Hoi dames, Misschien een wat vreemde vraag, maar vind het ook lastig om te googlen.. Ik ben 1 eierstok kwijt en voel de eisprong niet. Gaan nu bezig voor de vijfde ronde. Nu heb ik de laatste tijd behoorlijke pijnklachten door endometriose, en maak me wat zorgen over mn laatste eierstok. (afspraak bij gyn voor een echo is al gemaakt!) Nu heb ik voor deze cyclus voor het eerst ovulatie testen gekocht. Heb vandaag de eerste gebruikt, nog aan de vroege kant, en verwacht donderdag of vrijdag mn eitje. Nu heb ik vandaag een licht streepje, maar zeker wel duidelijk zichtbaar Absoluut geen tuur streepje. Weet je met een streepje zeker dat er een eitje aanwezig is? Of kan het ook zijn dat er helemaal geen eitje is? Ik snap dat er bij het groeien van het eitje ook nog wat mis kan gaan waardoor die misschien niet zou kunnen springen, maar kan ik mezelf iig geruststellen door dit streepje dat mn eierstok niet is afgestorven? (dat was bij mn andere eierstok nl wel het geval) Hoop dat jullie me antwoord kunnen geven! Ondertussen blijf ik uiteraard dagelijks door testen en hoop op een mooie piek ergens halverwege deze week!
Lh hormoon (waar de test op reageert) heb je altijd in je lichaam. Dus ook wanneer er geen eitje (meer) zit. Bijv. na je eisprong geeft hij vaak nog een streep aan en ook net na je ongi als er nog geen ei is gaan groeien. Helaas zegt een 2e lichtere streep op je ovu test niet of er een ei aan het groeien is. Als je je ei op donderdag/vrijdag verwacht, zal je test rond woensdag moeten gaan knallen. Succes
Wat RoGiJuLi zegt. Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Een licht streepje is negatief en zegt niks over je eisprong. Een vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Gewoon doortesten dus net zo lang tot beide streepjes minstens even donker zijn. Je verwacht je eisprong eind deze week. Waar is dat op gebaseerd? Mocht je ovulatietest eind deze week nog niet positief zijn, dan gewoon door blijven testen. Wellicht is je eisprong dan toch later dan jezelf denkt. Verder nog een veel voorkomende denkfout. Een ovulatietest geeft niet de daadwerkelijke eisprong weer. Een ovulatietest geeft de LH-piek weer welke veelal een eisprong in gang zet. Een positieve ovulatietest hoeft dus helaas niet te betekenen dat je eisprong ook daadwerkelijk plaatsvindt. Dan zou je moeten temperaturen. Dan weet je achteraf zeker of en wanneer je een eisprong geweest is. Succes!
Dank jullie. Ik ga sowieso gewoon doortesten hoor. Dat een licht streepje nog niet de piek is, had ik begrepen uit de gebruikershandleiding De verwachting van eind van de week, is gebaseerd op mn cyclus van de afgelopen maanden. Ik weet idd dat de piek aangeeft dat de eisprong iets later zal plaatsvinden. Ik was alleen benieuwd of dat streepje een indicatie geeft of er überhaupt een eitje aan het groeien is, maar dat is dus niet zo. Ik blijf gewoon testen, en dan zullen we later deze week wel zien. Is 1x temperaturen per dag genoeg om de eisprong waar te nemen? Of moet dat vaker per dag? Bedankt voor het meedenken/reageren!
Temperaturen luistert heel strikt en nauwkeurig. Elke ochtend de wekker op dezelfde tijd zetten. Ook in het weekend/vrije dagen. Na het wakker worden direct rectaal tempen (niet eerst je bed uit gaan). Deze tem schrijf je op of vul je in op een grafiek in bijv. Fertility friend .nl Na je eisprong zal je temp gaan stijgen met min. 0,3 graden en zo hoog blijven tot aan je ongi. Dan zal hij weer dalen. Je tempt dus 1x pd en alleen in de ochtend.
temperaturen KAN zelfs maar 1x per dag omdat het aan regels verbonden is: - elke dag zelfde tijd - net na het wakker worden - voor het opstaan
Oeff.. Dat wordt heel moeilijk en zal door mn vriend niet in dank afgenomen worden als ik dat zou gaan doen denk ik.. Hij zit regelmatig met late diensten. Door de weeks sta ik altijd om 6u op, maar ik hoef er bij hem niet mee aan te komen dat ik ook in het weekend om die tijd de wekker zet Hij is al een héle slechte slaper dat ik hem niet op deze manier wil gaan storen.. Hihi Ik hou de ovu test wel in de gaten deze week, en heb sowieso een afspraak bij gyn staan in december, dus dan zou ik ook wel te horen krijgen hoe het met mn eierstok gesteld is.