Mijn dochter zit 3,5 dag per week op het kdv. Deze is vanaf 7.00 's morgens open. Binnenkort begin ik met mijn nieuwe baan als verpleegkundige, en moet op dagdiensten 7.15 beginnen. Ik heb oppas nodig vanaf 6.30 (mijn man begind altijd 7.00) Omdat ze al vanaf 3 maanden op het kdv zit, helemaal gehecht is aan de juffen en veel vriendjes en vriendinnetjes heeft wil ik haar daar niet zomaar weghalen. Bovendien is er geen ander kdv in de buurt wat in aanmerking komt. Ik denk er dus over om een gastouder met het kdv te combineren. De gastouder voor de dagdiensten en wanneer ik nachtdienst heb gedraaid, het kdv voor de avonddiensten (dan zou ze dus een halve dag gaan.) Toch heb ik het gevoel dat het allemaal een beetje omslachtig word op deze manier.. en hoe is het voor mijn dochter om de ene keer naar het kdv te gaan en de andere keer naar een gastouder? Ze is heel sociaal en totaal niet bang of verlegen bij vreemden, maar ik vraag me af of dat zo blijft als ze ineens uit haar vertrouwde omgeving weg is. Doordat ik onregelmatig ga werken zal voor haar de structuur ook deels wegvallen. Phoe, ik vind het lastig hoor! Wie heeft hier ervaring mee?
ja, wij hebben dat. mijn kleintje ging vanaf 3mnd 3dgn per week naar mijn schoonzus (gastouder dus) en nu (hij is bijna 2) gaat ie 2 dgn naar het kdv. omdat ik vindt dat hij er nu aan toe is om met kinderen te spelen en omdat hij dat ook moet leren. nu heeft hij het beste van allebei denk ik. hij kan lekker met kindjes spelen op het kdv en hij krijgt alle aandacht bij mijn schoonzus. ideaal
Hier combineer ik ook het KDV met een GO. Mijn schoonzusje (is mijn gastouder) past smorgens op als ik vroege dienst heb (half 7 beginnen) en brengt haar dan naar het KDV. Als ik late dienst heb (tot 23 uur) legt ze Iman bij mij thuis in bed. Ideaal zo, ik zou niet zonder allebei kunnen!
Heir ook een combi van GO en KDV. Mijn dochtertje is natuurlijk nog wel wat kleiner. Ik had haar vanaf 3 tot 5 maanden 3 dagen per week op het KDV. Ik vond dat toch wel iets te veel van het goeie, merkte dat ze erg moe was aan het einde van de dag, vandaar nu 2 dagen (maandag en dinsdag) naar de GO en op donderdag gaat ze naar et KDV. Ik merk dat het beter voor haar is, en op beide plaatsen doet ze het super! Ze slaapt ook goed, en het voordeel dat ze vaker in een "ander" bedje slaapt is dat als ik bij een vriendin ben ik mn dochter gewoon in een vreemd bedje kan leggen en dan slaapt ze net zo lief als thuis. Ik kan me voorstellen dat het voor een kindje van ruim 1,5 een grotere omschakeling is, maar ik heb absoluut geen spijt van mijn keuze. 2 dagen "rust" (er zijn wel andere kindjes, maar niet zo veel) en dag dagje thuis, dan één redelijk heftig dagje en dan lekker weekend, voor mij een prima balans! Succes met het maken van je keuze, k hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt.