Hoi allemaal, Even m'n ei kwijt (ha.ha) en hopelijk resulteert dat in wat advies/tips/goede moed. Ons zoontje is nu 2 jaar en 8 maanden en we zijn sinds mei bezig voor een 2e. Dus nu 4 maanden. Op zich nog niet zo lang, helemaal niet omdat ik pcos heb (kwamen we achter na de geboorte van onze zoon) en dat echt is gaan spelen op het moment dat ik met ALLE anti conceptie stopte. Zo'n 1 jaar en 8 maanden geleden. Onregelmatige en vaak geen menstruatie, helemaal niet in de zomer. Omdat we dus geen idee hebben wanneer ik ovuleer hebben we besloten om er maar gewoon voor te gaan en te zien waar het spreekwoordelijke schip strandt. Toch heb ik afgelopen maand ovulatie testen besteld omdat ik de onzekerheid erg lastig vind. Om het mijn vriend een beetje uit te leggen hoe dat werkt heb ik vorige week vrijdag een ovulatie test gedaan en daar kwam een licht streepje op. Wel duidelijk maar wel lichter dan de test streep. Ik maakte daar dus op uit dat ik of net heb geovuleerd of er kwam een ovulatie aan. Dit klopt toch? En uiteraard zijn wij gewoon vrolijk door gegaan met klussen Nu ben ik de afgelopen dagen erg veel misselijk, snel geïrriteerd, erg moe, gevoelige pijnlijke borsten en ben ik 's nachts al een aantal keer wakker geworden door maagzuur (had tijdens de 1e zwangerschap erg veel last van maagzuur). Nu wil ik mezelf niet blij maken met een dooie mus dus heb ik en een zwangerschapstest en een ovulatietest gedaan (don't ask why...). Zwangerschapstest natuurlijk negatief want dit zal al te vroeg zijn (denk dat ik rond de 17e weer menstrueer als ik mn cyclus aanhoud) en op de ovulatietest ook geen lijn. Heb ik dan een vruchtbare periode gehad en hebben wij per ongeluk goed geklust??? Wie heeft hier ervaring mee en wie denkt wat? Ik weet dat ik geduldoet opbrengen maar we hopen zo ontzettend dat het raak is!!! Alvast dankjewel voor je reactie! X
Je ovulatietest is pas positief als de testlijn net zo donker is als de controlelijn! En dat weet je pas als je een aantal dagen ovulatietesten achter elkaar doet! Het kan natuurlijk zijn dat je toevallig op de juiste dag gemeenschap heb gehad!
Dat kan.. Maar als ik test (niet zo vaak ovutesten meer) dan fluctureert het lijntje wel eens. Dus bij mij zou een licht streepje niet vertellen dat ik net ovuleer of ovuleren ga
Hopelijk hebben jullie net op het goede moment 'raak' geschoten. Maar een licht streepje is inderdaad negatief. Ik heb mijn hele cyclus lichte streepjes. Pas als mijn lh-piek er is, knalt ie van het scherm. Misschien een idee om te gaan temperaturen?
Ik test altijd lichte streepjes.. Je moet wel echt geluk hebben om toevallig meteen het goede moment te pakken te hebben gehad ( rare zin trouwens).. Symptomen zeggen niets en kunnen van progresteron komen. Dit maak je aan na je eisprong.
Een licht streepje hoeft niet te zeggen dat je ei eraan komt of net geweest is. Ik begon afgelopen maandag met testen en had meteen een dikke knaller terwijl ik mn ei nog helemaal niet verwacht. Die vond nog een test gedaan en die knalde ook nog. Dinsdag weer test gedaan en die was bijna wit. Dus van een op andere dag van knal naar bijna niks. Het hoeft dus niet af te lopen. Er zijn hier ook dames die testen paar dagen bijna wit en dan ineens 1 test heel dik donkere streep en diezelfde dag in de avond weer wit. Wat je kan doen is erbij temperaturen. Ik doe dat nu ook voor de 2e ronde, kan er dan niet zoveel nog over zeggen hoe dat bij mij precies zit rond m'n ei. Maar als je ei geweest is gaat je temperatuur omhoog. Je bent dan wel te laat met klussen maar dan dan weet je wel wanneer je ei geweest is. Het kan je op weg helpen voor een eventuele volgende ronde.
Elke vrouw heeft de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. LH kan tevens schommelen. Een streepje lichter dan de teststreep zegt dus helemaal niks. Helaas. Je kunt daar niet uit afleiden of je eisprong al geweest is of niet. Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Pas dan heb je je LH-PIEK te pakken en vindt binnen 48 uur je eisprong plaats. Een ovulatietest geeft dus niet de eisprong zelf weer, maar dus die piek.
Kijk, dat maakt een hoop duidelijk voor me. Bedankt voor de reacties! Aangezien de 1e niet echt gepland was en ons overviel heb ik geen idee hoe alles werkt en gaat. Ik heb ook geen donder aan m'n huisarts qua uitleg want die doet alsof alles toch ontzettend duidelijk moet zijn en we het eerst maar ns minimaal een jaar aan moeten kijken. Zou ik volgend jaar dan nog niet zwanger zijn dan zou ik misschien een doorverwijzing naar de gynaecoloog krijgen. Dank voor de tip met het temperaturen, ik hoop dat ik het een beetje in kaart kan brengen door m'n opvliegers heen. Kan rustig 3x per dag op 39gr zitten. Ik zal er wel teveel op hopen en dan dus elk klein dingetje als bevestiging zien weer even met beide voetjes op de aarde komen dus!