Ik heb een vraag. Na een miskraam wil ik graag weer zwanger worden. Na de curretage werd ik netjes na 28 dagen weer ongesteld. Momenteel zit ik in mijn volgende cyclus. Rond dag 20 moest ik voor controle bij de gynaecoloog. Zij zag twee mooie follikels en dacht dat ik mijn eisprong elk moment kon krijgen of misschien al gehad. Ik zei dat ik hem nog niet had gehad aangezien mijn clearblue ovulatie testen tot nu toe negatief waren. Nu zit ik op dag 26, maar heb nog steeds geen positieve test gehad. Ik realiseerde me ineens wel dat ik op dag 17 was vergeten te testen. Zou het kunnen dat ik toen mijn positieve test had moeten hebben? En dat je dus je ovulatie kunt missen als je 1 dag niet test? Of zou ik ondanks de mooie follikels toch geen eisprong hebben gehad omdat alles na de miskraam nog wat is ontregeld? Ik hoor graag jullie mening/ervaringen!!
Hier zie je geen follikel meer zitten na een eisprong, maar enkel een geknapt blaasje, daarbij zie je verdikt baarmoedersijmvlies wat duidt ip een ovulatie. Hij bestaat dan niet meer uit 3 lagen, maar uit 1 geheel. Dit is wat ik na 3 jaar MMM weet. Hebben ze je bloed niet geprikt op evt progesteron of lh? Zo hadden ze zeker kunnen weten of er een eisprong was of 1 op komst. Anyway, het ligt er dus aan wat het beeld was op de echo. Of een eisprong gehad of een naderende eisprong is een heel verschil en dit zie je ook op een echo. Maar mocht je hem gehad hebben, dan wellicht die dag dat je dus niet getest hebt?
Als er twee mooie follikels zichtbaar waren op die echo, was je eisprong toen in elk geval nog niet geweest. Want dan waren ze niet meer zichtbaar geweest. Heeft je gynaecoloog je follikels niet opgemeten dan? Want ze springen pas zo rond de 23 mm. Soms worden ze zelfs nog groter! Het kan dus heel goed zijn dat je eisprong een dezer dagen nog plaats zal vinden. Doortesten dus. Na een miskraam/curretage kan je cyclus ontregeld raken. Ookal was je miskraam 2 cycli geleden. Het kan dus goed zijn dat je cyclus deze keer wat langer is helaas .