kv 2 voor 5 teststreep donkerder dan controlestreep

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ikzelf, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    he lieve Ikzelf,
    volgens mij wijst deze test zelfs misschien wel op een meerling!
    zeker begrijpelijk dat het genieten nog zo lastig is nu.. elke dag is er weer eentje en wat er ook gebeurt.. dat gebeurt toch wel. en je kan er zelf eigenlijk toch niets aan doen, behalve lief zijn voor jezelf en proberen om de goede dingen in te zien (zoals het zwanger zijn, een knaltest).
    de echo komt in elk geval steeds dichterbij en ik kan me goed voorstellen dat je die grens van de mk van vorige keer graag goed voorbij wil komen.
    succes meid! en genoeg duimen die draaien hier, en je altijd gerust kunnen stellen als je je onzeker voelt! toch fijn, zo'n forum :)
    liefs

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ikzelf, helaas kan niemand je ongerustheid wegnemen. De dikte van de strepen zegt niets over het wel of niet goed gaan van een zwangerschap, het zegt alleen iets over de hoeveelheid HCG.
    Een vroege echo zou ik persoonlijk ook niet aanraden, omdat dat soms alleen maar meer onzekerheid geeft.
    Ik heb twee MA's gehad, en weet ongeveer hoe je je voelt. Maar probeer vertrouwen te hebben, in je lijf en in je kindje! Succes.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Je kunt beter zeggen waarom zou het nu niet goed gaan dan? Probeer toch positief te blijven. Je bent gewoon echt zwanger :D

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Helaas bij mij is het waarschijnlijk niet goed.
    Vandaag een echo gehad, niets te zien. HCG was slechts 22 miu/ml.
    Volgende week moet ik terugkomen voor HCG bepaling.

Ik had over mijn zw een wisselend goed /slecht gevoel , maar dat zegt echt niet veel.
    Jij niet de moed verliezen hoor, positief blijven!

5. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Die is echt super die test, maar wat ze zeggen het zegt helaas niks over of het goed of niet goed gaat. Ook na 4 ma zonder ook maar 1 druppel bloed of krampen weet ik dat het heel moeilijk is om vertrouwen te hebben.

Ik ben nu bijna 12wk en het was de laatste x en ook niet verwacht dat het ons toch gegund is, en jou is het ook gegund. Ik weet het de eerste paar wk zijn echt killing. Probeer een beetje afleiding te zoeken.

Wanneer heb je je echo Ikzelf. Ik had hem achteraf met 6,5 wk en toen kwam uit de berekening dat ik 5,5 wk was maar het hartje klopte zeker. Een week later was ik 7,5 wk dus weer op mijn oude berekening. We zagen het somber in omdat ie 1 wk achter liep. Het kan soms rare wendingen nemen in een zws. Ik zou een echo met 7 wk laten doen als er hartaktie is dan kan je iets meer vertrouwen hebben.

Heel veel succes Ikzelf

6. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Heej Kara, Liesben, Sofietje, Pookie en Snelly:)

Wat vreselijk voor je Pookie, daar had ik niet op gehoopt:(
    Maar als ik het goed begrijp is er nog wel een kans??

@ Kara, ik wil zeker die grens voorbij ( waar het vorige keer mis ging ) maar ik zie dat pas op de eerste echo.
    Ik heb goisternacht weer erge krampen gehad, de krampen die ik vorige keer ook had. En hadden deze met de miskraam te maken??? Wie zasl het zeggen. Misschien mijn darmen oid. Heb toch mijn gyn gebeld en die zegt dat het heel goed groeipijn kan zijn. Maar een echo zou meer onzekerheid geven dan zekerheid dus we wachten gewoon af.

@ liesben, het is zo moeilijk om vertrouwen te houden. Uiteraard weet ik dat een dikke streep niks zegt over wel of geen goede zwangerschap maar indd wel over de hoeveelheid hcg. En dat zegt dan miss wel weer iets, dacht ik. Ik weet het ook niet, het blijft gissen en er zit gewoon niks anders op dan te wachten op de echo. Maar vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was moest ik nog 3 weken wachten. Nu nog 1 week en nog 3 dagen dus dat gaat best snel:)

