1 dag na nod positieve test, nu na 5 dagen negatieve test?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by lente86, Sep 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lente86

lente86 Lid

Sep 28, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Even mijn onzekerheid...
    Afgelopen maandag heb ik een clearblue digital zwangerschapstest gedaan en die gaf aan '1-2 weken zwanger' (dus een week of 4)!
    Nu deed ik vanmorgen nog een keer een test, maar die gaf 'niet zwanger' aan :(...
    Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
    Ik weet dat HCG erg kan schommelen, maar zoveel? En stel dat het fout gegaan is (wat ik niet hoop), is het HCG dan zo snel verdwenen? Want ongesteld ben ik (gelukkig) ook nog steeds niet...
    Zo maar even naar de drogist voor een nieuwe test?

Groetjes

2. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

Sep 19, 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ergens gelezen dat die tests van clear blue 50 nodig hebben van je zwangerschapshormoon om zwanger aan te geven, zou dus daardoor kunnen komen! Je kunt ook de assistente van de huisarts bellen en vragen of ze bloed willen prikken zodat je gerustgesteld bent!

3. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Vreemd meis, heb je een foto van je eerste test?
    Ik weet zo niet hoeveel hcg de cler bleu aan geeft, de kruitvat test 20 a 25 geloof ik.

4. lente86

lente86 Lid

Sep 28, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet ook niet precies hoeveel de CB meet, zal eens op het doosje kijken zo.
    Ja heb gelukkig een foto gemaakt van de eerste test (want in de bijsluiter stond dat het schermpje na 24 uur uitvalt, en dat gebeurde idd ook). Voel me er maar onzeker onder pfff...
    De drogist gaat hier over een kwartiertje open dus denk dat ik gauw nog even een test ga halen.
    Moet wel zeggen dat ik niet een grote 'ochtendplas' had vanmorgen zoals anders (haha sorry voor de info). Meestal moet ik 's ochtends erg nodig, maar nu dus niet (vannacht ook veel gezweet denk ik, het was warm). Maar of dat er mee te maken heeft?
    Maandag heb ik de test gedaan met m'n 2e plas die ochtend (rond 10u) en toen gaf ie wel zwanger aan.
    En anders maar even de huisarts bellen vandaag of maandag.

5. lente86

lente86 Lid

Sep 28, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen bloed laten prikken, dus volgende week weet ik meer...

6. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

Sep 19, 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed! Ik duim voor je mee!

7. Lotte1

Lotte1 Actief lid

Sep 12, 2008
    346
    0
    0
    Wat spannend.
    Wanneer krijg je de uitslag?
    En heb je nog een test gedaan?
    Sterkte met wachten.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou als ik jou was gewoon nog een test doen, een kruidvat 2 voor 5.00 euro is heel gevoelig en ik lees er positieve verhalen over.
    Desnoods pas zondagochtend, maar dan wel met ochtendurine.
    Heb je verder nu ergens last van?
    Voel je 'iets'?

9. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Spannend meis laat je even weten hoe en wat?
    Lukt het je ook de foto aan ons te laten zien?
    Kunnen we even mee oordelen.

10. lente86

lente86 Lid

Sep 28, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties :)!
    Ik ben bij de HA vergeten te vragen wanneer ik de uitslag kan verwachten, maar in het ZH met bloedprikken zei ze dat ik het dinsdag eens kon proberen dus dat ga ik dan maar doen ;).
    Heb idd ook zo'n kruidvat test gedaan, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Binnen de aangegeven 5 minuten geen streepje, maar toen ik een uurtje later nog eens keek was er een heel licht streepje, maar ben er maar van uit gegaan dat het een indrooglijntje was...
    Voel wel vanalles, heb zere borsten, ben moe en er gebeurt vanalles onder in m'n buik (soms niks, soms zeurend gevoel, af en te een steekje) maar wat het is...? Maargoed, ongesteld ofzo ben ik gelukkig ook nog niet dus probeer goede hoop te houden ;). Al is het wel lastig moet ik zeggen... gister even lekker een potje zitten janken bij m'n vriend haha.
    Ik zal zo eens kijken hoe ik foto's moet uploaden (iemand een tip ;) ?)

11. lente86

lente86 Lid

Sep 28, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
  12. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lente @ Dat is een mooie dan zou je zeggen dat het raak is!
    Na deze te zien is het vreemd dat de andere vaag of geen streep laat zien, testen na 10 min niet meer lezen hoor meis die gelden niet . Neem aan dat je dat wel weet.
    Ben heel benieuwt wat er uit je bloed komt, laat je het weten?

13. tulip

tulip Niet meer actief

hmm heel vreemd zeg. Je zou toch zeggen dat die digitale tests betrouwbaar zijn, maar de 2e was ook digitaal dus??
    Het enige dat ik kan bedenken is dat het zo vroeg in de zwangerschap wel heel nauw komt, dus dat de vroege ochtendurine het beste is. Maar ja per dag zou het dan toch ook moeten verdubbelen??

Ben heel benieuwd wat er bij de dokter uitkomt.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat apart zeg. je hebt ook geen bleod verloren? Ik hoop dat je goed nieuws krijgt. kan dit ook niet verklaren. laat je de uitslag weten?

15. lente86

lente86 Lid

Sep 28, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx voor jullie reacties!
    Ja maandag was ik ook helemaal blij met die test, de hele week eigenlijk haha. Tot gisterochtend...
    Snap er erg weinig van. De tweede test was idd ook digitaal, en ook een kruidvat testje gedaan.
    Nee heb geen bloed verloren, geen druppel...
    Normaal heb ik een cyclus van 28 dagen, soms een uitschieter naar 30, maar meer ook niet. Voel meestal ook wel m'n eisprong (denk ik) en als ik daarmee terug reken zou dit weer een cyclus van 28 moeten zijn. Maar ben vandaag 6 dagen overtijd (uitgaande van 28) en dus niet ongesteld, en na 1 positieve test ook alleen maar negatieve testen.
    Ik laat 't jullie weten als ik de uitslag heb van het bloedonderzoek!

16. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    mhh misschien is het toch misgegaan. sorry..
    Mijn ervaring..
    1 test positief... daarna negatief. geen bloed..
    Bij de echo (ik had 8 weken moeten zijn) was er een zwangerschap van 5 weken te zien.(ma)
    Volgens de gyn is de hcg piek net hoog genoeg geweest voor de positieve test en daarna weer gedaald

17. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

Apr 1, 2010
    2,044
    0
    0
    ja meid, ik vrees dat nanette gelijk heeft...ik had op mijn nod ook een mooie test...en ik voelde mezelf ineens niet zwanger meer, en jahwel 1 week later ging het alsnog mis..:(

18. Donja

Donja Actief lid

Jun 23, 2009
    217
    0
    0
    adm medewerkster
    In een huis
    Ik had ook zo'n test afgelopen maandagmorgen, met verschillende kruitvat testen, allemaal positief.

Gisterenmorgen weer een digitale gedaan "niet zwanger" gaf hij aan :(

Vanmorgen mijn miskraam gehad.

Hoop voor jouw dat het wel raak is.

19. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

Apr 1, 2010
    2,044
    0
    0
    Donja, sterkte meid

20. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dames dat is voor lente natuurlijk niet opbeurend.
    Lente als ik jou was zou ik gewoon morgenvroeg of maandagmorgen even opnieuw een digitale test doen, en hou wel moed.
    Helemaal als je geen buikpijn hebt, zit het vast wel goed meid!
    Ik duim voor je!

Share This Page