Ik en mijn dochter hebben beide flink de griep te pakken. Normaal als ik ziek ben moet ik wel de deur uit om kids naar en van school te halen en deed ik tussendoor ook snel een boodschap. Maar nu gaat een boodschap niet lukken aangezien dochter ook ziek is en ik haar absoluut niet mee naar buiten wil nemen op de fiets. Dus hier liggen we dan op de bank, heb eigenlijk paracetamol en neusspray nodig en dinsdag is normaal de dag dat ik de week boodschappen doe. Oftewel heb ook niks gezonds in huis. Wat ik op voorraad heb zijn etenswaren in blik enz. Heb al mensen gevraagd of ze voor mij naar de winkel kunnen, maar iedereen is momenteel aan het werk. Man werkt tegenwoordig in een andere stad en kan ook nirt zomaar tussendoor wat voor ons halen. En natuurlijk heeft hij de auto mee waardoor ik dus wel moet fietsen. Als ik dit had geweten had ik gisteren boodschappen gedaan! Hoe doen jullie dat als jullie ziek zijn? En dan ook nog eens je kind ziek is?
Nou net zo als ik vandaag balen. Dochter vannacht aan de spuug slecht geslapen ik aan de pretnison. Wat totaal verkeerd werk. Als of ik op ontploffen staat. Durf mijn moeder niet te bellen die is zelf ook ( griepig) oudste is nu alleen naar de ortodontist wat ik niet zo leuk voor hem vind maar voel me totaal ( rot) en dan dochter die ligt te spugen. Ik probeer mij vandaag maar niet druk te maken straks koken met en voor de kinderen misschien dat het gaat helpen. Heb je misschien een lieve buurvrouw die heel even kan oppassen?Zo dat jij even snel de winkel in kan rennen? Of bel de apotheek ze hebben ook thuisbreng service en vraagje of ze het voor een keer langs willen brengen?
Als ik alleen zelf ziek ben en echt iets nodig heb, dan ga ik het toch maar gewoon halen (tenzij ik niet van de wc af te krijgen ben ) of ik vraag mn man het te halen als hij thuis is van werk (hier is de winkel tot 22.00u open). Als mn dochter ziek is en ik per se iets nodig had dan zou ik haar stevig inpakken, de buggy op lig stand zetten en haar een deken geven (desnoods met plasticje over buggy) en dan toch maar even snel naar de winkel. Ik zou dan dus wel gaan lopen of met het OV gaan (of met de auto) en zeker niet op de fiets. Sterkte voor jullie allebei!!
Gebeurt hier ook wel eens want ben alleenstaand en mijn familie woont ver weg. En tja, dan ga ik dus toch gewoon maar even naar de dichtstbijzijnde supermarkt
Ik heb het geluk (en de luxe) een lieve sm te hebben die ons dan komt verplegen, of boodschappen doet, en meekookt voor ons. Als ik zelf ziek ben (ben nu ook niet lekker) haalt ze de kinderen op. Mijn dochter is daar nu naar toe om oma te helpen met de kerstboom. Jongste gaat naar bed zo, dus heb ik even mijn handen vrij. Overigens toen ik die luxe niet had (ben 10 jaar alleenstaande moeder geweest) ging ik gewoon door, ook als ik ziek was. Ik had 2 honden, die moesten er ook uit, ook als ik 40 graden koorts had.
Sommige apotheken hebben een bezorgservice en boodschappen kan je soms ook laten bezorgen. En beterschap gewenst.
Ideaal mamabri! Mijn moeder werkt zelf nog fulltime, en mijn schoonmoeder woont in Dubai dus die kan ook niet zomaar langs komen . Ach we redden het zo wel hoor, maar toch was het fijn geweest als ik even wat in huis kon halen. Dochter warm aankleden en dan alsnog naar de supermarkt gaan doe ik niet ze heeft 40graden koorts en is zo slap als een vaatdoekje.