@ Sofietje, dat zal zelfbescherming zijn;) En ik twijfel er ook niet aan of ik zwanger ben, dat is wel zeker. De vraag is alleen waar ik zwanger van ben. Ben ik zwanger van een gezond kindje wat op schema ligt? Of van een leeg vruchtzakje? Tjha, de kans is gewoon goed aanwezig dat het niet goed gaat. Dit heeft niet alleen te maken met mijn vorige miskraam maar ook met mijn PCO waarbij je een verhoogde kans hebt op een miskraam:(

@ Snelly, dat is miss wel hetgeen wat me zo onzeker maakt, geen bloed. De meeste die krampen hebben gaan bloeden en krijgen een miskraam, kut, maar je weet waar je aan toe bent. Bij mij gebeurt er helemaal niks maar hoor pas achteraf op de echo dat het niet goed zit en vervolgens gebeurt er nog niks en moet ik uiteindelijk gecuretteerd worden. Ging fout bij 5 weken en bij 9 weken een curettage. Geen druppel bloed van tevoren gehad. Betekend dat ik me niet vast kan houden aan het feit dat ik niet bloed.
    Ik hoop ook zeker dat het ons gegund is, we horen dat volgende week vrijdag. Ik durf niet eens heen, weet je dat;)
    Aan de ene kant sta ik te popelen maar aan de andere kant durf ik niet omdat ik nu nog hoop heb en ben bang dat ik dan van de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lichtroze wolk wordt afgegooid en dat wil ik niet:(
    Maar wat super dat jij nu 12 weken bent, je kunt eindelijk enigzins opgelucht adem halen:)

Heej Pookie, heeeeeeeeeeeeel veel sterkte!!! Dikke knuffel!

7. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hey,
    tijd gaat zeker snel (toch nog)! nog maar 1 week en 3 dagen.. misschien moet je gewoon niet af tellen naar de dag van de echo, maar de dag erna. wat er dan ook is gebeurd, je weet dan waar je (op dat moment) aan toe bent! net zoals dat ik ergens een redelijkheidsgrens neerleg van zwanger zijn, dan is het de tijd ervoor wat minder stressvol. soort van omgekeerde psychologie, snap je het nog? ;)
    die krampen lijken me zeker heel vervelend, maar helaas ook mogelijk gewoon een zwangerschapsymtoom. je kan er gewoon weinig over zeggen, behalve je best doen om, met realiteit in je achterhoofd, positief proberen te blijven. maar dat weet je zelf als geen ander!
    we kunnen wel samen proberen geduldig te blijven, want ik weet niet zo goed waar ik aan toe ben en zit dus ook best in spanning.

wat me ook opvalt: je hebt je handtekening nog niet veranderd.. durf je dat nog niet of nog niet van gekomen?

8. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ik weet precies hoe jij je voelt heb het zelf 4x zo meegemaakt vooral de eerste 2 precies zoals bij jou. bij mijn 1ste hebben ze me tot 11 wk door laten lopen terwijl ik al met 7 wk wist dat het niks was. De 2e stond ik op een curretage met 9 wk. Ik heb heel goed gevoel bij je.Ik hoop voor een super goede echo over 1,5 wk:)

Ja zeker als volgende week nog alles goed is kan ik een beetje gaan genieten.:)

9. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Heej Kara en Snelly:)

@ Kara, de reden dat ik mijn handtekening nog niet heb aangepast heeft indd te maken met het feit dat dat ik nog niet durf. Ik wil graag eerst meer zekerheid voordat ik me met dat soort dingen bezig ga houden.
    En ik snap jouw omgekeerde psychologie heel erg goed, echter ga ik toch aftellen naar de dag van de echo maar wel om dezelfde reden als die jij aangaf. Ik moet namelijk al in de ochtend.
    Maar vertel, jij in onzekerheid en spanning? Wat is er aan de hand? Ben heel benieuwd. Ik ga in ieder geval proberen geduldig met je mee te doen;) haha

@ Snelly, Erg is dat he dat je zo lang rondloopt terwijl je weet dat het niet goed is. Ben dan ook erg benieuwd hoe mijn nieuwe gyn dit zal aanpakken als het weer niet goed is. Maargoed, daar denken we nog even niet aan;)
    Wat leuk dat jij bij mij een goed gevoel hebt, ik hoop uiteraard dat je gevoel het bij het rechte eind heeft!
    Heerlijk als jij over een week lekker kunt gaan genieten, nog even volhouden dus:)

Liefs

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Misschien moet je toch wat positiever zijn want de kans dat het wel goed gaat is groter dan dat het niet goed gaat. Snap dat je jezelf wilt beschermen maar beetje meer positiviteit geeft ook wat minder stress die ook op je vruchtje slaat!

