Ovutesten en pcos

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Stephany1987, 9 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Hi,

Ik test nu deze cyclus voor het eerst volledig met ovulatietesten van de action maar kan er helemaal niks van maken. Ik vermoed zelf dat mijn ovulatie rond 5/6 november was maar heb hier echt geen verstand van. Dit is ronde 3 sinds het stoppen met de pil en begrijp dat ik nog moet ontpillen maar toch. Zit nu op dag 33 van mijn cyclus.
    Ik weet wel dat ovutesten en pcos geen geweldige combi is, maar moet toch ergens mee beginnen.
    Zouden jullie mee kunnen kijken?

20201109_122658.jpg 20201109_122554.jpg 20201109_122516.jpg

2. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Ik ben vergeten om aan te geven dat ik vanaf dag 5 van mijn cyclus ben begonnen met testen. Deze testen zijn van de afgelopen 12 dagen.

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    Deze testen zijn allemaal negatief. Maar idd met pcos lastig. Mss kun je gaan tempen? Weet alleen niet of dat kan met pcos. @RoGiJuLi weet dit wsch wel.

4. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Dus toch... Was er al bang voor.. Heb bij mijn vorige cyclus wel een knaller gehad toen ik toevallig een test deed maar was toen al te laat. Had ik hem moeten bewaren voor vergelijking?

5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    Als deze testen positief zijn zie je dat wel. Kunnen behoorlijk donker worden.

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Deze testen zijn idd negatief. Zelf altijd met zwanger en kids getest en ondanks pcos altijd mn eisprong kunnen vinden met die testen.

7. Luddewutje

Luddewutje Actief lid

19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    PCOS is een hormoonstoornis waarbij hormonen uit balans zijn. Dit kunnen verschillende hormonen zijn. Bij ongeveer 50% van de vrouwen doet het LH hormoon niet wat het moet doen. Voor deze vrouwen werken ovulatietests niet. Maar de andere 50% van de vrouwen met PCOS kunnen wel ovulatietesten gebruiken. Als je cyclus heel onregelmatig is, kan het best even duren voordat je een LH piek (en daaropvolgende eisprong) vind.

Of het voor jou werkt is de vraag. De enige manier om daar achter te komen is de testen minimaal 1 hele cyclus te gebruiken (dus totdat je ongesteld wordt of totdat je jouw piek vind). Dat was in ieder geval het advies dat ik van mijn huisarts kreeg.

8. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf ook pcos
    Ook deze cyclus bezig met ovulatietesten maar bij mij werkt het ook niet zit al op dag 31
    Gebruik ze tot ze op zijn

9. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Ik wil inderdaad ook overstappen op andere ovulatietesten maar heb zeker nog 7 dozen van de action staan:( dus die maak ik eerst op. Ik ben wel op zoek naar andere ovulatietesten en kwam toen het Mira systeem tegen. Wel erg prijzig maar met pcos misschien toch wel een goede optie.

Link mira systeem
    https://www.miracare.com/

10. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Welke testen gebruik jij cdokter? Het is zo frustrerend om zo lang door te testen zeker als je cyclus zo lang duurt. Zit nu op dag 34. Ik weet niet of dit vol ga houden als mijn cyclussen zo lang gaan duren.

11. Luddewutje

Luddewutje Actief lid

19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Ik zou eerst even met je huisarts overleggen voordat je zo'n duur systeem aanschaft. Als er bij jou geen LH piek is op je huidige tests, zal dit systeem ook geen piek vinden. Tenslotte testen ze hetzelfde hormoon (LH) via dezelfde methode (urine). Het enige voordeel aan dit systeem is dat hij je helpt bij het aflezen van de testen, waardoor je zelf wat minder hoeft te turen.

maar het kan natuurlijk nog steeds dat je eisprong laat is deze maand en dat je nog een LH piek gaat vinden met je huidige tests. Dan maakt dat mirasysteem het aflezen wellicht wel makkelijker.

12. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Ja je hebt ook wel gelijk. Ik weet dat ik een LH-piek heb gehad vorige maand. Ik had toen een knaller toen ik toevallig een test probeerde. Zit er aan te denken om misschien ook te gaan tempen maar weet niet hoe betrouwbaar dat is. Vooral omdat ik s'ochtend vaak rond een uur of 6 eruit moet om te plassen. Wil er in ieder geval niet meer zo obsessief mee bezig zijn als bij mijn vorige zwangerschap..

Luddewutje vindt dit leuk.
  13. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    Als je dan elke ochtend test vòòr je eruit gaat in te plassen en dan elke nacht +/- evenveel uren slaap hebt gehad dan kan het.

14. DubbelC

DubbelC Nieuw lid

10 nov 2020
    2
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb zelf ook Pcos en gebruik zelf altijd de ovulatie testen van clear bleu. Vind ze erg duidelijk. Smiley positief, rondje negatief. Die streepjes zijn altijd zo lastig.
    Ik had een echo gehad waar een eitje van 20mm te zien was en een dag later had ik een smiley.

15. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    OK dat is geen slecht idee. En zeker het proberen waard. Dank je

Mim89 vindt dit leuk.
  16. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014