Ik ben van de week ook heel erg ziek geweest, voedselvergiftiging, kon woensdag t/m zondag helemaal niets meer, enkel liggen, trillen, hoofdpijn hebben, op de wc zitten, non-stop. Ik ben dan echt niet in staat om naar buiten te gaan. Ik zorg dat ik altijd eten op voorraad heb, niet voor mezelf in dat geval, maar voor de kinderen. En limonade. Is altijd aan te raden als je zoiets hebt Met een beetje koorts, hoesten etc. ga ik gewoon op pad, is niet anders. Ik heb maar 1 keer in mijn leven een flinke griep gehad (die mijn moeder nu heeft) en heb 2 weken knock-out ijlend op mijn bed gelegen. Als je echt niet op je benen kunt staan zou ik als ik jou was vanavond nog eens mensen polsen of ze wat voor je kunnen halen. Supermarkten zijn best een tijd open 's avonds. Dat moet echt wel lukken, en als je je ellendig voelt, maar wel op je benen kunt staan, zou ik gewoon gaan. Sterkte, ik knap net weer een beetje op, maar ziek zijn is zo ellendig!
Ohja, natuurlijk, bezorgservice, niet aan gedacht! kost je iets van 5 euro, maar zorg dat je meteen voor 3 dagen in huis hebt dan
As jullie beiden ziek zijn heb je toch ook niks nodig? Alleen genoeg drinken is belangrijk. Vanavond iets makkelijks eten (uit blik) en vragen of manlief wat groente fruit en yoghurt wil meenemen dan kan je weer twee dagen vooruit! Beterschap
Balen zeg dat jullie ziek zijn. Hier heeft de apotheek inderdaad bezorgservice, is zelfs gratis! Hopelijk knappen jullie snel op, beterschap!!
Als het echt super erg is zorg ik dat mijn man het savonds meebrengt. En als het nog wel gaat (vaak zie je het wel aankomen), dan bestel ik alles desnoods zodat ik het de volgende dag heb. Verder doe ik meestal voor een aantal dagen boodschappen en heb altijd wel wat in huis voor momenten dat ik echt niet naarbuiten kan/wil. Ik heb ook altijd pijnstilling in huis, voor ons en voor de kinderen.
Als ik alleen ben heb ik altijd een voorraad eten in huis voor in elk geval een week. Fruit en groente dan in de vriezer. Maar goed daar heb je nu niks aan. Heel veel beterschap
Ik heb gelukkig een redelijk netwerk qua vriendinnen die mij uit de brand kunnen helpen. Mijn man is meestal rond 19 uur thuis, dus die zou ook nog even wat op kunnen halen.
Schakel je netwerk in op facebook. Hier hebben we een diverse pagina's in de regio. Ik ben lid van verschillende, dan zou ik daar mijn oproepje plaatsen of iemand even wat wil brengen. Apotheken bezorgen inderdaad ook hier, dat is heel handig. Heb ik al eens gebruik van gemaakt. Nadeel is dat je het niet direct in huis hebt. Albert Heijn bezorgt op veel plekken, misschien ook bij jou. Je moet wel veel ineens nemen (geloof minimaal 60 euro). Hier bezorgen ze helaas niet. Buren? Ik heb gelukkig een paar buren waar ik bijna altijd terecht kan. Al is het om wat te eten. En verder voel ik me ook wel eens ongekend machteloos en boos als ik ziek ben. Je moet maar door, even wegzakken in een hoekje gaat gewoon niet. Ik heb nu ook mijn meisje ziek thuis en zelf ben ik verre van fit. En als ik dan gelaten kan worden, red ik het wel. Maar mijn kleine spring in t veld is dus wel ziek, maar niet ziek genoeg om rustig op de bank te liggen. Ze wil van alles en dat overprikkelt me. In de slechtste gevallen heb ik mijn man nog die dan vrij neemt, want helaas kunnen wij niet terugvallen op ouders en/of schoonouders. Beterschap! Laat wat kiwi's meenemen.
Een lieve vriendin stuurde me net een app dat ze een middag vrij heeft gekregen, ze doet wat boodschappen en haalt paracetamol voor dochter op en blijft dan bij ons tot man weer thuis is .