Ovulatietest, hoe kan dit nou weer?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Perdiz, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Dames,

Na een misrekening van het starten van m'n cyclus ( wist niet dat die start bij de 1e dag rood verlies die daarna doorzet) deze ronde begonnen met ovulatietest en. Hoopvol begon ik er aan.
    30-01 omowit, 31-01 een duidelijk streepje, 01-02 een identieke streep. Maar niet oplopend. Vandaag 2 x getest, maar.... Niks meer, vanmorgen nog iets, nu net weer getest en omowit. Dit klopt toch niet. Ik zit pas op cd 12 vandaag. Sinds gisteravond last van pijn/zeur gevoel in de onderbuik. Mijn cyclus is 28 dagen, altijd. Het rood verlies start elke maand op hetzelfde moment. Ervoor 4 dagen zwaar oud bloed verlies. (Lees, 1 maandverband p d nodig.)
    De streepjes dienik had waren nog lang niet zo donker als de controle streep.

Help me out, iemand ideeën hierover?
    Thanks

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Als je cyclus 28 dagen is, is er niks aan de hand.
    Je ei moet nog komen. Sommige dames hebben ene LF van 10 dagen en testen dan dus pas op cd16/17 positief.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een test kan oplopen, maar hij kan ook ineens vanuit het niets knalpositief zijn. Dat je de ene dag een streepje hebt en de andere geen streep, zegt niks over je eisprong. In beide gevallen is de test negatief en kan hij nog positief worden.

4. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Maar hoe kan ik dan nu weer negatief testen? Dat kan das toch niet. Ik weet wel dat je eisprong ook al heb je een cyclus van 28 dagen op cd 10 of 11 plaats vind. Je lf wordt dan ook langer, max is volgens mij 18 dagen.

5. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18

Echt??? Wat maf zeg....

6. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Twee streepjes is pas positief als ze even donker zijn. Of de test donkerder dan de controle.
    Bij een licht teststreepje is hij dus altijd negatief!

7. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    Ik kon er de afgelopen dagen ook geen peil op trekken, gister weer Omo wit. Net weer gedaan en opeens positief! (Tenminste ik denk positief 😬)

8. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Heb je een fot van je testje? Dan kunnen we even meekijken!

9. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Dat heb ik al een paar keer geprobeerd maar ik kan m niet uploaden, krijg de melding dat er te weinig geheugen is... Snap dat niet heb nog nooit foto's geplaatst

10. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Hierbij toch een foto ;)

Bijgevoegde bestanden:

11. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    #11 Perdiz, 3 feb 2016
    Laatst bewerkt: 3 feb 2016
    Deze is beter denk ik:D onderste test is van vanmorgen. Hartstikke negatief

Bijgevoegde bestanden:

12. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik test alleen met sensitest extra gevoelig knallers. Verder blijven alle merken zo terwijl ik zeker een eisprong heb. Dus kan best dat t al geweest is en je LF gewoon wat langer is als gemiddeld.

13. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Zit nog geen positieve tussen, dus nog even door gaan met testen.

14. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18

LJJ het kan dus ook zo zijn dat deze testen geen piek geven bij mij en dat mn ovulatie bij die 2 streepjes was. Alleen heb ik op de dag van het 2e streepje en gisteren dat zeurderige gevoel gehad rond m'n baarmoeder. Toch negatieve testen en vandaag is die pijn zo goed als weg en nog steeds een negatieve test. Overmorgen zou ik qua tijdstip op 1 dpo moeten zitten, uitgaande van een lf van 14 dagen....

15. gekkenhuis

gekkenhuis Actief lid

26 aug 2013
    142
    0
    0
    Assen
    Ik gebruik de testen van de action (5 voor 2,5 euro) en daarbij had ik steeds wisselende streepjes. omo-wit tot heel licht streepje en dat wisselde elkaar af. En ineens had ik een knaller.
    Moet wel zeggen dat ik altijd met ochtend urine test omdat die het meest geconcentreerd is. op andere momenten van de dag kan je een vertekend beeld krijgen van de werkelijkheid zeker als je een laag LC gehalte hebt van nature. Soms kan je ook geen sprong hebben. Ik zou zeggen doortesten en op naar de volgende mand.

16. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam

Het schijnt niet goed te zijn he met ochtendurine. Je LH hormoon is dan duidelijker zichtbaar terwijl hij dat nog niet hoort aan te tonen. Ze raden aan de 2e urine van de dag.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ovulatietesten mogen inderdaad niet met ochtendurine. De uitslag is dan onbetrouwbaar.

Perdiz Gewoon doorgaan met testen. Wellicht is je eisprong op een andere dag dan jij denkt en is je luteale fase korter.

18. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Kan je heus zo maar 2 dagen een lichte streep hebben en daarna niks en daarna weer een piek krijgen?

19. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Je hebt altijd iets van het lh hormoon in je lijf, vandaar dat de test een streepje kan geven. Bij de piek is er echter veel meer van het hormoon in je lijf aanwezig. Om deze reden is een test pas positief als de streepjes even donker zijn of de teststreep even donker is als de controlestreep. Nog even doortesten zou ik zeggen.

20. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Nou dan test ik nog even verder.:)

Deel Deze Pagina