Meiden, Vigo drinkt vanaf dag 1 eigenlijk niet zo heel goed maar de laatste 2 dagen is het wel erg weinig, hij drinkt per flesje maar 50 of 60 cc en hij drinkt 7 flesjes per etmaal. Ik verwacht dat het consultatiebureau morgen contact met ons opneemt voor een eerste gesprek dus kan het ook dan vragen hoor, maar dronken jullie bby's ook zo slecht de eerste 10 dagen? Heb vanavond om 18 uur de 2 speen geprobeerd van Avent maar ook dan drinkt hij maar 60cc. Hij valt na een paar minuten gewoon weer in slaap, hij is te me om zijn fles leeg te drinken.
In je andere topic al het advies gegeven en hier nog een keer; je mag ook je verloskundige bellen voor advies!!
Mijn dochter was prematuur. 3 weken te vroeg geboren. Woog 2400 gram en 44 cm. Wou de eerste week ook heel slecht drinken. wij zijn er toen achter gekomen dat ze de 3 uurtjes tussen de flessen nodig had om te slapen, dus echt in het bedje en niet op de arm. Dan dronk ze wel, als ik der in die tussentijd aan iemand gaf voor vast te houden dan had ze de kracht niet om te drinken. En wij zijn over gegaan op een difrax fles en hebben daar een aparte standen speen bij gekocht. Sinds dien gaat het heel goed. Het licht ook aan het gewizcht van je kind wat die moet drinken. Een kind heeft 150ml per kilo lichaamsgewicht nodig.
Hoe gaat het nu? Hoeveel weegt je zoon? Toen mijn kleine 2 weken oud was en de bv niet goed liep moest ik deels kv gaan bijgeven, ik kreeg toen de som gewicht x 150/ aantal voedingen... dat moet hij binnenkrijgen om te groeien. Bij mij dronk hij slecht door spruw... dit kunnen ze ook met een fles hebben dus let daar eens op.zijn witte plekjes in de mond, daardoor krijgen ze pijn bij het drinken.
Ik vind dat wel meevallen? Caitlyn heeft er ook even een aardige tijd over gedaan voor ze meer ging drinken dat dat... zolang hij goed plast en alert is en qua gewicht niet afvalt, zou ik me er niet al te druk over maken. Sommige kids hebben gewoon even nodig om op te bouwen en doen er dan vaak ook wat langer over om op geboortegewicht te komen, (hier beide meiden pas met 3 weken op geboortegewicht weer).