hoelang kan het duren voordat je hcg aanmaakt?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door sarahv, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarahv

sarahv Lid

12 sep 2007
    48
    0
    0
    hallo

ik had zaterdag ong moeten worden ben het nog niet heb vorige week maandag een test gedaan was negatief was dus te vroeg maar ik dacht dat ik al wat langer zwanger zou kunnen zijn omdat ik de laatste tijd erge symptomen heb gehad
    o.a.
    huilen om niks
    soort spierpijn onder in de buik
    vreemde steken
    misselijk is pas van de laatste 5 dagen met vlagen sla ook wle eens een dag over
    heb nu die andere symptomen niet meer soms een beetje last van dat ik een koekje zal pakken heb daar dan zo`n zin in en dan heb ik hem voor mijn mond en hoef ik hem niet meer

dit kwam vroeger nooooooooooit voor ik at alles op altijd honger haha

maar zou het ook kunnen zijn doordat je graag zwanger wilt zijn dat daarom je symptomen komen en je ongesteldheid uitblijft ? ?

groetjesz

2. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    als het al een week geleden is dat je getest hebt en nog steeds niet ongi geworden zou ik er nu weer een testje tegen aangooien en dan weet je meteen meer...
    Veel succes ik duim voor je en laat ons iets weten :D

Xx.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je er heel erg mee bezig bent kan het zeker zijn dat je zo goed oplet of je anders bent of je anders voelt dat meer dingen je opvallen.
    Wil dus niet zeggen dat je het faked maar meer dat je er misschien TE allert op bent.
    hCG maak je aan vanaf de innesteling alleen gaat het tempo van het aanmaken bij iedereen anders.
    Als je een week overtijd bent zou de test haast wel positief moeten zijn...maar bij sommige duurt het nog wel langer.
    Probeer het gewoon morgen of overmorgen nog eens....
    Anders toch je huisarts even raadplegen. Een bloedtest geeft altijd zekerheid.

Elmo

4. sarahv

sarahv Lid

12 sep 2007
    48
    0
    0
    ja idd bedankt maar mijn huisarts zei al eens dat ze altyijd met urine deden nooit een bloedtest net of hdden ze daar nog nooit van gehoord

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hoi Sarah,

Zodra de eicel is bevrucht begint deze met hcg aan te maken, maar dit zijn echt nog hele kleine hoeveelheden. Daarom is het ook verstandiger om te wachten met testen tot je echt overtijd bent... 14 dagen na de eisprong.

Omdat iedereen lang niet altijd precies weet wanneer de eisprong is geweest kan er een aantal dagen overheen gaan. Daarom zeggen ze ook dat wanneer de test na je NOD nog negatief is over een week nog eens te testen.... dan moet ie eigenlijk zeker positief zijn als je zwanger bent tenminste.

Hcg komt eerst in je bloed en daarna pas in je urine. Dat is dan ook meteen de reden dat de concentratie in je bloed hoger is. De reden dat ha vaak eerst urinetesten doen is omdat dit een stuk goedkoper is als een bloedtest. Wanneer de urinetest negatief blijft en je ook niet gaat menstrueren zal je wel doorgestuurd worden voor een bloedtest hoor!

Een bloedtest is zeker op 3 dagen je NOD en een urinetest op een week na je NOD. Dus als met deze termijnen de testen negatief aangeven is dat ook zo... mits de berekeningen juist zijn natuurlijk

6. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Ik was 8 dagen overtijd toen ik positief testte. Ik had daarvoor 4x getest omdat ik toch echt allerlei symptomen had maar deze waren allen negatief. Volgens ha kwam mijn hcg gewoon heel langzaam op gang en komt dat wel vaker voor.

Succes!

7. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    hier het zelfde ik heb met 7 dagen en 11 dagen overtijd getest maar allebei negatief.ik ben er niet mee bezig misschien 1 keer per dag dat ik eens denk oh ja ik was overtijd,echt iets voelen doe ik niet alleen het lijkt alsof mijn eisprong elke dag is dat gevoel in de lies,en veel slijm.hopelijk voor jou binnenkort een positieve test.

Deel Deze Pagina