5w2d testen ietsje lichter?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door chantal02, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    hallo dames,

Ik ben deze hele zwangerschap al ontzettend onzeker. na mijn vorige mk waarbij ik steeds lichtere testen kreeg ben ik nu nog regelmatig aan het testen.

nu heb ik vanaf 2 dagen na nod al knaltesten (voor nod zag je hem ook al duidelijk)

nu heb ik vanmorgen getest en zie dat hij net een fractie (echt een heel klein beetje) lichter is dan die van eergisteren. toen was de test streep donkerder dan de controle streep.

ik heb net met dezelfde urine nog een testje gedaan en hetzelfde resultaat.

nu ben ik ontzettend bang dat het weer mis gaat....kan iemand me geruststellen of heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

2. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    Dit maak je vaak mee niet elke urine is het zelfde qua concentratie hcg je kan soms veel lichter testen daarom gewoon stoppen met testen en genieten meid ! Gefeliciteerd

3. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Hey meid,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik snap je onzekerheid maar al te goed en die kan niemand zomaar wegtoveren maar stop voor jezelf in hemelsnaam met testen ik maakte mezelf in het begin ook gek ermee maar het zegt gewoon helemaal niks over of je zwangerschap wel of niet goed gaat. In een vroege zwangerschap fluctueert je hcg nog heel erg en dat maakt dat je testen er elke keer anders uitzien.

Probeer een beetje te genieten en die testen maken je helemaal gek dat maakte ze mij ook :D

Liefs

4. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    hoi Letty,

je hebt helemaal gelijk en dat advies zou ik ieder ander ook hebben gegeven, maarjah als het nou eenmaal over jezelf gaat;)

ik kan er totaal niet van genieten, zit alleen maar chagrijnig te wezen en er komt niks uit mijn handen. vl wordt al gek van me:p

had jij ook wel eens dat ze lichter testen tussendoor dan?

5. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Ja heb ik ook wel gehad en ik weet meid, het is makkelijk praten.
    Ik kan nog steeds niet genieten hoor!!!Denk dat dat zeker tot na 12 weken duurt.

Probeer het in ieder geval ;)

6. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ja erg zijn wij vrouwen he;)

de eerste keer toen ik zwanger was, wist ik lang niet wat ik nu weet. ik had er nog geen benul van dat de testen die lichter werden toen geen goed teken waren. mijn gevoel zei het toen wel meteen....

soms kun je beter minder weten, zodat je minder zorgen hebt

bij deze zwangerschap had ik in het begin een heel positief gevoel, anders als bij de andere zwangerschap. toch kan ik hier niet vanuit gaan en hierop vertrouwen....

ik heb ook nog steeds wisselende klachten. soms overdag veel last van mijn borsten andere dag vooral 's avonds en 's nachts. gisterenavond wel zere boobs nu iets minder. heb ook het gevoel dat ik in het begin meer last had van de klachtjes, hoewel ik nu ook gewoon de hele dag zuurbranden heb:S misschien raak ik en mijn lichaam ook iets meer gewend aan de klachten. het is niet zo dat ze weg zijn, maar in het begin ervaarde ik ze sterker

pppffff jij ook suc6 met je zwangerschap heb je binnenkort nog weer een echo?

7. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Ik heb tot een halve week geleden helemaal NIETS gehad aan klachten zelfs geen zere boobs....nu ben ik plots heel moe en vandaag heb ik behoorlijke buikpijn en maak ik me daar weer ongerust over....we zijn inderdaad vreemde wezens....

Ik heb 21 feb met 13 weken nog een echo en dan moet ik het doen met de normale echo's die iedereen krijgt.... Maar ik ben verder gekomen als ooit en met een beetje hulp van utrogestan. Het moet goedkomen meis...Zoals mijn gyn. zegt hje hebt meer kans dat het goed gaat dan dat het fout gaat hou je daaraan vast ;)

Wanneer heb jij een echo?

8. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ja het liefst zouden we elke week wel een echo willen he;) haha

ik heb 18 februari de echo. dan ben ik 7 weken en 2 dagen. Wil op zich wel graag eerder, maar dacht dan moet je ook zo'n beetje de zekerheid hebben dat het hartje klopt. Mocht het hartje dan niet kloppen weet ik ook waar ik aan toe ben. Liever dan dat je een beetje op de grens zit en ze niks horen, dat lijkt me ook weer stressen.

Ik voel me de ene dag best wel zwanger, andere dag niks....

wie heeft bedacht dat zwanger zijn leuk is;) ik vind het alleen maar ontzettend stressvol bah...

tuurlijk geniet ik stiekem wel van het idee, maar durf echt niet verder te denken als de eerste echo. ben ook helemaal niet bezig met het idee of het een jongen of meisje is of wat dan ook helemaal niks. eerst maar eens kijken of het goed zit...heb jij dit ook? jij hebt ook al meerdere miskramen gehad zag ik dus...

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb het ook gehad dat bij een goede zwangerschap toch de test even wat lichter werd. Ik ging bij mijn eerste ook steeds testen, vond het zo leuk en geruststellend om steeds die streep te zien verschijnen en donkerder te zien worden.Tot hij dus een keer juist lichter werd, helemaal niet leuk natuurlijk, ik ben toen maar opgehouden met testen. Nu zit er een lief meisje naast me luid genietend nog een stukje van haar verjaardagstaart op te peuzelen. ;)

Ik weet dat genieten niet altijd mee valt als je zwanger bent, maar probeer tenminste jezelf niet helemaal gek te maken, 9 maanden duren toch al lang;)

10. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Meis, geen zorgen maken hoor.
    Op een gegeven moment word je hcg zo hoog dat een test geen betrouwbaar resultaat meer kan geven.
    De testen worden dan juist lichter van het hoge hcg gehalte ipv donkerder.
    Google maar eens.
    Vooral de testen van kv hebben daar last van.

11. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    @mime en Jane,

bedankt, dat stelt met toch weer wat gerust. Ik heb alleen niet het gevoel dat ik al zolang zwanger ben, dat het nu al teveel hcg is zeg maar. ik had al wel snel knaltesten dat wel....

12. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    precies wat jane zegt...ik had mvm hier met 8,5 week en mijn sttreep was niet zo donker hoor!!! en met 9w4deen goede echo. Hpelijk kun je wat met alle tips :D

13. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ik vind het altijd fijn als mensen even de moeite nemen om te reageren en kan zeker wat met de tips....

er komt ook gewoon niks uit mijn handen vandaag.... ach ja...kheb vakantie haha

Deel Deze Pagina