Mijn zoontje gaat deze week voor het eerst naar het KVD (2 dagen). Helaas bakeren ze daar niet in om veiligheidsredenen (ook geen bakerzakken e.d.) Vorige week had hij een wenochtend en heeft nauwelijks geslapen vanwege zijn maaiende armpjes en omdat hij dan niet diep slaapt ook vanwege de geluiden. De middag was een ramp, compleet overstuur kind dat heel wat in te halen had. Ik zie er nu heel erg tegenop. Heeft iemad misschien een tip? Groetjes Daantje
Bij ons kdv moet je er voor tekenen dat jij als ouder wil dat je kind ingebakerd wordt (net zoals slapen met een knuffeltje) en dat er dus van het protocol wordt afgeweken op jouw verzoek. Misschien kan het kdv iets opstellen wat je ondertekend?
Ohw lijkt me dat balen zeg. Hier dee onze kdv het wel, als we goed lieten zien hoe het moest. Is immers ook in belang van je kindje, misschien een goed overleg aanvragen en een contractje opstellen?
He bah.. kan me er wel wat bij voorstellen dat dat zwaar vervelend is, als je kindje daar nou eenmaal aan gewend is.. Mijn meissie sliep altijd in een bakerzakje. Daar is ze nu wel vanaf, maar soms slaapt ze nog wel onrustig. Bij mijn kdv kwamen ze zelf op het idee om haar in een gewoon slaapzakje, zonder mouwen, dan heel strak in te stoppen, met de armpjes onder de deken. En dan niet instoppen onder een dekentje, maar alleen in een dekbedhoes, van boven dubbelgevouwen, en dan met de armpjes eronder tot aande kin ingestopt.. omdat het overtrekje aan de bovenkant ongeveer 30cm dubbel is geslapen en ze is dan strak ingestopt, kan ze echt niks meer met de arpjes. Misschien een tip? Dat werkte daar op het kdv zo perfect dat mijn meissie nou thuis ook zo slaapt. Kan me niet voorstellen dat jouw kdv ze in ieder geval niet op zo'n manier wilt instoppen.. gewoon overleggen dus! Waarschijnlijk hebben ze daar wel ervaring met onrustige kindjes en misschien anders ook wel goede tips voor jullie?
Bij ons op het kdv wilden ze het wel, maar vonden we het zelf uiteindelijk toch geen prettig idee. Je weet nooit of ze je kindje misschien toch niet goed inbakeren enzo. Ze hebben haar op ons kdv vanaf het begin (10 weken was ze) gewoon onder een strak lakentje ingestopt en dat ging vrij goed. De ene keer beter dan de andere. Thuis hebben we haar ingebakerd tot een maand of 4. Dus het kan wel goed gaan hoor!
Ik zou idd vragen of ze het zo willen doen. Als ze een lakentje dwars spannen dan kan je de kindjes best lekker instoppen. Eventueel een slaapzakje met lange mouwen, dat is wat stroever.
Hebben ze op het kdv een hangmatje? Mijn zoontje toen hij nog ingebakerd lag sliep hij daar veel in, ideaal. Ze doen het nu soms nog als hij zijn slaap niet kan vatten.