Ovulatietesten ik snap het niet helemaal, help :)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Spannend01, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    hallo,

in april is mijn spiraal er uit gegaan, daarna heb ik elke keer een cyclus van ongeveer 30/31 dagen gehad.
    hiermee rekenende zou mijn eissprong ongeveer donderdag a.s. staan.
    om dit zeker te weten heb ik gisteren de eeste ovulatie test gedaan, hier kwam een streepje nog niet mega donker maar wel goed zichtbaar. nu is het streepje vandaag alleen minder donker dan gister, en echt maar net zichtbaar.
    dit is dan toch raar, hij zou dan toch op moeten lopen anders zou het betekenen dat ik mijn eisprong al gehad heb?

ik had wel al wat steken in mijn baarmoeder van het weekend maar gezien het elke keer rond de 30 dagen was lijkt het me vreemd als ik nu een hele korte cyclus heb?alles kan natuurlijk.

iemand hier ervaring mee?

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Op basis van 2 testen kan je niet zoveel zeggen, de hoeveelheid LH in je urine varieert van dag tot dag en ook volgens tijdstip van de dag. Probeer elke dag rond hetzelfde tijdstip te testen, en de 2u van tevoren niet teveel te drinken.
    Ik denk dat je nog even door moet testen, dan wijst het zichzelf uit. Als je merkt dat de test echt donkerder wordt kan je 2 tot 3 keer per dag gaan testen.
    Doe je ook temperaturen of niet? Dan kan je zien wanneer je eisprong geweest is.

3. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Overigens, ik zie dat je verwacht donderdag je eisprong te hebben.
    Je ei springt ongeveer 24-48u na je positieve test (of eigenlijk nadat hij begint op te lopen, dus het begin van de piek). Het zou dus wel kunnen dat als je eisprong een dag eerder is (morgen) je gisteren al de positieve test in handen had. Maar dat is dus heel lastig te zeggen als je geen vergelijkingsmateriaal hebt. In dat geval kan je beter een test van clearblue gebruiken met de smiley. Smiley is dan positieve test.

4. Burns

Burns Bekend lid

28 mei 2015
    925
    0
    16
    #4 Burns, 21 jul 2015
    Laatst bewerkt: 21 jul 2015
    Ik weet inmiddels heel veel van ovulatietesten af....
    Ik heb zelf een zeer onregelmatige cyclus en test dus heel wat dagen om mijn eisprong te vinden.

Maar het kan best dat je testen lichter zijn tussendoor. Het kan liggen aan meerdere factoren. Je kunt het beste tussen 10.00-12.00uur testen en dan het liefst de 2 uur ervoor niet (te veel) drinken. Dit kan van invloed zijn op je test. Je zult zien dat op de verwachtte dag je test wel even donker of donkerder is. Bij mij wisseld het enorm (cyclusdagen/kleur van de teststreep etc)maar ik heb altijd nog mijn eisprong kunnen vinden.
    Wel wil ik je nog meegeven dat je cyclus misschien toch nog niet regelmatig hoeft te zijn gezien je in april pas je spiraal hebt laten verwijderen. Mijn cyclus was de eerste 2 maanden (pil gestopt in januari 2014) 43 dagen en erna is het een zooitje geworden.

Liefs,
    Burns

5. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    oke dank, ik had inderdaad wel op zelfde tijdstip getest. ik dacht altijd dat je ei sprong 14 dagen voor je ongesteld word, dus dat het lichaam altijd 14 dagen daarna ongesteld word maar ik las net ook dat dat helemaal niet hoeft, ben hier nog allemaal redelijk nieuw in :) tempraturen doe ik niet, gezien we net begonnen zijn wilde ik me er nog niet teveel mee bezig houden maar dat mislukt behoorlijk haha :) geduld is niet mijn sterkste kant geloof ik. dank voor de tips

6. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    ik heb vandaag wel echt veel water gedronken dus wellicht dat dat er ook mee te maken heeft, ik blijf doortesten,dank.

7. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik ben de afgelopen 3 rondes 10-11 dagen na mijn eisprong ongesteld geworden, dus die 14 dagen kloppen idd lang niet voor iedereen.
    Veel plezier met klussen!

8. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
  9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Gebaseerd op een cyclus van 30 dagen kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 12 tot en met dag 20 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase (tijd tussen eisprong en ongesteldheid) van 10 tot 18 dagen (deze is dus niet standaard 14 dagen, maar kan per vrouw en zelfs per cyclus verschillen!).

Met een cyclus van 30 dagen kun je dus het beste starten met ovulatietesten vanaf dag 10 en dan net zolang doortesten totdat de test positief is (beide streepjes minstens even donker).

Succes!

10. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    mmm nog steeds niets, morgen zou hij plaats moeten vinden.
    wel wat meer vloeien, dus ik blijf nog maar even doortesten.

ik drink wel echt veel water op een dag, meestal wel 2.5-3 liter zou dit hiermee te maken kunnen hebben?

11. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    want voor mijn gevoel heb ik net dus echt mijn eisprong gevoeld, zul je zien lopen we hem mis :(

Deel Deze Pagina