Maybe een hele domme vraag. Vandaag hier een beetje in de war geraakt... Normaal denk ik een eisprong op maandag te hebben. Nu is me verteld dat het de eisprong niet is maar het laatste groeispurtje erna toe. Dit bestaat uit mega super kramp. Dit komt altijd precies een week na m'n menstruatie. Mijn vraag: Ben ik dan juist vruchtbaar voor die kramp? Of erna. We klussen ons suf om de 2 dagen. Ma na een maand of 13 is het een beetje een moeten geworden en plezierig is anders. Ga starten met temperaturen. Wie o wie heeft antwoorden?
Wat je voelt is de rijping van de follikel wat meestal 1-3 dagen later ( kan ook iets lsnger zijn) een eisprong geeft. Je bent dus meest vruchtbaar na die krampen. En dat is gezien je cyclus t meest logisch. Ziu dus goed gaan klussen na die krampen.
Bedankt voor je reactie. Hihi ja weet het ben ongeduldig. Gister avond is de kramp begonnen. 2 dagen te laat. Normaal vaste prik op maandag. Amper geslapen erdoor. Wat is het dan verwarrend met wat er op internet te vinden is. Snap dat dit de grote lijnen zijn. Ben benieuwd. K heb vanochtend voor het eerst getempt. 36.7 Wilde misschien eens ovu testen proberen. Maar als je al zo lang bezig bent.. Lijkt me dit een dure "hobby" te worden
Geen domme vraag hoor! Hier was het meestal als ik die krampen kreeg, idd een ovulatie test positief uitsloeg..Dus sluit me aan bij zonnetje
Ik piekerde me ook suf bij elk krampje. Zou het nu? Omdat we voor de eerste al lang bezig waren en ik meer inzicht wilde, begon ik eerst met temperaturen. Later ook met ovulatietesten. Bij ons werkte het trouwens beter om het rond de eisprong elke dag te doen ipv om de dag / om de twee dagen. Alleen als ML zwak zaad heeft is elke dag af te raden, maar anders kan het prima.
Domme vragen bestaan idd niet, ik heb het zelfde als jij. Ook altijd krampjes rondom eisprong en ben toen ook gaan testen met ovu testen, zo ben ik er achter gekomen dat 4 dagen na begin van mijn pijn mijn piek is. Ook heb ik folikel meting gehad en op een gegeven moment was mijn ei 22mm,best groot voor als je bedenkt Hoe smal het is zo'n eileider Enzo, daarom is pijn ook niet vreemd.
Klinkt idd heel logisch. Welke testen gebruiken jullie? Want het zal flink oefenen worden eerst denk ik
Dat verschilt nog wel eens welke testen, soms die van action en gebruik nu die van sensitest.. vind op allemaal duidelijk mijn piek
Ik had op za/zo ovulatie pijn. We hebben op vr/za/zo en maandag voor de zekerheid gevreeën. En toen was het raak! Had op zondag m'n piek qua ovulatie, en maandag al een licht streepje. Vind ovulatie testen echt fijn!