Mijn dochtertje van 5 maanden hoeft al 3 maanden 's nachts geen voeding meer! Ideaal zou je zeggen, helaas niet dus. Meestal wordt ze rond 04.00 uur wakker en heeft dan werkelijk waar de grootste lol in bed. Ze ligt gewoon te schaterlachen! Op zich wel schattig natuurlijk, maar het duurt ongeveer een uur voordat ze weer gaat slapen. Tenzij ik eerder even een speentje en knuffeldoekje ga geven, dan slaapt ze namelijk gelijk verder. Het is jammer dat ik al wakker wordt zodra ze een scheet laat (bij wijze van spreken), want anders konden we heerlijke lange nachten hebben. Maar oh wat hebben we een lachbekkie! Hebben meer kindjes dit?
Hihi, mijn dochter heeft dit ook heel lang gehad! Ze ging dan op haar manier liggen zingen in bed, heel schattig, maar niet zo goed voor onze nachtrust Dit ging bij haar heel langzaam maar vanzelf over
Leuk he, mijn oudste doet dat soms nu nog. Beter dan een kindje dat angsten heeft of veel huilt snachts denk ik dan maar.
Hier ook een tijdje gehad. Dan wilde ze wel wat drinken, maar vervolgens liet ze los en ging ze naar het plafond liggen lachen. Duurde vaak zo'n 20 min. Dan wilde ze weer verder drinken en ging ze slapen.
Haha inderdaad dat doet mijn meisje ook. Want in het begin dacht ik dat ze gewoon honger had en legde ik haar aan, maar dat is helemaal niet het geval!
Hier ook sinds een week dat ze 's nachts wakker wordt en steeds vroeger nu. Eerst om 4.00 uur en afgelopen nacht al om 1.30 uur. Ze ligt dan te 'kletsen' en wil absoluut niet slapen. Uiteindelijk valt ze in slaap om even later weer wakker te worden en begint het opnieuw. Pff, doodvermoeiend. En 's morgens als de wekker gaat ligt ze nog in diepe slaap.
Ja, onze dochter doet dat ook. Ik wordt ook bij de eerste kik wakker, geef haar een speen, kusje en we slapen allemaal, 5 min later, weer verder. Dan is de nacht, afgezien van die 5 min wakker, nog steeds lekker lang... X
Hihi ik moet stiekem hierom lachen! Al die lieve kleintjes in hun bedje! Mijn meisje doet het ook, heerlijk kletsen.. Meestal valt ze vanzelf weer in slaap gelukkig!
Als ik 's nachts wakker wordt, denk ik weleens "ik lig zo lekker, laat me slapen!!!!", maar dan ga ik naar haar toe en dan heeft ze een enorme grijns met dat tandeloze bekkie en die grote ogen stralen zo hard dat de kamer er bijna door verlicht wordt! En dan ben ik er zo trots op dat ze mijn dochter is! En ga ik zelf met een grijns weer liggen! (maar toch zou ik liever hebben dat ze stilletjes wakker zou zijn )
Geef mijn z.n zonnestraaltje voor de nacht geen tips voorje alleen dat ik nog steeds een dochter heb die bijna 17 maanden is en nog regelmatig s nachts komt dus tja. wat is dat nacht rust. Ik verlang er echt naar dat kan ik je verzekeren.
Mijn dochtertje wil meestal wel een nachtvoeding en soms gaat ze dan ook liggen kletsen. Ze heeft het dan prima naar haar zin zo midden in de nacht. Ze slaapt bij ons op de kamer, maar dan rijden we haar bedje naar haar eigen kamertje en doen beide deuren dicht. Wij gaan dan gewoon slapen en zij uiteindelijk ook. Soms slaapt ze na zo'n nacht uit, inderdaad Het is enig en schattig, maar ik ben ook altijd blij als ze na een voeding gewoon gaat pitten. Dat komt hier ook voor. Als je het op kan lossen met een speen, een kusje en een doekje... gewoon DOEN zou ik zeggen!
Hier ook een enorm vrolijk mannetje van (vandaag) 4 maanden. Gisteren nacht om half 5 hoorde ik hem lachen, echt schaterlachen en krijsen. Hij heeft namelijk ontdekt dat hij kan gillen. Eerst een speentje en knuffel gegeven, maar hij ging vrolijk verder. Toen ik voor de tweede keer ging kijken lag hij volledig omgedraaid in bed hahahaha!! Mijn hart gaat echt sneller kloppen als hij zo ligt te lachen in bed. Puur genieten!
Heerlijk dat ze na een speen en een kusje weer gaat slapen! Ik verlang naar die tijd! Hier is ze afgelopen week 2x wakker geweest van 3.15-05.45. En juist net op de dagen dat ik moest werken en mn wekker om 6 uur stond! Erg vermoeiend dus, speentje wou ze niet, als ik wegging ging ze huilen en bij me in bed ging ze feestje bouwen. Slaapt lastig met een kindje die aan je haren trekt, maar nog lastiger met een kind in haar eigen kamer die heel de boel bij elkaar krijst, dus dan toch maar haren trekken...
in de vietnameese cultuur (budha volges mij?) zeggen ze ook wel dat dat dan bv overleden opa's of oma's of familie leden zijn die dan snachts langskomen bij je kindje en het aan het lachen maken
Hihi, grappig allemaal! Dennis doet het ook, maar (godzijdank) dan om 6.30/7.00 uur 's ochtends. Ik hoor 'm dan wat brabbelen en lachen - en soms gillend van plezier - en blijf nog lekker even liggen, even bijkomen en langzaam wakker worden. Na een minuutje of 20 haal ik 'm dan op voor de voeding en word begroet met de meest geweldige tandenloze lach die er bestaat... heerlijk!
Prachtige gedachte! Ik ben niet zo zweverig aangelegd, maar sommige dingen... Wij hebben ook gehad dat hij 's nacht maar bleef lachen en brabbelen. Als ik dan ging kijken bij hem, probeerde hij om me heen te kijken. Ik stond dan in de weg, in zijn beeld. En maar blijven lachen en brabbelen naar iets achter me. Na een flink aantal nachten was ik het best zat. Ik heb toen hardop gezegd dat ik niet weet wie het zo gezellig heeft met de kleine. Maar dat ik dat 's nachts niet wil hebben. 's Nachts moet hij slapen, want daar moet hij nog van groeien. En het was afgelopen. Nu gebeurt het alleen nog overdag. Na zijn middagslaapje, tijdens het verschonen of gewoon tijdens het spelen. Dan houdt hij op met waar hij mee bezig is en gaat uitbundig lachen naar een lege plek in de kamer. Diep van binnen denk (hoop) ik dat het mijn vader is. Als ik vraag: Waar is opa? Dan zoekt hij naar de foto in de kamer, wijst met zijn vingertje en zet het op een schaterlachen. Mijn vader is niet echt een onderwerp waar we met de kleine al mee bezig zijn, maar hij weet precies wie we bedoelen en de foto krijgt ook altijd een kusje.