Ovulatietest clearblue negatief/Action positief

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Jolanda2525, 14 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda2525

14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ben helemaal in de war. Ik ben sinds deze maand begonnen met ovulatietesten. Maar ik begrijp het gewoon niet. Ik ben 6 dagen ongesteld geweest. 1 tm 6 maart. Vanaf 7 maart begon ik met ovulatietesten. Deze was elke dag negatief (1 streepje) op 11 maart kreeg ik een HEEL licht streepje. Online stond dat dit negatief betekent. (Niet geklust) Op 12 maart knalpositief! echt 2 dikke strepen. Ik heb toen ook clearblue ovulatietest gedaan en kreeg een smiley. Ik heb na de test meteen geklust. Volgende dag (12maart) had ik in de ochtend echt dikke slijm. Weet bijna zeker dat dit me ovulatie was. die avond (12maart) ovulatietest gedaan en die van action WEER knalpositief. En clearblue tot mijn verbazing negatief. Vandaag weer getest en die van action positief en clearblue geen smiley/negatief (Zie foto) ik begrijp het niet? Hoe kan dit? Is het normaal dat die van action langer positief blijft? Of heb ik nou me ovulatie niet gehad? Ik snap er echt niks van. Foto is van vandaag.

Bijgevoegde bestanden:

2. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Met een ovulatietest kun je niet je ovulatie opsporen, maar je LH piek. LH is het hormoon wat wordt afgegeven om je eitje te laten springen, het startschot zeg maar. Je kunt dus ook niet aantonen dat je ei gesprongen is. Meestal volgt wel je eisprong binnen 48 uur na een LH piek. Maar soms blijft het LH dus wat hoger en langer meetbaar in je urine, dit verschilt per vrouw en misschien wel per cyclus. Het is niet zo dat als je LH weer laag is (en je test dus negatief) dat je ei dan gesprongen is. Ik zie vaak meiden op dit forum ten onrechte zeggen ‘nou m’n ei is gesprongen want m’n test is negatief’ dat kan je niet zeggen, enkel is je LH weer gedaald, en het startschot voor je eitje is dus gegeven, hij zal binnen 48 uur na de LH piek gaan springen. Dus advies: test tot je een piek vindt en stop dan met testen, je hoeft de afloop en de negatieve test niet te zien (evt nog één keer testen na je vermoedelijke piek om te zien of het idd je piek was en de test iets lichter wordt, echt negatief hoef je m niet te zien worden) evt zou je kunnen temperaturen om te zien of je ei daadwerkelijk springt. Ikzelf had altijd korte piek, maar een paar uur hoog LH in urine en dus al lang en breed negatieve testen als m’n ei nog moest springen. Andere vrouwen hebben misschien langer een hoge spiegel LH in hun urine en meten dus steeds een piek terwijl hun ei al gesprongen is. Je hoeft dus enkel (het begin van) de piek op te sporen. Testen nog dagen erna is zinloos. Heel verhaal..... hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd :)

3. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Aanvulling.... blijkbaar vindt cb dat je geen piek (meer) hebt en blijft action nog donker. Kan prima.

4. Jolanda2525

14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw

Bedankt voor je reactie. Ik snap het nu wel wat beter. Dus als de ovulatietest positief is , is dat een startschot en kan mijn ei binnen een paar uur springen? Ik moet dus dan gaan klussen.. Ik vind het wel verwarrend dat de ovulatietest (na springen van een ei) positief blijft.. Ik begrijp dat er dan nog LH gemeten kan worden , maar het is wel verwarrend. Want ik denk dan moet ik nou nog blijven klussen? Want als het positief blijft (3dagen al) ga ik twijfelen of me ei al gesprongen is. Maar ik moet dus alleen testen tot dat het positief wordt en daarna niet meer. Ik ging ook weer de dag erna testen om te kijken of het lichter werd. Maar bleef donker en de cb die was negatief. Dus heel verwarrend...!

5. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    #5 Visje79, 14 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2021
    Omdat zaadjes vaak wel een dag of drie leven en ze ook nog even moeten zwemmen geeft seks op de dag van de LH piek vaak wel de meeste kans op zwangerschap. Ovulatie is meestal ongeveer 24 uur na je LH piek. Het beste is als je ei springt er al zaadjes liggen. Ik had meestal een LH piek op cyclusdag 11,12 of 13 en vaak hadden we al om de dag seks vanaf cyclusdag 8, zo kun je je ei niet missen. Ik ging er vanuit dat seks tot 2 dagen na de LH piek nog kans had op zwangerschap, 2 dagen na de piek kun je er ervan uit gaan dat het ei wel gesprongen is. Zelfs met 1 x seks op de dag van je LH piek (of de dag ervoor, of de dag erna) kun je gewoon zwanger worden. Evt zou je één of twee rondes kunnen temperaturen om een beeld te krijgen wanneer je ei springt na je LH piek. Meestal springt je ei na je piek niet binnen een paar uur. Het is ergens binnen 12-48 uur. Gemiddeld ongeveer 24 uur. Dus als je je piek meet, genoeg tijd om die dag of de dag erop seks te hebben. Om te zorgen dat er altijd een voorraadje zaadjes klaarligt kun je dus al 5-7 dagen voor je vermoedelijke piek beginnen met om de dag, of elke 3 dagen seks te hebben.

6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.291
    8.748
    113
    Vrouw
    Op je foto vind ik de Action niet meer positief. Wel nog donker maar niet positief. Vandaar dat de Cb ook geen smiley meer geeft waarschijnlijk.

Deel Deze Pagina