Hoi! Mijn meisje van ruim 3 maanden is voor het eerst vorige week 2 hele dagen naar de creche geweest!(hiervoor was het alleen maar een paar uurtjes wennen) Nu heb ik werkelijk het hele weekend geen kind aan dr gehad!Ik geloof dat ze zaterdag over de hele dag in totaal maar 2 uur wakker is geweest...(op de voedingstijden) Ook zondag heeft ze mega veel geslapen..En ook is ze sinds vrijdag weer snotverkouden! Meer mensen die dit hebben met hun kleintje?
dit is heel normaal voor die kleintjes weet ik uit ervaring (heb op kdv gewerkt) ze hebben ineens zoveel nieuwe indrukken, regels en regelmaat dat het gewoon heel veel energie kost. verkouden dat zou ze heel vaak zijn omdat er veel contact is met andere kindjes en hierdoor ook met veel ziektekiemen maar dat is uiteindelijk alleen maar goed voor de imuumsysteem. over een tijdje als ze het nieuwe ritme te pakken heeft dan heb je er meer kind aan maar dat kan verschilllen per kind wanneer ze er aan gewent zijn. de een doet er 1 week over en de ander 5 a 6 maanden voor ze zich aangeast hebben aan hun nieuwe dagindeling en dat verkouden zijn dat zou ook wel bijna aan een stuk zijn
Dat had Noortje in het begin ook. Alles is nieuw en ze doen zo veel indrukken op. Ze was ook helemaal op als ik haar ophaalde. Maar na een paar weekjes was dat helemaal over hoor..
Justin zit op t kdv al vanaf zijn 3e maand. Hij slaapt er nog steeds erg weinig, er is zoveel te doen en te zien dat hij zichzelf de tijd niet gunt om lekker te slapen.. tja en dan kwamen wij niet meer uit met t 'schema' en hij was thuis niet meer te genieten, bekaf.. t is niet anders.
Onze kleine meid was gisterenochtend voor het eerst om te wennen op het kdv. Ze heeft bijna de hele ochtend liggen huilen ! Dus die was inderdaad bekaf en heeft thuis de rest van de dag geslapen... Ik vond het zo vreselijk zielig voor haar. Had er toch al zo lang tegenop gezien om haar weg te brengen... Heb nu nog een steen in mijn maag en morgen moet ze weer .
Dankjewel voor jullie antwoorden..Het is gewoon dus Agatha dat had ik ook hoor..Vond het verschrikkelijk haar weg te brengen..Haar wendagen vielen nog in mn verlof, een paar dagen daarvoor heb ik al het huishoudelijk werk laten liggen en die dag ben ik toch tekeer gegaan in huis eerdat ik op de klok keek mocht ik r weer halen...Nu ik werk bel ik af en toe op naar het kdv hoe het gaat...Boven verwachting gaat het eigenlijk prima daar....
Pff, mijn dochtertje is ook echt bekaf na zo'n dag, ik heb enkel dinsdags vrij en vandaag slaapt ze ookal de hele dag en afgelopen weekend is ze ook amper een uur achterelkaar wakker geweest. Ik hoop dat het heel snel went want zo heb ik het gevoel dat ik zoveel 'geniet momenten' mis omdat ze zoveel slaapt.
Vervelend he, maar het komt echt goed hoor meiden! Louise slaapt ook bijna niet op het kdv omdat het er veel te gezellig is, maar thuis haalt ze de schade in. Het voordeel is wel dat als ze ouder zijn/langer op de opvang komen ze steeds sneller herstellen. Waar ze eerst ook twee dagen aan het bijkomen was is ze nu na een nachtje slapen weer helemaal bijgetankt