ovutest gedaan en getemperatuurd, en dan?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door BeebieBeeb, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    heyy meiden, ik heb nu dus van alles bijgehouden en gemeten! ;) maar wat is nu de conclusie? denken jullie met me mee?

oftewel: ZOEK HET EI! ;)

maandag: temperatuur iets lager dan daarvoor, negatieve ovutest

dinsdag: 's ochtends temperatuur 0,3 omhoog, om 17.00u knalpositieve ovutest

woensdag: 's ochtends temperatuur nog steeds hoog, om 16.00u ovutest echt duidelijk negatief, alleen nog maar een tuurstreepje...

ik heb zondag/maandag en dinsdag ook behoorlijk soort ongikramp gehad in mijn onderbuik...

is mijn ei geweest en wanneer denken jullie?
    ik snap zelf niet echt waarom mijn temperatuur al omhoog is en mijn ovutest nog knalpositief is? of is dit de bedoeling? het lijkt mij dat als mijn temperatuur omhoog is gegaan, dat mijn ei al gesprongen is en mijn ovutest dan niet zo knal had moeten zijn?

en als het niet klopt, zouden jullie dan van de ovutest uit gaan of van de temperatuur? ik ga sowieso nog doortesten/meten/klussen maar ik wil toch weten wat dit zegt...

2. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op basis van je temp zou ik denken dat je ovulatie maandag was. Maar het ligt er ook aan hoe hoog je temp de hele periode daarvoor was. Alleen 1 stijging van de ene dag op de andere zegt niet alles. En temperatuur je altijd om dezelfde tijd? Geen korte nachten/alcohol/koorts/andere uitspattingen gehad? ;) Want die kunnen je temperatuur ook beïnvloeden.
    In principe springt je ei 24-48 uur na een positieve ovulatietest. Dus als je daar vanuit gaat, zou je ei woensdag of donderdag springen. Dus als je temperatuur nu nog veel meer stijgt, kan dat ook denk ik.

Maar goed, het blijft lastig er iets zinnigs over te zeggen zo, met alleen deze gegevens. Heb je ook een kaartje bijgehouden (bijvoorbeeld op fertilityfriend.com)? Dat kijkt wat makkelijker mee.

Als je je temperatuur braaf bijhoudt op hetzelfde tijdstip enzo, zou ik die eerder aanhouden dan de ovutest. Maar eigenlijk weet je het met je temperatuur pas echt zeker achteraf, dus gewoon blijven klussen nog even :)

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    hey jup, thnx voor je reactie

uiteindelijk komt het er dus gewoon op neer, doorklussen en afwachten ;)
    ik temp altijd zelfde tijd en ik weet inderdaad dat er van alles van invloed kan zijn ja.. maar een knaltest heb je toch ook niet zomaar? dan is er wel wat in aantocht toch?
    (stomme wisselende cyclus!!!)

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Temp is velen maler betrouwbaarder dan een ovu-test, want een tempstijging (die minimaal 3 dagen aanhoud) is een vaststaand feit dat je eiprong is geweest en van een positieve ovutest is het nooit zeker of het eitje gaat springen.

ik zou zeggen: maandag je eisprong!

Wel ff wat vraagjes:
    Temp je al je hele cyclus of net de laatste 3-4 dagen?
    Wanneer deed je je eerste ovutest deze cyclus?

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    ja ik temp al heel mijn cyclus, vanochtend was mijn temp nog 0,2 hoger dan hij al was, mijn eerste ovutest was dag 15, de enige positieve ovutest had ik dag 21, dinsdag. ik test nog even door deze week voor de zekerheid.

ik denk zelf ook maandag, en ik zie nu dat FF ook een kruis geeft maandag nadat ik mn temp van vanochtend heb ingevuld!
    dus duimen maarrrrr :)

Deel Deze Pagina