Er is een grotere kans dat het wel goed gaat en ik hoop het voor je!!

11. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    fijn dat je al in de ochtend kan/mag dan volgende week! je merkt wel dat de meesten meiden nog meer vertrouwen in je zwangerschap hebben dan jijzelf! als je het zelf even niet gelooft, zijn er in ieder geval nog een handvol anderen die dat wel doen :) ik heb er ook een goed gevoel bij, niet dat het je slaagkans verhoogt, maar toch..

mijn spanning zit hem in het feit dat ik niet weet waar ik aan toe ben! over ongeduldigheid en onzekerheid gesproken..
    kort samengevat: clomid 2e ronde, ovutest positief op CD17, maar geen gevoelige borsten (normaal altijd wel rond ei) en geen temp stijging. vanaf vorige week donderdag wél gevoelige borsten, en vrijdag had ik een echo waarop een geel lichaam te zien was... maar of er een ei was geweest kon ze niet zeggen. inmiddels nog steeds geen temp stijging, maar nog wel steeds gevoelige borsten! vrijdag hoor ik bloeduitslag en ga ik testen..
    heel verhaal dus en ik reken ook maar op iets slechts (geen ei, dan weer van voor af aan starten met medicatie..), maar stiekem hoop ik natuurlijk ook op iets anders :) wat denk jij?

en ondertussen weer een dagje verder.. nog maar een week en 2 dagen. denk je dat je daarna trouwens, als het goed is, rust kan gaan vinden?

12. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Heej Kara,

Wat spannend voor jou zeg:)
    Maar wat het kan zijn? tjha, moeilijk. Het is wel zo dat beide keren dat ik zwanger werd ook andere kwaaltjes had rond mijn ei. Vreemd he. Dus misschien zegt dat nog wat. Wel vreemd dat je temp niet omhoog gaat. Misschien dan ook indd geen ei gehad maar dan is het wel weer raar dat je een positieve ovutest had. Ik heb zelf geen vertrouwen in ovutesten. Bij mij zijn ze bijna altijd positief, dus even donker of zelfs donkerder dan de controlelijn. Ik persoonlijk hecht daar geen waarde aan.
    Nou ja moeilijke situatie, ik zou het echt niet weten. Zoals je zegt, geduld hebben;) haha
    Ga je morgen testen?

Ik denk zeker wel dat ik meer rust kan vinden na een positieve echo, dan ben ik die grens over waar het vorige keer fout ging. Tuurlijk kan het dan alsnog mis gaan maar dan ben ik veel zekerder van mijn zaak.
    Het is indd erg leuk en goed om te lezen dat er veel meiden meer vertrouwen in hebben dan ik. Ik hoop zoooo dat het gevoel van al die meiden klopt:)

Liefs

13. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Heej! Ja, rare situatie he.. aan de ene kant heb ik er echt geen vertrouwen in want temp is niet omhoog; aan de andere kant: waarom heb ik dan zulke gevoelige borsten? zonder eisprong heb ik die alleen tijdens mijn korte zwangerschap gehad!
    Morgenochtend ga ik testen, dus als je mee wil duimen, graag :)

nog maar een week en een dag te gaan.. fijn dat je gevoelsmatig al wat meer vertrouwen zou hebben na een goede echo. hoe voel je je verder eigenlijk? misselijk? moe? stemming prikkelbaar? nog last van de kramp?
    slaap lekker! liefs

14. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Haai,

Je hebt er geen vertrouwn in omdat je temp niet omhoog is gegaan? Kijk eens naar mijn kaartje...;) ook niet omhoog gegaan rond nod.
    Ik vind het nu toch wel juist positief klinken:)
    Hoe leuk zou het zijn als we tegelijkertijd ........ ;)

Hoe ik mij voel, moe moe en nog eens moe;) af en toe misselijk, met vlagen. Heb nu in totaal 2 keer in de nacht last gehad van krampen, daar waar ik er vorige keer iedere nacht last van had. Ja is dat juist positief of negatief? Zeg het maar;)
    En prikkelbaar? Valt mee, was de vorige keer ook veel erger!

Maar nog veel belangrijker, heb jij al getest?;)
    Ben zooooo benieuwd!

