Welke ovutesten?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by talithatje, Jun 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Wij gaan/willen deze maand beginnen met ovutesten. Maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan.
    Welke testen vinden jullie het beste en prettigst?
    En wanneer kan je het beste beginnen met testen, hoeveel dagen na eerste dag ongi?

2. mama09

mama09 Fanatiek lid

Jul 21, 2009
    1,225
    1
    36
    NULL
    NULL
  3. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Het nadeel is dat ik niet weet hoe mijn cyclus is. Vandaar dat ik nu testen wil gaan gebruiken.
    Voor mijn MA werd mijn cyclus steeds korter, heb een onderzoek in het ziekenhuis gehad voor een cyclusbepaling. Die maand werd ik ook zwanger.
    Precies 5 weken na mijn MA werd ik voor het eerst ongi, nu voor de 2de keer ongi geworden, maar als ik uit ga van een cyclus van 28 dagen ben ik nu 6 dagen te vroeg ongi.
    Ik lette eerst op cervix maar dat werkt niet echt. Dus wil testen gaan proberen....

4. TJ82

TJ82 Bekend lid

Nov 27, 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Ik gebruik ook de dipsticks van Zwanger & Kids. Vind ze erg fijn. Bij mijn zoon heb ik ze ook gebruikt en was toen meteen zwanger. Hopelijk bij jou ook! Succes!

5. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Ik gebruikte eerst de goedkope testen en zodra die donkerder werden stapte ik over op clearBlue met smiley. Dat geeft veel rust en je hoeft niet te gissen of de streep dik genoeg is. Je kan de clearBlue via internet veel goedkoper bestellen dan bij de drogist!

Succes!!!

6. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Dank jullie wel!
    Weet iemand toevallig wanneer je ongeveer moet beginnen met testen als je niet weet hoe je cyclus precies loopt??

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    als je niet weet wat je cyclus is kan je beter op dag 10 ongeveer beginnen,

Zeker na je miskraam dat je cyclus korter als 28 is

Zoals al werd aangegeven de ovutestten van Z&K (niet de gevoelige) heb je voldoende voor 1 maand, en bij twijfel kan je een cb smiley eventueel gebruiken.

De test zelf geeft over het algemeen wel een duidelijke knaller aan dus zou een CB smiley nog even achter wegen laten en eerst kijken hoe je de testten zelf vind.

En als tip plak ze ergens in met de datums en tijd erbij zodat je kan zien of je testten oplopen en als je merkt dat ze donkerder worden voor zekerheid 2x pd testten smorgens & savonds zodat je je piek niet mist

De ovutestten mag je niet met ochtendurine gebruiken!

Succes hoop dat je je ei ermee vind en dat je regelmaat krijgt in je cyclus

8. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Dank je wel!
    Ik zal ze gaan bestellen, en kijken of ik er wijs uit ga worden haha.
    Dank je wel voor de tip van de ochtendurine.
    Ik hoop dat het gaat helpen :p

Share This Page