Op en af!? Wordt iemand hier wijs uit?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Marlee16, 7 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Ik dacht op dag een 8 positieve test te hebben, hij werd ook weer lichter dus ik denk oké het zit er bijna op( met testen dan) ik heb maar een korte cyclus ( 21 dagen laatste keer) dus ik verwachtte mijn piek ook wel rond die tijd. Maar nu kreeg ik dus weer een stijging na dat ie lichter werd na die 8ste dag.Wat betekent dit? Hij zak nu weer. Maar ben nu in de war over wanneer ik dan nu mijn eisprong heb gehad??? Kan dit zo omhoog en omlaag gaan steeds? Heb ik nu op dag 8 of op dag12 de piek gehad? Het is de eerste keer dat ik echt zo doortest om inzicht te krijgen in mijn ( korte) cyclus. Maar ik vind het alleen maar onduidelijker worden!😅
    Graag ovulatietest experts 😁

Bijgevoegde bestanden:

2. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Een piek hoeft geen ovulatie te betekenen.

Je kan dus meerdere keren per maand je piek waarnemen, waarbij je ei bij de laatste piek daadwerkelijk springt. Je ei heeft dan bijvoorbeeld wat meer moeite met springen en waagt dan nog een poging.

Soms komt het ook voor dat je helemaal geen eisprong hebt in een maand, maar wel een stijging dus van de lh piek.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zie er nog helemaal geen positieve test tussen zitten.
    Dus doortesten dus ;)

Je zegt dat je cyclus de laatste keer maar 21 was. Maar hoe lang was hij alle maanden daarvoor dan?

4. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ik zie ook geen piek inderdaad..

5. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Ik heb voor mijn miskramen een best regelmatige cyclus van 25 dagen gehad...altijd wel kort maar na de laatste miskraam in november gaat er steeds een dagje af😣 Vandaar ook dat ik aan het testen geslagen ben omdat ik super bang ben dat mijn cyclus te kort is geworden om zwanger te worden 😓 Ik ben al wat ouder dus ik heb niet zo veel tijd meer ook dus de paniek sloeg een beetje toe bij 21 dagen laatste keer.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Hmmm ja ik snap het, wat vervelend is dat zeg.
    Ik hoop dat je ei nog moet komen en je cyclus weer wat langer wordt!
    Ik zou dus zeker nog even doortesten.

Toen hij wat donkerder werd, heb je toen 2x per dag getest of nog steeds 1x? Het kan zijn dat je een hele korte lh piek hebt (die je dan mist met 1x testen) of dat de action testen niet bij jou werken.

Succes en hopelijk knalt hij snel.

7. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Ik had ook zoiets vandaag. Vanochtend een vrij donkere actiontest ( nog wel negatief ) dus ik dacht dat die zou oplopen. De afgelopen dagen echt een minuscuul streepje geplast, bijna niet zichtbaar. Dus heb meerdere keren vandaag getest omdat ik verwachtte dat hij op zou lopen, maar hij loopt alleen maar af :( :( Zou het kunnen dat ik afgelopen nacht mijn piek heb gehad?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Dat zou kunnen maar dat ga je dan over uiterlijk 3 dagen terug zien in je tempkaart ;)

9. rianne2985

Idd, we zullen zien! 😀

10. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28

Ik heb eigenlijk elke dag maar 1 keer getest....rond dezelfde tijd vroeg op de avond...wieweet dat de piek dan s nachts is geweest. Maar dan zou ik nog steeds 2 keer een piek hebben gehad...achter elkaar...🤔 8 en 12 waren ze echt dezelfde kleur als de controle streep.
    Ik doe geen action testen meer de volgende ronde iig. Ik vind het ook irritant dat de test streepjes zo dun blijven.

11. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Ga je nog doortesten? Ik ben benieuwd of ze dan bij jou ook weer op gaan lopen🤔

12. rianne2985

Ja ik test nog even door, ik heb nog 7 of 8 testen liggen. M'n temperatuur is nog niet omhoog gegaan, maar dat kan ook pas morgen gebeuren ;) ik ben benieuwd...

13. rianne2985

Dit was mijn test van zojuist, nu wel positief. Ze knallen nooit zo bij bij, de testen van action. Ik had ook nog ovulatietesten van een ander merk over van een andere ronde ( ik vond die niet zo fijn omdat ze te gevoelig waren voor mij ) en die was wel knalpositief. Mn eitje moest dus nog even doorgroeien ;) hieronder de foto's:

14. rianne2985

Dit is de reeks vanaf 6-3

15. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Jaaa duidelijk!!! Ik heb nog niet zulke dikke lijnen gehad!
    Wel apart dat lh zo op en af gaat in een cyclus 🤔

16. rianne2985

Ja idd vervelend he?! Ik hoop dat jij ook snel een knaller hebt. Kan zomaar ineens komen zoals je ziet! Ik had er gisterenmiddag nog 1 om 3 uur gedaan en die was nog wat duidelijker. Ik doe er straks ook weer 1 om te kijken of ze weer aflopen. Soms heb ik 2 dagen een positieve test.

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Die van gisteren is idd positief.
    Dat betekent vandaag of morgen je ei en dus pas overmorgen/over 3 dagen je verhoging (als het ei ook daadwerkelijk gaat springen na deze piek ;))

18. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Marleen, ga je nog door testen?

19. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Ja ik ga nog wel doortesten maar ik verwacht echt geen eisprong meer...:( Ik moet over 8 dagen al ongesteld worden.

20. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Mijn action ovu-testen worden ook niet duidelijker als bij jou op dag 11
    Maar ik neem wel altijd dmv temperaturen mijn eisprong waar een dag daarna

Volgens mij zijn die dingen niet zo gevoelig (maar daar is de prijs dan ook naar)

Deel Deze Pagina