Liefs

15. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    net getest, maar negatief :(:(!
    dacht écht dat het raak zou zijn en jij volgens mij ook :)
    maar even afwachten wat de gyn vanmiddag zegt, óf er uberhaupt wel een eisprong is geweest 2 wk geleden. waarschijnlijk niet denk ik nu.. misschien wel een week geleden, dus misschien maar opnieuw bloedprikken. ik weet het ook even niet. maar waarom zijn mijn borsten dan nog steeds zo gevoelig!!!! waah.
    mijn temp is btw helemaal niet gestegen, bij jou is nog wel een mooie stijging na eisprong. dus ik vrees dat dat betekent dat er helemaal geen ei is geweest.

nou we zullen zien.
    want het zou echt heel leuk zijn samen deze spannende tijd goed door te komen!
    lijkt me fijn dat je minder last hebt van de krampen én nog eens beter gestemd bent :D goede zaak. en vandaag over een week weet je meer..!

liefs

16. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ja is ook zo!
    Maar ik las het al bij een andere topic, wat ontzettend balen zeg:(
    Ik had er indd wel een goed gevoel bij.
    Ben dan ook erg benieuwd naar de uitslag vanmiddag, laat je het weten. Wellicht heb je dan toch later een eisprong gehad gezien het feit dat je wel last hebt van je borsten. Dat komt toch meestal door een eisprong of een zwangerschap dacht ik.

Laat je het weten vanmiddag!? Nogmaals, ik duim met je mee:)

Liefs

17. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    dankjewel! dat is een fijne gedachte, die duim(en) (eeh.. dat klinkt raar zo, maar je snapt wat ik bedoel!).

ik laat vanmiddag weer van me horen, want ik voel mijn borsten normaal nooit, alleen tijdens eisprong en tijdens zwangerschap. en ovu-testen zijn echt totaal negatief. tenzij er nog een ander iets is waar je borsten gevoelig van worden (cystes oid...?? geen idee of dat kan).

we zullen zien!
    jij fijne ochtend, lekker zwangeren...? hoe is het met de zoektocht trouwens? lijkt me wat gecompliceerder nu?

18. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    De zoektocht is nu zeker wat gecompliceerder maar ik ga gewoon stug door en na de echo zien we wel weer verder. Hangt toch af van welke kant het op gaat. Dus tot die tijd die ik alsof ik van niks weet;)
    Makkelijker gezegd dan gedaan want je hebt het toch in je achterhoofd he;)

Ik begrijp wat je met de duimen bedoelt hoor, haha.
    Cystes? hhmm geen idee of dat ook zou kunnen. Even navragen anders vanmiddag.
    He ik hou het vanmiddag hier even in de gaten en ik wens jou veel succes!

Liefs

19. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    kan me zeker voorstellen dat het, zeker in je eigen planning/hoofd, wel uitmaakt ja. ter geruststelling: ik ben met 5 weken zw. aangenomen en was er ook eerlijk over geweest. het kán dus wel. maarja, ik meldde het ook pas nadat het salaris al was onderhandeld ;). voorlopig hoef je het tegen niemand te vertellen natuurlijk, en zie je het ook niet, dus dat scheelt.

nou, succes in elk geval daarmee, is ook een full-time taak. wel goede afleider ;)?

ik ga het even navragen vanmiddag inderdaad wat het nog meer kan zijn. moet me dan even goed voorbereiden want het is zo'n gehaaste gyn, waar je net je vraag kan stellen voordat ze je de deur uitzet.
    tot later, lfs

20. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    gyn gesproken: geen eisprong (progesteron was 3,4) gehad.. helaas. voelt meteen zo naief dat ik vanmorgen met goede hoop ging testen terwijl het niet eens zou kúnnen.. ik ga nu weer bloedprikken om te kijken of ik vorige week misschien wel een eisprong heb gehad (vanwege de symptomen). maandag hoor ik dat.

clomid 50 mg doet in elk geval zijn werk niet goed, dus ik moet nu een hogere dosering gaan nemen. ik hoop heel erg dat ik toch een ei heb gehad want anders moet ik weer eerst met provera een bloeding opwekken. he, wat een domper zeg. ben er ook toch erg verdrietig van. geen kindje verwerkt op huwelijksreis :( maar goed, maandag maar eerst afwachten en dan kijken we weer verder.

hoe is jouw dag vandaag?
    liefs

Deel Deze Pagina