Welke speen voor gulzige dame ?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kikimv2, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikimv2

Kikimv2 Lid

17 mrt 2015
    45
    0
    0
    Mijn dochtertje is 6 weken jong...en vanaf het begin een gulzige drinker. Wij zijn begonnen met de Difraxfles met speen S, ze had de flessen binnen een mum van tijd leeg met als resultaat verslikken, hik, spugen en pijn in haar buikje. Wij zijn toen overgestapt naar de Dr. Brown dat ging al veel beter maar dat gaat eigenlijk weer te langzaam ( denk ik )...ze laat haar flesjes staan. Ze krijgt nu 120cc met 4 schepjes voeding maar drinkt daar maar 100cc van op. Ze krijgt 6 flessen per 24 uur...is dat niet erg weinig voor een baby van 6 weken? Ze weegt nu rond de 4 kilo.
    Op die 100cc doet ze het trouwens wel goed...ze komt om de 3uur en soms om de 4 uur.

Wat denken jullie...toch maar bij de Dr. Brown fles blijven of toch maar een andere fles in huis halen?

Alvast bedankt!

Liefs, Kiki

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Richtlijn is 150cc per kg lichaamsgewicht dus 4kg x150 is 600 in 6 flessen is dat dus 100 per fles dus ze doet het volgens mij fantastisch.

3. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Klopt!
    Hoe lang doet ze erover, waardoor je denkt dat het te langzaam is?

4. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ze krijgt inderdaad genoeg binnen als je kijkt naar de richtlijn.

Welke speen heb je nu op de dr brown fles zitten? Hier hebben we best lang met de nummer 1 speen gedaan (wel tot 3 maanden) en ze doen zo'n 15a20 min. over de fles. Je zou een grotere speen kunnen proberen, kom je er vanzelf achter of dat te snel gaat. En als je denkt dat het te snel gaat, kun je ook tussendoor een paar keer een pauze inlassen en even laten boeren.
    Ben ook wel benieuwd hoe lang ze nu over de fles doet?

Deel Deze Pagina