kv in schema , hulp gevraagd!

Discussion in 'Flesvoeding' started by koter, Dec 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    hallo dames,

ik weet het allemaal even niet meer hoor... en bij het cons. bureau zeggen ze ook steeds, ja je moet gewoon kijken wat bij jouw kindje het beste werkt.. ja dat snap ik, maar enig advies zou fijn zijn, zo van, nou als je het nu eens op deze tijden gaat proberen...

maar goed ik hoop van jullie als ervaringsdeskundigen wat advies te krijgen!
    Onze zoon krijgt 5 voedingen per dag, ben aan het afbouwen met bv en alleen de eerste voeding s ochtendskrijgt hij de borst, rest allemaal kv.
    Hij krijgt:
    7 uur borst
    930 fruithapje
    11 uur fles
    15 uur fles
    1730 uur groente
    19 uur fles
    2230 fles

Nu zei het cons bureau , pak de groente van 1730 en de fles van19 beiden om 18 , dus eerst groentehap en meteen daarop de fles.
    Hij krijgt fles 180 cc , en 6 schepjes.
    Hij weegt nu 9400 gram, nog geen vijf maanden oud. Hij was al fors, maar nu gaat hij dus net boven de groeicurve uit.
    Dus wel risico op overgewicht vind ik (hoewel het cb het allemaal nog steeds prima vindt)
    Slapen van 2230 tot 7 gaat nu sinds 1.5 week goed, deed hij de afgelopen weken niet nl en werd vaak nog snachts wakker.
    Als ik eerder de fles geef dan 2230 ben ik bang dat hij s nachts weer wakker gaat worden..
    rijstebloem in laatste fles wordt hij juist heel wakker van, is de ervaring.

Op zich werkt dit schema prima maar toch nog paar vragen
    - moet ik zoals cb zegt groente van 1730 en fles van 19 om 18 uur samen gaan geven?
    - moet ik naar 4 flessen is dit beter ipv 5?
    Hij eet nl ook best veel groente en fruit.
    - welke tijden zou ik dan het beste kunnen aanhouden?
    - hoeveel groente en fruit mag hij ongeveer want hij lust het erg graag en teveel is natuurlijk ook niet goed... toch? gezien zijn gewicht?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!!

2. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    oja, tot nu toe gaat hij na de fles van 19 meestal rond 1930/20 slapen, en dan om 2230 moeten we hem wakker maken voor zijn laatste fles, en dan krijgt hij ook meteen zijn pyjama aan.
    Of kan ik dit ook beter om 19 doen?

3. Merel260

Merel260 Actief lid

Oct 15, 2011
    195
    2
    18
    Female
    Zuid-Holland
    Hoi,

Ik vind je schema helemaal niet zo gek!

Mijn schema is:

8.30 uur 210-7
    10.00/10.30 uur fruithapje
    12.00 uur 210-7
    15.30 uur 210-7
    17.30 uur groentehapje
    19.00 uur 210-7 en daarna naar bed

Ik zou persoonlijk niet de groente en fles allebei geven.
    En je zou misschien kunnen kijken wat hij doet als je hem niet wakker maakt voor de laatste fles.
    Ik zou inderdaad voor de fles van 7 zijn pyama aan doen:)
    Qua hoeveelheid groente en fruit, mijn zoontje is nu ook 5 maanden en ik geef hem van elk een half potje.

4. beautevil

beautevil Fanatiek lid

Dec 23, 2011
    2,156
    1
    38
    in het oosten !!
    Volg lekker je gevoel meis. Ik zou hem ook de pyama voor de fles van 19u aantrekken, doen we hier ook, is wel iets fijner ook voor je kindje.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je doet het toch hardstikke goed? Elk schema is anders, mijn zoon is 3 dagen ouder als die van jou en krijgt nog 6 flesjes van 150+5, op verzoek waarvan zeker nog 1 nachtvoeding. Meestal drinkt hij elke 3 a 4 uur. Krijgt nog helemaaal geen bijvoeding omdat hij heel gevoelige darmen heeft en we net aan 't tobben zijn met zn reflux onder controle te krijgen.

Ik zou zelf geen groentehap en fles tegelijk geven. je schema ziet er hardstikke goed uit! Hij mag iig vanaf 6 maanden 2 a 3 stuks fruit ( Vers fruit vult veel beter als een potje, daar zit een groot percentage water in namelijk ) en groenten mag hij zoveel als hij op kan, groenten zit tenslotte vrij weinig calorieen in. Je zoon is flink maar ga nou niet aan overgewicht denken; straks groeit hij ineens in de lengte en blijft zn gewicht wellicht wel even stil. En dan nog; als je ze alleen gezonde dingen aanbied (max 1 liter voeding, fruit en groenten ) dan is hij echt niet te dik hoor!

6. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    ok dankje voor jullie reacties!
    Ik ga sowieso dan geen groente en fles samen doen, en 1e schema aan blijven houden.
    Wanneer bepaal je alleen of hij naar 4 flessen kan?
    De 2230 fles heeft hij m.i. nog wel nodig, want om 7 uur wordt hij toch wakker?

7. Dexie

Dexie Actief lid

Nov 9, 2012
    139
    0
    0
    Ik zou dit allemaal doen om19:00 uur. Dan kun je hem om 22:30 uur een droomvoeding geven, dwz slapend de fles geven en meteen zijn bedje in. Werkt bij ons super.

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female

Waarom heeft hij de fles van 22.30 nodig omdat ie om 7 uur wakker word?

Ik zou lekker zn pyjama om 19.00 aandoen en dan die laatste fles en niet meer wakker maken om 22.30

En niet groente en fles gelijk achter mekaar hoor.. Vind dat wel een beetje vreemd...

9. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    we zijn nu overgestapt naar de laatste fles om 19 uur.
    Gaat prima! Slaapt door tot 630/7 uur.

Maar nu nog mijn vraag:
    Moet ik nu 4 voedingen geven a 180 ml water + 6 schepjes?
    Of de laatste voeding wat meer???

En wanneer is het verstandig te beginnen met dingen als
    - diksap
    - rijstewafel
    - lange vinger
    etc

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat fijn dat hij al doorslaapt! Als hij het goed doet op 180/6 zou ik zelf daarbij blijven, 210.7 zou ik zelf niet voor kiezen.

Wbt diksap; zo lang mogelijk alleen thee en water geven, dan wennen ze ook niet aan zoet drinken en kan je diksap voor een glaasje op de zondag houden zeg maar. Lange vingers wou ik niet dat mn dochter voor de 1,5-2 kreeg. Het zijn gewoon witmeel koekjes met suiker bedekt, dat vind ik echt geen geschikt baby eten. Kreeg ze ergens een koekje, dan wou ik dat ze een volkoren biscuitje kreeg. Rijstwafeltjes kan vanaf 6-8 maanden.

Share This Page