meerdere vragen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Noor83, Jul 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noor83

Noor83 Actief lid

Jun 12, 2008
    186
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 3,5 maand en ik heb een aantal vragen.

Vraag 1 Knoflook
    Ik eet af en toe knoflook. Nu is het me wel opgevallen dat mijn soms zoontje 2 dagen erna krampjes heeft. Kan dit of is twee dagen te lang erna? Ik had trouwens eigenlijk begrepen dat het eten van de moeder geen invloed heeft op de melk. Vandaar dat ik het nu ook weer eet.

Vraag 2 kolven.
    Ik hoef niet te kolven, maar ik wilde graag eens een keer gaan uiteten, Nu lukt kolven niet bepaald, ik heb geen tsr dus ik kolf dan net 10cc. Het is me wel gelukt iets te kolven aan de andere borst als mijn zoontje drinkt. Nu was dit wel ook maar +/- 45 cc. Dit betekent toch niet dat ik maar zo weinig melk heb? Mijn zoontje drinkt zo'n 7 min. en altijd maar 1 borst. Hij plast genoeg en komt 600 gram per maand aan. Kan ik bijvoorbeeld 3 x kolven en dat dan samen in 1 flesje verzamelen? Of is de samenstelling van de melk dan niet goed?

Vraag3 Nachtvoeding
    Mijn zoontje krijgt meestal een nachtvoeding. Ik vind dit dan ook totaal geen probleem, dit hoort er bij vind ik. Hij slaapt naast me in zijn eigen bedje, nu is het zo dat hij niet echt wakker wordt. Ik hoor hem woelen en als ik hem dan eruit haal, wilt hij altijd drinken. Maar het is wel eens voorgekomen dat ik weer in slaap ben gevallen en dan slaapt hij gewoon door. Is het toch verstandig om hem gewoon uit zijn bedje te halen?

Ik hoop dat ik niet te lastig ben met al mijn vragen. Alvast bedankt,

Noor

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

Mar 26, 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Je bent helemaal niet lastig hoor.
    Ik werk je vragen punt voor punt af.

Knoflook:
    2 dagen later is het onwaarschijnlijk dat hij last heeft van de knoflook. Sterker nog, veel kindjes vinden de melk juist lekkerder als de moeder knoflook gegeten heeft. En als je kindje geen allergie/overgevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen heeft dan kun je als moeder i.d.d alles eten. Wel is het zo dat waar wij volwassenen last van kunnen krijgen kindjes ook last van kunnen krijgen.

Kolven
    Kolven moet je lichaam leren. Wat je kolft is gelukkig niet hetgeen wat in je borst zit. Je baby zal altijd meer uit de borst halen. Je kunt waarschijnlijk het beste in de ochtend tussen 2 voedingen in kolven of de 2e borst als je kindje maar 1 borst gedronken heeft.
    Meerder kolfbeurten kun je bij elkaar in het flesje doen.

Nachtvoeding
    Het klinkt helemaal goed wat je doet. Als hij gaat woelen/smakken/geluidjes gaat maken wil hij aan de borst. Gelijk pakken is vaak het handigste anders wordt hij alleen maar meer wakker en duurt het vaak langer voordat hij weer in slaap is. Val je een keer toch in slaap/merk je het niet op en slaapt hij weer verder dan kun je er van uitgaan dat hij het niet zo nodig heeft omdat hij ook weer verder slaapt. Zeker als je naast hem ligt kun je erop vertrouwen dat hij het laat weten als hij wil drinken.
    Prima dus!

Ik hoop dat je begrijpt wat ik geschreven heb.Zo niet, laat gerust weten.
    Groeten Rieneke

Share This Page