Mijn meisje is vandaag 6 weken en 2 dagen. Afgelopen maandag op het cb was ze 3705 gram. Vandaag zit ze op 5 voedingen van een fles van 120 met 4 schepjes. Is dit wel voldoende? Vind dat ze al zo snel op 5 voedingen zit. Wil haar niet te kort doen.
Groeit ze verder wel goed en heeft ze voldoende plasluiers? Mijn dochtertje kreeg toen nog 6/7 flessen geloof ik, wel met BV er nog bij. Maar ze dronk ook niet elke keer haar flesjes leeg.
er is een makkelijk rekensommetje.. kilo's van de kleine X 150 : aantal voedingen = CC per voeding 3,7 X 150 : 5 = 111, dus 120 CC per fles!
@Averlach: Moet je voor die rekensom van 150cc per kg gewicht dan uitgaan van het aantal cc met de voeding er bij? Ik dacht van alleen het water maar misschien doe ik het dan verkeerd? @Paniekertje: Mijn zoontje zat met 6 weken ook al op 5 voedingen van 120 cc, overdag laat hij er 4 uur tussen en in de nacht slaapt hij door. Zo lang ze zelf geen behoefte hebben aan meer flesjes lijkt het me gewoon prima hoor!
De richtlijn is 150 cc voeding per kg per 24 uur. Voeding = water + schepjes poeder. 30 cc water + 1 schepje = +/- 33 cc voeding. Dus niet alleen het water maar ook het poeder tel je als totale voeding. Je kan het ook anders zien; Je mag maximaal 30 schepjes poeder per dag geven wat gelijk staat aan 1 liter voeding. 30 (schepjes) x 33 (cc voeding per schepje) = +/- 1 liter. Omdat de richtlijn ook aangeeft minimaal 120cc voeding of maximaal 180cc voeding maakt het meestal niet heel veel uit. Echter als je zoals in ts verhaal zegt 111cc, dus maak 120/4 en dat krijg je totaal 135cc voeding, per dag 135 x 5 = 675 Terwijl als je de max neemt (180 x 3,7 =) 666 kom je dus boven de max uit. Dus mijn conclusie is dan eigenlijk; ondanks de weinig aantal voedingsmomenten geeft ts te veel voeding per keer. Hoewel het wel minimaal is. Dat is puur cijfermatig bekeken en niet naar wat ik ervan denk of vind