaat Dragonberry.
    Ze is nog zo pril.
    Wat mij in t begin houvast gaf was de bevestiging van natte luiers, zolang je 6 x natte luiers hebt krijgt ze voldoende melk.

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bij mij hielp de spray wel maar ik heb de muur nooit kunnen raken hoor :)

Deel Deze Pagina