Gister hadden we t over een kolf kopen.. uiteindelijk wil ik dat wel als ik pap enzo ga maken maar nu eigenlijk nog niet. zijn er hier ook mensen die geen kolf hebben? Ik heb de luxe om niet te hoeven werken dus ben de hele dag thuis..vandaar
ligt eraan wat je wilt, ik ben ook thuis..maar ik vind het heel fijn als ik de zekerheid heb, dat wat er ook gebeurd, mn kindje een flesje pakt ( ik heb ook een ouder kindje, en dus bijv stel ik moet direct met hem weg or whatever, dan weet ik dat mn kindje gewoon een flesje drinkt) dus ik gebruik mn kolf gewoon om de zoveel dagen en laat hem af en toe een voeding drinken uit de fles...zo blijft ie gewend.. heb een normale handkolf van avent, niet duur en werkt al 2 jaar goed! tis wat jezelf wilt! ik vond het ook een prettig idee dat mocht ik om wat voor reden ook willen stoppen ik gewoon kon afbouwen... (bijv bij de oudste wa sik "genoodzaakt" af te bouwen en over te stappen omdat ik graag weer ongi wilde worden op korte termijn voor een 2e )
Een handkolf lijkt me inderdaad wel handig! Al is het maar om je kleine te laten wennen aan een flesje zoals Miis al schrijft. Je zou ook met de hand kunnen kolven, doe ik ook weleens na een voeding. Op youtube staan filmpjes hoe het moet.
Met de hand kolven kan idd, maar als je een hele voeding nodig hebt het recept voor zere handen en beurse tieten. Ik had van de week de kolf-tussenstukken in de luiertas bij de gastouder gelaten ipv in mijn tas, dus heb op de hand leeggekolfd. Ouch... Voor af en toe zou ik idd handkolfje nemen.
Het hoeft niet uiteraard. Het lijkt mij wel handig om een handkolf te hebben idd om gewoon ook eens te oefenen. Je weet maar nooit of je een keer toch onverwacht weg moet oid.
Je hoeft toch helemaal geen pap te maken? Dat is nou net zo handig als je zelf voedt: ze kunnen meteen aan het brood! Daarnaast, als je pap van afgekolfde melk maakt dan blijft het vaak vloeibaar vanwege de enzymen in je melk.
Nou dat valt wel mee hoor, met die beurse handen en borsten! Nooit last van gehad, het is gewoon een handigheidje.
Ik voed indien mogelijk altijd live en kolf echt alleen voor als ik aan het werk ben (en af e toe om stuwing door overproductie te verlichten) daarvoor vind ik een electrische kolf dan wel en must, en dan nog vind ik het rotwerk. Maar hoef je dat niet dan zou ik gaan voor of een simpel handkolfje of helemaal geen kolf. En pap maken heb ik nooit gedaan, maar als je dat perse wel wil gaan doen om een of andere reden hou er rekening mee dat de meeste pap/meel niet bindt met moedermelk. Het ligt er dus een beetje aan: ben je iemand die wel regelmatig langere tijd op een dag/avond zonder kind weg wil, of vind je het prima om je kind altijd mee te nemen en overal en nergens te voeden? In het laatste geval zou ik persoonlijk geen kolf kopen.
Haha! ik deed het eerst ook verkeerd, dan is het behoorlijk pijnlijk, ja! Maar als je je borst op de goede hoogte vastpakt is het goed te doen
Ik heb geen kolf, heb ook enkel de allereerste dagen gekolfd (lag in het ziekenhuis, dus daar kolf gebruikt) om alles op gang te krijgen. Ben ook gewoon thuis, dus vond ik het niet nodig een te hebben, kan ook niet zeggen dat ik het ooit heb gemist. Heb overigens ook nooit met de hand afgekolfd, altijd live gevoed.
Ik heb ook geen kolf.Ik vind het eerlijk gezegd ook een hele uitgave en vind het eingelijk een beetje zonde van mijn geld moet ik zeggen.Ze drinkt toch alleen maar live uit de borst.Ik heb min of meer een weerstand tegen kolven haha omdat ik de vorige 2 keren hele dagen aan het kolven ben geweest.Tegen de tijd dat ik weer ga werken huur ik er evt wel ééntje bij de thuiszorgwinkel maar misschien ga ik toch een keertje overstag wanneer ikzelf ook weer eens de deur uit wil gaan en mijn man een flesje kan geven. Misschien een leuk kadootje om te vragen aan de Sint haha. Gr Ingrid.
Khad er ook geen een, kolfde met de hand soms, maar uiteindelijk wel een kolf gekocht. Idd om pap te maken, is toch wel handiger!
Ik zou niet zonder willen al kolf ik nu bij de 2e niet vaak. Kolven geeft mij een stuk meer vrijheid al ga ik nu alleen zonder kind weg als het niet anders kan.