Afscheiding, Eisprong voelen...?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Elfi, Mar 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elfi

Elfi Bekend lid

Dec 17, 2014
    551
    65
    28
    Hoi Allemaal,

Ik ben hier al een tijd je mee bezig, maar ik vraag me toch echt af of de meeste hier de komende eisprong herkennen aan de afscheiding? En daarnaast, voelen jullie de eisprong?

Mijn afscheiding vind ik echt een zooitje. Ik heb eigenlijk nooit echt doorzichtige rekbare afscheiding. Wel is het wat rekbaarder in het midden van de cyclus, maar meestal toch wit/gelig/eiwit-achtig.
    Daarna is het meestal een waterige witte vloed of een dikkige klodder. (sorry voor de smerige uitleg) Maar toch heb ik het gevoel dat het elke cyclus verschillend is. Heeft iemand dit ook?

En de eisprong voel ik volgens mij ook niet. Wat zou ik dan precies moeten voelen?

Is het allemaal zo duidelijk? Of is het voor anderen ook niet zo zeker allemaal?

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik dacht hem ook te voelen maar volgens mij zit ik er ontzettend naast.
    Het enige herkenbare aan een eisprong is de ietwat verhoogde libido.
    Op mijn afscheiding heb ik nooit gelet, ik ga maar ovulatie testen proberen wel zo makkelijk.

3. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Ik voel mijn eisprong (of het groeien van de follikel voordat hij springt) heel erg. Dat varieert van continue steken in de zij, tot echt hele erg pijn in de zij uitstralend naar de oksel. Afscheiding daar kan ik ook weinig van maken.

Wel moet ik zeggen dat ik de eisprong pas ben gaan voelen na mijn eerste zwangerschap, daarvoor had ik dat nooit.

4. Miepsje

Miepsje Lid

Mar 3, 2015
    36
    0
    0
    Administratiefmedewerkster
    Gelderland
    Ik voel de eisprong altijd, het duurt een uur of 5 als een hevige menstruatiepijn. Daarna is het over. Verder merk ik echt niets, zelfs (helaas) geen libido verhoging.

5. Mnndyyy

Mnndyyy Lid

Oct 28, 2014
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af hoe dit voelt je ei. :) Ik had de 21-2 enorme slijm en rekbaar. Hij lijkt op het slijm wanneer je euhm sorry voor mijn woorden. Opgewonden ben en het is nat beneden en wat wittig. :)

6. deezz

deezz Actief lid

Nov 30, 2014
    220
    1
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde. Ik voel mijn ei ook niet. En ik geloof dat ik ook geen andere afscheiding heb. Wij doen het nu op puur geluk haha

7. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

Aug 30, 2014
    575
    2
    16
    Ik heb elke maand een paar dagen een zeurderig gevoel in mijn buik. Geen pijn ofzo. Je voelt je ei ook niet springen maar het is meer het groeien van de follikel neem ik aan.
    Op die dagen dan heb ik doorzichtig slijm als ik bv pers op de wc. Zo helder als water.
    Vlak voordat ik ongesteld moet worden heb ik helemaal niets..
    Dus ik ik herken mijn cyclus goed daaraan.

Ook direct zwanger geraakt. 3x sex gehad rond die dagen van mijn eisprong. Om de dag geloof ik.

8. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

Jan 25, 2014
    1,006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kan het nu herkennen aan mijn afscheiding. 2 mnd bijgehouden hoe het elke dag was en ovu testen gedaan. Nu weet ik hoe mijn afscheiding is rond mijn eisprong.
    Misschien eens ovu testen gebruiken om meer inzicht te krijgen? Of temperaturen? Succes!!

9. Elfi

Elfi Bekend lid

Dec 17, 2014
    551
    65
    28
    Thanks voor de reactie. Ik denk idd als het deze keer niet raak is, ik de ovulatietesten te kopen. Eens kijken of ik er dan wijs uit kan worden!

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Het is niet ongewoon als je je eisprong niet voelt.
    Dat hebben heel veel mensen.

Eigenlijk voel je de eisprong zelf niet maar het groeien van de follikel.
    Heb dat zelf op een zondag gehad.
    Hele dag zeurende pijn rechts onderin mijn buik, af en toe steken waar je krom van staat en beetje beurs gevoel.
    En op maandag een positieve ovulatietest.
    Dat betekend dus dat mijn eitje toen op een dinsdag gesprongen is.

Als je en moeite hebt met het uitvogelen van je afscheiding en het groeien van de follikel niet voelt zou ik inderdaad ovulatietesten gaan gebruiken.

Nadeel van ovulatietesten is dat het geen zekerheid geeft op het springen van een eitje.
    Het gebeurd wel eens dat je LH-hormoon een piek bereikt en je dus een positieve test hebt maar dat het eitje niet springt.
    Dit gebeurd ook zeker niet iedereen en elke cyclus maar het komt wel eens voor.

Enige wat je 100% zekerheid geeft is temperaturen.
    Maar dat is wel even wat anders dan elke dag over een staafje plassen haha.

11. Elfi

Elfi Bekend lid

Dec 17, 2014
    551
    65
    28
    Thanks voor je reactie!
    Ik had gister en vandaag last van een menstruatie-achtig gevoel en had gister lichte steken. Mijn afscheiding was het weekend wel wat rekbaarder dan daarvoor, maar is sinds maandag ook weer helemaal verdwenen. (Ik neem aan dat ik dan zat of zon de eisprong heb gehad... en heb ook geklust in die dagen)
    Heb wel gelezen dat je dit soort gevoelens ook wel kan hebben na de eisprong... dat het nog naweeën zijn van de ovulatie.
    Misschien is dat dan het gene wat ik nu voel.

Nu nog even afwachten tot mijn NOD. Niet zwanger, dan maar eens de ovulatietesten proberen.

12. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    Ovulatietesten zijn inderdaad heel fijn om je eisprong te bepalen vind ik. Ik gebruik ze nu net 2 maanden en heb hem beide keren hiermee kunnen vinden. Mijn afscheiding is rond de eisprong ook ineens veel meer dan anders, dus dit lijkt mij ook een extra aanwijzing.
    Of ik mijn eisprong voel weet ik niet... Tot nu toe was ik daar nooit zo bewust mee bezig. Wel had ik deze week de dag na mijn positieve ovulatietest steken links onderin mijn buik en een menstruatie-achtige kramp. Misschien dat dit mijn eisprong was? Komende maanden maar eens in de gaten houden, maar eerst weer hopen op een positieve test over 2 weekjes :)

Share This Page